جاباما
۲۲۸۱۱
۵۰۵۵
۵۰۵۵
پ

۱۲ راهکار ساده برای تمیز کردن خانه

تمیزکردن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصولی باشد کار سختی نیست.روش های زیر راه هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم است.

12 راهکار ساده برای تمیز کردن خانه

هفت صبح: هرکسی برای تمیز کردن خانه ای که در آن زندگی می کند روش خاص خود را دارد. تمیزکردن خانه اگر براساس برنامه ریزی و اصولی باشد کار سختی نیست. فقط باید به این نکته توجه کنید که در جریان تمیز کاری و با استفاده از انواع مواد شوینده به سلامت خود آسیبی نرسانید. روش های زیر راه هایی برای یک تمیزکاری راحت و سالم است.
1- برای تمیز کردن خانه بهتر است از نظمی خاص پیروی کنید. برای مرتب کردن بخش های مختلف خانه برنامه ریزی کنید و از بالاترین نقطه در خانه کارتان را شروع کنید و به ترتیب به پایین ترین آن برسید. فراموش نکنید باید هر قسمتی را به طور کامل مرتب کنید و تمیزکاری را نیمه کاره رها نکنید. به این ترتیب مطمئن می شوید هیچ فضایی در خانه وجود ندارد که آلودگی ها در آن جا خوش کرده باشند.

2- بیشتر اوقات ما ابتدا سراغ وسایلی می رویم که بیشتر جلوی دید و چشم مان قرار دارند. در صورتی که بخش هایی از وسایل خانه مانند صفحه کلید تلفن، بیشترین میزان میکروب ها را به دلیل استفاده زیاد در خود جای می دهند و می توانند به راحتی عاملی برای ایجاد بیماری باشند.
۳- بعضی از وسایل به دلیل نوع کاربردی که دارند، به محلی برای اجتماع میکروب ها تبدیل می شوند. بنابراین باید در جریان تمیز کاری آنها بیشتر دقت کنید. سطل های زباله، پرده حمام، ماشین ظرفشویی و هواکش ها از این دست هستند.

12 راهکار ساده برای تمیز کردن خانه

پرده حمام به دلیل اینکه همیشه در محیطی مرطوب قرار دارد و دائم خیس می شود، محلی برای جمع شدن باکتری ها و قارچ هاست. پس باید هرچند وقت یک بار آن را باز کنید و بشویید و سپس آن را در محیطی باز و جلوی نور خورشید قرار دهید.

سطل های زباله که در آشپزخانه و حمام و دستشویی قرار می گیرند، محل اجتماع انواع باکتری ها و میکروب ها هستند. چون زباله ها در فضایی دربسته و به خصوص در محلی مرطوب قرار می گیرند، می توانند انتقال دهنده انواع بیماری ها باشند. بنابراین حتما پس از خالی کردن آشغال ها، سطل ها را بشویید تا هم بوی بدی ندهد و هم میکروب های آنها کشته شود.

ماشین ظرفشویی نیز وضعیتی مانند پرده حمام دارد زیرا پس از شست و شو و خارج کردن ظروف، در ماشین را می بندیم. در این حال رطوبت داخل ماشین به قارچ ها و باکتری ها فرصت رشد و تکثیر می دهد. به این دلیل باید همواره بعد از شستن ظروف، تا زمان خشک شدن کامل فضای داخل ماشین، در آن را باز بگذارید.

اگر هواکش آشپزخانه را درست و به موقع تمیز نکنید، می توانید به عاملی برای ایجاد بیماری و حساسیت تبدیل شود.

۴- ماشین لباسشویی وضعیتی مانند ماشین ظرفشویی دارد بنابراین حتما پس از خارج کردن لباس ها در ماشین را باز بگذارید که رطوبت داخل ماشین خارج شود.

۵- مبلمان و پرده ها بیشترین گرد و غبار را به خود می گیرند. با یک دستمال مرطوب می توانید به راحتی گرد و غبارها را از بین ببرید. غبارها موجب بروز بیماری تنفسی و حساسیت های پوستی می شوند.

12 راهکار ساده برای تمیز کردن خانه

۶- انتخاب بسیاری از خانم های خانه دار برای تمیز کردن خانه و وسایل آن، مواد شوینده شیمیایی است که استفاده از آنها خالی از خطر و آسیب نیست. سعی کنید برای تمیزکردن خانه کمتر از مواد شوینده صنعتی استفاده کنید و محلول های ساده و کم هزینه و بی خطر خانگی درست کنید. بهترین و کم هزینه ترین آنها، محلول آب گرم و سرکه سفید است که خاصیت تمیزکنندگی و میکروب کشی بالایی دارد.

۷- پنجره ها دریچه ورود نور و روشنی به خانه ها هستند. شیشه های پاک و تمیز فرصت ورود نور بیشتری را به خانه فراهم می کند. خاصیت باکتری زدایی خورشید هم بر کسی پوشیده نیست. بنابراین پاک کردن شیشه ها را تنها به خانه تکانی اسفند محدود نکنید و همواره آنها را تمیز نگه دارید. البته تمیزکردن پنجره ها بیشتر اوقات کار دشواری است اما شما با درست کردن محلولی از آب، یک سوم پیمانه سرکه سفید و یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی، می توانید به راحتی با یک اسفنج نرم، پنجره خانه خود را تمیز کنید. اگر لکه یا جسمی سخت روی شیشه پنجره جا خوش کرده، می توانید ابتدا با آب و صابون روی آن قسمت را مرطوب کنید و سپس به وسیله یک تیغ یا کاردک آن را از روی شیشه بردارید.

۸- برای تمیز و ضدعفونی کردن باکتری ها و میکروب های دستشویی هم می توانید، از محلول ساده آب و سرکه استفاده کنید.

۹- موکت ها به دلیل داشتن پرزهای درهم، محلی بسیار مناسب برای تجمع گرد و غبار و آلودگی های دیگر است. برای تمیزکردن آنها محلولی از آب و شامپو درست کنید و با پارچه ای توری به آرامی روی موکت را تمیز کنید.

۱۰- ظروف نقره ای پرنقش و نگاری که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند، محلی برای تجمع آلودگی ها هستند. بهتر است برای تمیزکردن ظروف نقره ای به جای استفاده از مواد شیمیایی که خطرناک هستند از خمیر دندان استفاده کنید که علاوه بر اینکه خاصیت تمیزکنندگی بالایی دارد، بی خطر نیز هست.

۱۱- شاید در نظر شما تخته آشپزخانه نیازی به نظافت نداشته باشد ولی همین وسیله ساده به دلیل تماس با گوشت و مرغ و سبزی، محلی برای رشد باکتری هاست. برای تمیزکردن آن ابتدا تخته را زیر آب داغ بگیرید و سپس آن را داخل محلولی از آب داغ و سرکه قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را خوب بشویید.

۱۲- خانم های خانه دار به طور معمول از انواع و اقسام پارچه ها برای تمیزکردن آشپزخانه استفاده می کنند. این پارچه ها اگر خیس باقی بمانند، به محلی برای تجمع باکتری ها تبدیل می شوند و به راحتی به دست و دهان شما انتقال پیدا می کنند. پس پارچه ها را با آب گرم بشویید و در هوای آزاد و در معرض آفتاب قرار دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج