جاباما
۲۲۸۲۴۲
۵۰۱۹
۵۰۱۹
پ

۶ عاملی که میل جنسی را کاهش می دهند

برخی افراد هنگام روبرو شدن با استرس بسیاری از کارهایشان را بدون اشکال انجام می دهند، اما رابطه زناشویی جزو این موارد نیست.

6 عاملی که میل جنسی را کاهش می دهند





هفته نامه سلامت:

1- استرس: برخی افراد هنگام روبرو شدن با استرس بسیاری از کارهایشان را بدون اشکال انجام می دهند، اما رابطه زناشویی جزو این موارد نیست. استرس در محل کار، خانه یا روابط عاطفی ممکن است، برای هرکسی رخ دهد ولی یادگیری اینکه چگونه به شیوه های سالم با آن مواجه شوید، واقعا به شما کمک خواهدکرد. کارهای زیادی است که خودتان می توانید انجام دهید و مراجعه به مشاور یا پزشک هم می تواند مفید باشد.

2- مشکل روابط میان فردی با همسر: مشکلات در رابطه عاطفی شما با همسرتان از عوامل اصلی مهارکننده میل جنسی است. برای زنان احساس صمیمیت و نزدیکی با همسر عامل بسیار تاثیرگذاری در داشتن میل جنسی است. از طرف دیگر هم برای مردان و هم برای زنان پیامدهای ناشی از مشاجره، ارتباط نادرست، احساس خیانت یا سایر مشکلات مربوط به اعتماد در افت میل جنسی تاثیر دارد. اگر اختلاف میان همسران شدیدتر از حدی است که خودشان بتوانند آن را حل کنند، باید به مشاور یا زوج درمانگر مراجعه کنند.

6 عاملی که میل جنسی را کاهش می دهند

۳- الکل: مصرف الکل میل جنسی را به شدت کم می کند.

۴- کم خوابی: اگر میل جنسی تان کاهش پیدا کرده، ممکن است به این علت باشد که خواب کافی ندارید. آیا خیلی دیر به بستر می روید یا خیلی زود از خواب بلند می شوید؟ آیا مشکلات خواب مانند دیر به خواب رفتن یا پریدن از خواب دارید یا دچار عارضه قطع تنفس حین خواب هستید؟ هرچیزی که خواب شبانه شما را مختل کند، بر میل جنسی تان هم اثر خواهدگذاشت. خستگی و بی خوابی احساسات جنسی را مهار می کند. تلاش کنید عادت های خوابتان را اصلاح کنید. یا اگر نتوانستید کاری انجام دهید با پزشک مشورت کنید.

۵- بچه دار شدن: به دار شدن به خودی خود باعث نمی شود میل جنسی تان را از دست بدهید، اما باید کلی از وقتتان را صرف بچه کنید. اگر از پس همه کارهای کودک بر نمی آیید، باید از کسی کمک بگیرید، مثلا یک پرستار کودک استخدام کنید تا بتوانید وقتی را هم با همسرتان بگذرانید. روابط زناشویی تان را می توانید در هنگام خواب کودک انجام دهید.

۶- برخی از داروها: برخی داروها می توانند میل جنسی را کاهش دهند. از جمله می توان به این گروه های دارویی اشاره کرد.

- داروهای ضدافسردگی

- داروهای ضدفشار خون

- قرص های پیشگیری از بارداری (برخی بررسی ها از رابطه ای میان مصرف آنها و کاهش میل جنسی گفته اند و برخی دیگر نه.)

- داروهای شیمی درمانی

- داروهای ضد HIV

عوض کردن داروها یا دوز آنها ممکن است مشکل را حل کند، در این باره با پزشک مشورت کنید و سرخود مصرف دارویی را قطع نکنید. همچنین اگر پس از شروع دریافت دارویی جدید میل جنسی تان به سرعت کاهش پیدا می کند، به پزشک اطلاع دهید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج