جاباما
۲۲۸۵۶۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

راهنمای زندگی و تحصیل در خارج از ایران

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالای سوئد، با بیش از ۶ قرن سابقه در امور علمی و آموزشی، از برترین مراکز دانشگاهی اروپا و جهان می‌باشد که در همواره در فهرست یکصد دانشگاه برتر جهان قرار دارد.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا
برترین ها: مجله اینترنتی برترین ها قصد دارد سلسله مقالاتی درباره فرآیند اخذ پذیرش در مقاطع عالی تحصیلی در کشورهای مختلف جهان را برای مخاطبان خود ارائه کند. این مقالات تلاش دارد تا به صورت عملی و مصور، اصول و مبانی فرآیند اقدام برای اخذ پذیرش تحصیلی در مقاطع فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه های مختلف جهان را آموزش دهد.

با توجه به اشتیاق گسترده جامعه جوان ایران برای کسب تجربه تحصیل و تحقیق در مقاطع عالی در دانشگاه های آسیا، اروپا و آمریکا و تخصصی بودن این موضوع، بخش سبک زندگی برترین ها هر هفته موضوعات مختلف مربوط به این فرآیند را به جامعه مخاطبان عزیز سایت ارائه می کند. امیدواریم مخاطبان برترین ها و کلیه عزیزانی که این محتواها را مشاهده می کنند، به راحتی بتوانند خود و دیگران را در امر پذیرش تحصیلی و اخذ بورسیه یاری دهند.


فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

در سلسله گفتارهای هزار نکته در معرفی فرصت‌های تحصیلی و زندگی در خارج از کشور، ظرف چند ماه اخیر به بررسی فرصت‌های تحصیلی در اکثر کشورهای اروپایی پرداختیم. در این سعی و روال، اهتمام بر آن بود که مخاطبان عزیز پرتال، با قابلیت‌ها، ظرفیت‌ها، توانمندی‌های آموزشی، تحقیقاتی و حتی بورسیه ای برترین دانشگاه‌های اروپا در بیش از ۳۰ کشور این قاره، آشنا شوند. تا کنون بیش از ۱۲۰۰ نکته درباره فرصت‌های تحصیلی و زندگی در این قاره معرفی شده است که می‌توانید از لینک‌های مرتبط، مطالب آن را مشاهده کنید. در گفتار امروز، به معرفی یکی از برترین دانشگاه‌های اروپا و جهان می‌پردازیم. دانشگاه اوپسالا، از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های اروپا می‌باشد که اعتبار علمی بسیار بالایی در دهه‌های اخیر کسب کرده است و سبب شده، تا این دانشگاه در فهرست ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. با ما همراه باشید با گشتی در دانشگاه اوپسالا و بررسی فرصت‌های تحصیلی و بورسیه ای این دانشگاه معتبر.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

دانشگاه اوپسالا، برای جامعه ایرانیان اروپا، یک مرکز شناخته شده علمی و فرهنگی معتبر هست. دپارتمان زبان‌های ایرانی این دانشگاه سبب شده تا هر ساله، شماری از دانشجویان ایرانی مقطع دکترا به این دپارتمان مراجعه کنند و زیر نظر برترین‌های ادب پارسی در اروپا، که بعضاً غیر ایرانی هستند، به تحقیق و تحصیل مشغول شوند. علاوه بر این، با همکاری مراکز علمی داخل کشور نیز، فرصت‌های پژوهشی در اختیار اساتید زبان و ادب پارسی ایران نیز قرار می‌گیرد که در چند سال اخیر، اساتید ادب پارسی بسیاری از ایران در این دپارتمان، مشغول به تدریس و تحقیق شده‌اند.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا
(دانشگاه اوپسالا در ۶ قاب)

کنفرانس‌های بین المللی بسیاری درباره ادب و زبان پارسی در دانشگاه اوپسالا در سال‌های اخیر برگزار شده است که با استقبال ایرانیان مقیم اروپا و همچنین غربی‌های علاقه‌مند به فرهنگ و ادب پارسی در این دانشگاه، مواجه شد.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا
(گزارش رادیو سوئد از چهارمین کنفرانس بین المللی زبان‌های ایرانی دانشگاه اوپسالا)

در سال‌های اخیر، بین دانشگاه اوپسالا و برخی از دانشگاه‌های ایران مانند دانشگاه تهران و دانشگاه لرستان، تا فهم نامه‌های همکاری و تبادل استاد و دانشجو نیز برقرار شده است.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا
(همکاری دانشگاه لرستان و دانشگاه اوپسالا سوئد - تیر ۹۴)

دانشگاه اوپسالا در حوزه زبان فارسی و تحقیق بر روی آن، یک مرکز کاملاً پیشرفته محسوب می‌شود. گفتنی است، کتاب‌های خطی به زبان فارسی در کتابخانه این دانشگاه قدمت چند صد ساله دارد و دانشجویان زیادی از ایران و حتی غرب، در دپارتمان زبان‌های ایرانی دانشگاه اوپسالا مشغول به تحصیل هستند.


فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا
(معرفی کتاب فهرست کتاب‌های خطی فارسی در دانشگاه اوپسالا)

بنابراین، دانشگاهی با قدمت چند صد ساله و موفق در عرصه زبان و ادب پارسی، همواره مقصد خوبی برای تحصیل ایرانی‌ها در این دانشگاه بوده است. در ادامه، به معرفی قابلیت‌ها و فرصت‌های تحصیلی این دانشگاه به طور اختصاصی، اشاره می‌کنیم.

نکته 1200: دانشگاه اوپسالا در رشته‌های فنی و مهندسی، فعالیت تخصصی ندارد. بیش تر در زمینه‌های علوم انسانی،؛ این دانشگاه شهره جهانی دارد. البته بخش علم و فناوری این دانشگاه، رشته‌هایی چون زیست شناسی، شیمی، زمین شناسی، فیزیک، ریاضیات و علوم رایانه و فناوری اطلاعات را عرضه می‌کند. اما مثلاً در بخش پتروشیمی، مهندسی مواد یا مهندسی عمران و مکانیک فعالیت خاصی ندارد و به دانشجویان توصیه می‌شود که دانشگاه‌های چالمرز و کی تی اچ را برای ادامه تحصیل در رشته‌های فنی و مهندسی در سوئد، دنبال کنند.

نکته 1201: این دانشگاه، بیش از 1800 کارمند و 24 هزار دانشجو از کشورهای مختلف جهان دارد که از این تعداد، 2500 نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکترا می‌باشند. بودجه این دانشگاه در سال 2014 میلادی، قریب به 1 میلیارد دلار آمریکا تخمین زده شد.

نکته 1202: دپارتمان هنر، دپارتمان علوم اجتماعی، دپارتمان زبان‌های خارجی، دپارتمان الهیات، دپارتمان حقوق، دپارتمان علوم آموزشی و علوم دارویی، از جمله بخش‌های اصلی دانشگاه اوپسالا را تشکیل می‌دهد.

نکته 1203: اگر دانشجوی این دانشگاه شدید، باید به اطلاع شما برسانیم که کتابخانه معتبر دانشگاه اوپسالا، بیش از 5 میلیون کتاب در 131 هزار متر قفسه خود، جای داده است که یکی از مخازن علمی معتبر اروپا به شمار می‌رود.

نکته 1204: دانشجویان ایرانی بسیاری در این دانشگاه مشغول به تحصیل می‌باشند. برای اطلاع از چند و چون تحصیل در این کشور، از طریق پرتال دانشگاه، اطلاعات آن ها را پیدا کرده و با آنان در تعامل باشید.

نکته 1205 : شیوه‌های تعامل با اساتید دانشگاه پیش از اقدام برای پذیرش و بورسیه تحصیلی را در گفتارهای قبلی، به اطلاع رساندیم.

نکته 1206: اطلاعات کامل پذیرش در دانشگاه اوپسالا سوئد، در نشانی http://www.uu.se/en/admissions در دسترس می‌باشد.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

در این بخش، می‌توانید شرایط پذیرش در مقطع، کارشناسی ارشد و دکترای این دانشگاه را کسب کرده و با مسئولان پذیرش در تعامل باشید.




نکته 1207: فرصت‌های بورسیه و تحصیل رایگان در دانشگاه اوپسالا، بسیار زیاد است. کافی استف فرصت بگذارید و از طریق بخش بورسیه و کمک‌های مالی و آموزشی به دانشجویان خارجی، اطلاعات لازم را کسب کنید. http://www.uu.se/en/admissions/scholarships یک انتخاب خوب است. حتماً به موقعیت‌های معرفی شده تحصیلی و فرصت‌های بورسیه، هر از گاهی توجه کنید. شرایط اعطای بورسیه‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا، بر اساس رشته‌ها و گرایش‌های مختلف و همچنین میزان فاند اساتید، متفاوت می‌باشد و به همین منظور، شما باید به طور مداوم، با بخش بورسیه و پذیرش این دانشگاه در تعامل باشید.

فرصت‌های تحصیلی در دانشگاه اوپسالا

در صورتی که پرسشی درباره بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه دارید، اصلا وقت را هدر ندهید و مستقیم با نشانی پست الکترونیکی tuitiongrants@uadm.uu.se در تماس باشید. کارشناسان مرکز، به زبان انگلیسی آماده پاسخ گویی به پرسش‌های شما می‌باشند. برخی از فرصت‌های بورسیه تکمیلی این دانشگاه از طریق.studyinsweden.se، اراسموس به نشانی اینترنتی:.uu.se/en/admissions/erasmus-mundus و بورسیه جهانی روتاری صلح.pcr.uu.se/education/uppsala_rotary_peace_cente عرضه می‌شود که می‌توانید با مراجعه به این نشانی‌ها، از اطلاعات بهتری برخوردار شوید. بنابراین، هیچ گاه در بررسی فرصت‌های بورسیه این دانشگاه که فاند عظیمی در اختیار دارد، خود را محدود به ظرفیت‌های مالی این دانشگاه نکنید و از منبع‌های مالی مرتبط و تکمیلی نیز استفاده کنید.

نکته ۱۲۰۸: چون دانشگاه‌های سوئد از سال ۲۰۱۱ میلادی به این سو، برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا، پولی شده‌اند، برخی از بورسیه‌های این دانشگاه، به صورت معافیت در پرداخت شهریه به دانشجویان توانمند ارائه می‌شود. پس انتظار دریافت بورسیه‌های تحصیلی سنگین مانند دانشگاه‌های امریکا را نداشته باشید.

نکته ۱۲۰۹: فرصت ارائه درخواست‌های مربوط به بورسیه در دانشگاه اوپسالا، هر ساله تا ۱۵ ژانویه می‌باشد. یعنی برای گرفتن بورسیه در دانشگاه اوپسالا در سال ۲۰۱۶، فقط تا ۱۵ ژانویه فرصت دارید تا مدارک خود را ارسال کنید.

نکته ۱۲۱۰: پس بخواهید با بورسیه به دانشگاه اوپسالا بروید و چه بدون بورسیه، ابتدا باید مدارک خود را در پرتال https://www.antagning.se/intl/start سابمیت کنید و سپس بقیه فرآیندهای را انجام دهید. در گفتار مربوط به فرصت‌های تحصیلی سوئد، عرض کردیم که این سایت، برای سابمیت مدارک دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه‌های سوئد، یک پرتال مرجع می‌باشد.

نکته ۱۲۱۱: متقاضیان، باید مدارک خود را از ۱۶ اکتبر تا ۱۵ ژانویه، در سایت فوق الذکر ارسال کنند.

نکته ۱۲۱۲: بر اساس اعلام دانشگاه اوپسالا، نامه انگیزش (Motivation letter) تحصیل دانشجو در رشته مورد نظر، حتماً باید در اپلیکیشن آنلاین وی، ارائه شده باشد. طریق نوشتن بیانیه هدف (Statement of Purpose) یا انگیزش نامه را قبلاً در گفتارهای ۱۰۰۰ نکته، ارائه کرده بودیم.

نکته ۱۲۱۳: کلیه فرصت‌های بورسیه در مقطع دکترا دانشگاه اوپسالا، با عنوان PhD Student Position ارائه می‌شود که هر یک، مشخصات مربوط به خود را دارد. معمولاً هر ساله، ده‌ها فرصت استخدامی و پژوهشی توسط اساتید این دانشگاه برای انتخاب دانشجویان مستعد مقاطع تحصیلات تکمیلی معرفی می‌شود.

نکته ۱۲۱۵: اگر علاقه‌مند به استخدام در دانشگاه اوپسالا چه به عنوان کارمند چه به عنوان عضو هیات علمی هستید، مستقیم به نشانی اینترنتی بخش استخدامی دانشگاه در آدرس http://www.uu.se/en/about-uu/join-us مراجعه کنید.

نکته ۱۲۱۶: بیش از ۴۰ رشته در مقطع فوق لیسانس بین المللی دانشگاه اوپسالا به زبان انگلیسی ارائه شده است. مدت دوره‌ها ۲ ساله، و دانشجو باید ۱۲۰ کردیت، معادل ۲۰ درس تقریباً، به همراه پایان نامه، با موفقیت بگذراند و نمره ۳ از ۵ کسب کند.

فهرست کامل مقاطع کارشناسی ارشد دانشگاه اوپسالا سوئد (دوره‌های ۱ ساله و ۲ ساله*)

Applied Biotechnology, ۱۲۰ credits
(بیو فناوری کاربردی)

Bioinformatics, 120 credits
(بیوانفورماتیک)

Biology, ۱۲۰ credits, specialisations:
(بیولوژی با شاخه‌های مختلف)

Cell and Molecular Biology
Ecology and Conservation
Environmental Toxicology
Erasmus Mundus Master Programme in Evolution Biology - MEME
Evolutionary Biology
Genetic and Molecular Plant Science
Immunology and Infection Biology
Limnology - Ecology and Environment of Inland Waters
Nabis - Nordic Master in Biodiversity and Systematics

Chemistry, 120 credits, specialisations:
(شیمی با گرایش‌های مختلف)

Analytical Chemistry
Bio and Nano Materials
Biochemistry
Chemical Biology
Chemistry for Renewable Energy
EACH - Excellence in Analytic Chemistry - New
Organic Chemistry
Physical Chemistry
Theoretical Chemistry

Computational Science, ۱۲۰ credits

Computer Science, ۱۲۰ credits, specialisations:
(علوم رایانه)

Computer Science
Concurrency and Parallel Programming
Sino-Swedish Master, Computer Science - Software Engineering

Earth Science, 120 credits, specialisations:
(زمین شناسی با گرایش‌های مختلف)

European Palaeobiology Specialisation (Uppsala-Lille) - New!
Geology
Hydrology/Hydrogeology
Palaeobiology
Physical Geography

Embedded Systems, ۱۲۰ credits

Mathematics, ۱۲۰ credits, specialisations:
(ریاضیات)

Financial Mathematics
Mathematics

Molecular Biotechnology, ۱۲۰ credits
Physics, 120 credits, specialisations:
(فیزیک)

Astronomy and Space Physics
Energy Physics
Geophysics
Nuclear and Particle Physics
Materials Physics
Materials Theory
Meteorology
Theoretical Physics - Quantum Fields and Strings

Sustainable Development, 120 credits
Wind Power Project Management, ۶۰ credits - at Campus Gotland
(توسعه پایدار)

Medicine
(علوم دارویی)
Biomedicine, 120 credits
Forensic Science, ۱۲۰ credits
Infection Biology, 120 credits
International Health, ۱۲۰ credits
Medical Nuclide Techniques, 120 credits
Medical Research, ۱۲۰ credits
Molecular Medicine, 120 credits

Humanities and Social Sciences
(علوم انسانی)

Business and Management, ۱۲۰ credits
specialisations:

Management in a Global Society
Management of International Business
رشته‌های عمومی و بین المللی در زمینه‌های مدیریت، اقتصاد،
کارآفرینی، سرمایه گذاری، حقوق بین الملل، مطالعات اسکاندیناوی و
سیستم‌های اطلاعاتی در دوره‌های 1 ساله و 2 ساله به زبان انگلیسی

Early Modern Studies. Northern Europe 1450-1850, 120 credits
Economics, ۱۲۰ credits
English, 120 credits
Entrepreneurship, ۶۰ credits - New!
Euroculture, 120 credits
Global Environmental History, ۱۲۰ credits
Holocaust and Genocide Studies, 120 credits
Humanities, ۱۲۰ credits, specialisation: Cultural Anthropology
Human-Computer Interaction, 120 credits
Information Systems, ۱۲۰ credits
Intellectual Property Law, 60 credits - New!
International Humanitarian Action, ۱۲۰ credits
International Tax Law and EU Tax Law, 60 credits
Investment Treaty Arbitration, ۶۰ credits
Language Technology, 120 credits
Peace and Conflict Studies, ۱۲۰ credits
Political Science, 120 credits
Religion in Peace and Conflict, ۱۲۰ credits
Scandinavian Studies120 credits

داشتن مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس 6.5 یا تافل 80 به بالا و تجربه کاری مربوطه، یکی از شرایط اصلی در پذیرش دانشجو می‌باشد.

به هر حال، تحصیل در دانشگاه اوپسالا در ده‌ها رشته فوق الذکر، می‌تواند فرصت تحصیلی و زندگی و آموزشی بسیار عالی برای متقاضیان ایرانی در یکی از برترین مراکز علمی اروپا باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج