جاباما
۲۲۸۵۸۱
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ماندن زنان در خانه برنامه می خواهد

اوقات فراغت زنان خانه دار

دسترس ترین شیوه ای که زنان خانه دار معمولا به آن روی می آورند استفاده از شبکه های ماهواره ای و اجتماعی است.

اوقات فراغت زنان خانه دار





هفته نامه امید جوان: دسترس ترین شیوه ای که زنان خانه دار معمولا به آن روی می آورند استفاده از شبکه های ماهواره ای و اجتماعی است.

اشتغال زنان خانه دار به امور منزل یکی از دغدغه های اقتصاد جهانی است و ارزش کار خانگی هیچ وقت محاسبه نشده است و قابل محاسبه هم نیست. بسیاری از کشورها در این زمینه اقدام کرده اند اما موفق نشده اند.

بر این اساس زنان خانه دار زیرگروه های متفاوتی دارند چرا که خانه داری به شدت به طبقه اجتماعی و فرهنگی وابسته است و باید به تفاوت خدماتی که هر کدام از زنان خانه دار به خانواده ارائه می دهند توجه کرد.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در این باره تاکید دارد: در ایران زنان خانه دار بررسی نشده اند و شناختی از آنان نداریم، بنابراین باورهای کلیشه ای در مورد آنان وجود دارد.

این پژوهشکده خاطرنشان می کند: گاهی اوقات درباره زنان خانه دار دچار برداشت های سطحی می شویم و گمان می کنیم آنان وقت زیادی دارند. به عنوان نمونه گمان می شود آنان قدرت زیادی برای مدیریت وقت خود دارند و گرفتاری های یک زن شاغل شامل آنها نمی شود و خیلی راحت تر زندگی می کنند.

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه خانه داری به عنوان وظیفه و شغل مهم در تامین امنیت خانواده و تربیت فرزندان محسوب می شود، تصریح می کند: «برقراری بیمه زنان خانه دار از سوی این معاونت با جدیت در حال پیگیری است، لذا لایحه ای به دولت ارائه شده تا با ارجاع به دستگاه های ذیربط، نظرات همگان در این زمینه جمع آوری شود.»

قرار است بخشی از حق بیمه در این طرح را دولت و بخشی دیگر را خود زنان خانه دار پرداخت کنند. نکته قابل توجه در این مورد آن است که این بیمه با بیمه زنان سرپرست خانوار و بیمه خدمات درمانی تفاوت دارد و برای امنیت زنان خانه دار است. در همین روند و بر اساس سیاست جمعیتی کشور قرار شده است تا تسهیلاتی برای مادرانی که فرزندان زیر 6 سال دارند فراهم شود لذا لایحه ای با عنوان «کاهش ساعت کاری زنان شاغل اداری دارای شرایط خاص» تهیه شده است که به نظر می رسد مجلس و دولت در مورد آن تفاهم کامل دارند.

اما حضور هر چه بیشتر زنان در خانه هم مستلزم مدیریت زمان است که در این رهگذر هم بایستی برای گذران اوقات فراغت آنها برنامه ریزی شود.

بررسی ها نشان می دهد دسترس ترین شیوه ای که زنان معمولا به آن روی می آورند استفاده از شبکه های ماهواره ای و اجتماعی است به گونه ای که شبکه های اجتماعی موبایلی در هر زمان حتی در تاکسی قابل استفاده است.

پژوهشکده مطالعات فرهنگی اجتماعی وزارت علوم یادآور می شود: وقتی بر حضور هر چه بیشتر زنان در خانه تاکید داریم، بایستی برای اوقات فراغت آنان هم برنامه داشته باشیم. در حال حاضر به نظر می رسد هیچ الگوی فرهنگی ارائه نشده و هیچگونه سبد فرهنگی هم وجود ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پاییز

      زن خانه دار اوقات فراغت ندارذ و حقش هست که بیمه بشود وقتی اعضای خانواده استراحت میکنند یا از سرکار به خانه می ایند زن خانه دار مشغول رتق وفتق امور است اولین نفر از خواب بیدار میشود وآ خرین نفر است که میخوابد برای او مرخصی وجود ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج