۲۲۸۵۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

«بی پی» به دنبال حضور پر رنگ در ایران

شرکت نفتی بریتیش پترولیوم (بی پی) با بیان اینکه برنامه ایران درباره قراردادهای جدید نفتی هنوز مشخص نیست، افزود این شرکت به محض لغو تحریم‌ها به دنبال فرصت حضور در ایران خواهد بود.

خبرگزاری ایسنا: شرکت نفتی بریتیش پترولیوم (بی پی) با بیان اینکه برنامه ایران درباره قراردادهای جدید نفتی هنوز مشخص نیست، افزود این شرکت به محض لغو تحریم‌ها به دنبال فرصت حضور در ایران خواهد بود.

باب دادلی مدیرعامل شرکت نفتی بریتیش پترولیوم گفت که وی برای حضور در پروژه های نفتی ایران عجله نخواهد داشت و احتیاط خواهد کرد.

مدیرعامل بریتیش پترولیوم به خبرنگاران گفت: اگر تحریم‌ها لغو شوند بطوریکه که بتوانیم برای کار به ایران برویم مشخصا فرصتهای کار در این کشور را بررسی خواهیم کرد. ما به طور فعال در این فاز قرار نداریم.

وی افزود: یک سری گمانه زنی وجود دارد. مسائل مختلفی همچون قراردادهای خدماتی یا مالیات و حق امتیاز وجود دارد ولی در واقع برنامه ایران درباره قراردادها برای ما مشخص نیست.

ایران امیدوار است پس از لغو تحریمها با شرکتهای نفتی بزرگ بین المللی برای حضور در بخش بالادستی نفت ایران و توسعه ذخایر وسیع که حدود ۱۵۷ میلیارد بشکه نفت و ۱۲۰۰ تریلیون فوت مکعب گاز است قرارداد امضا کند.

ایران در ماه‌های قبل مذاکرات اولیه ای را با شرکتهای بریتیش پترولیوم، شل، توتال و انی درباره پروژه های احتمالی انجام داده است.

مقام‌های وزارت نفت ایران هفته گذشته در کنفرانسی در وین گفتند که این کشور تقریبا ۵۰ پروژه نفت و گاز به ارزش ۱۸۵ میلیارد دلار را شناسایی کرده که تا سال ۲۰۲۰ اجرایی خواهند شد.

امیر حسین زمانی نیا معاون وزیر نفت ایران گفته است که قرارداد جدید نفتی ایران که پروژه های جدید براساس آن تعریف خواهد شد برخی کاستی‌های قراردادهای بیع متقابل را برطرف خواهد کرد.

نمایندگان شرکت بریتیش پترولیوم و اتاقهای بازرگانی چندین کشور اروپایی در کنفرانس وین که توسط موسسه راوند برگزار شد حضور داشتند.

این در حالیست که باب دادلی گفت، شرکت بریتیش پترولیوم در زمینه حضور در ایران دچار شتابزدگی نخواهد شد.

وی افزود: ما واقعا مراقب هستیم. ما میخواهیم مطمئن شویم که هیچ کس نتواند ما را به نقض تحریمها متهم کند. ما به اندازه کافی با قانونگذاران دردسر داشته ایم.

ایران قرار است در ماههای آتی پروژه های جدید نفت و گاز در بخش بالادستی را در کنفرانسی در لندن رونمایی کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج