جاباما
۲۲۸۶۱۲
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۹ میلیون ایرانی غذای ناسالم می‌خورند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر در کشور غذای ناسالم مصرف می‌کنند، گفت: به دنبال اصلاح سیستم هستیم تا بتوانیم در ۱۰ سال آینده ۲۵ درصد از مرگ و میر‌ها و ۳۰ درصد از مصرف سیگار را کاهش دهیم.

خبرگزاری فارس: معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر در کشور غذای ناسالم مصرف می‌کنند، گفت: به دنبال اصلاح سیستم هستیم تا بتوانیم در ۱۰ سال آینده ۲۵ درصد از مرگ و میر‌ها و ۳۰ درصد از مصرف سیگار را کاهش دهیم.

علی‌اکبر سیاری با اشاره به رمز موفقیت اجرای طرح تحول نظام سلامت در روستا‌ها، اظهار کرد: ما در روستاها توانسته‌ایم افراد خبره‌ای را در مراکز درمانی به خدمت بگیریم و به آنها آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه بهترین آموزش در کشور آموزش بهورزی است، خاطرنشان کرد: دادن شخصیت به انسان‌ها، نظارت دقیق بر امور، بازخورد خوب و اصلاح اشتباهات و نیز ایجاد نظام اطلاعات و ارائه گزارش دقیق از دلایل موفقیت اجرای طرح در روستاها بوده است.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ابراز خرسندی از نیروهای به کار گرفته شده در مرکز درمانی ولیعصر(عج) همدان، بیان کرد: خوشبختانه تحصیلات پرسنل این مرکز درمانی از برخی مناطق کشور بالاتر است و ما توانسته‌ایم با آموزش مربیان بهورز، بهورزان خوبی را آموزش دهیم.

وی با بیان اینکه آموزش بهروزان کافی نبوده و باید ادامه داشته باشد، عنوان کرد: باید در راستای کیفی‌سازی خدمات پیش رفت تا شاهد بازخورد خوبی در کشور باشیم.

سیاری با بیان اینکه باید برای همه شهروندان با اجرای طرح تحول سلامت پرونده تشکیل شود، گفت: امروزه با پیشرفت علم شاهد کاهش بار بیماری‌های واگیر هستیم در حالی که در سال‌های گذشته در سال ۱۰ هزار نفر به علت بیماری کزاز فوت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در سال ۶۴، ۳۴ هزار نفر در اثر اسهال فوت ‌کردند، یادآور شد: امروزه سکته‌های قلبی، مغزی، سرطان و دیابت جان افراد را می‌گیرد و دیگر بیماری‌های واگیر با پیشگیری و مراقبت کمتر خطرآفرین هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از ۳۸۰ هزار مورد فوت که در سال ۹۲ به ثبت رسیده، ۹۳ هزار نفر به علت سکته قلبی، ۳۴ هزار نفر به علت سکته مغزی و ۳۲ هزار نفر به علت سرطان فوت کردند، افزود: امروزه متأسفانه ۷۰ درصد علت مرگ و میرها ریشه در عوامل خطر رفتاری و فیزیولوژیکی دارد.

وی با بیان اینکه انسان‌ها با رفتاری نظیر سیگار کشیدن، ورزش نکردن و دیگر عوامل خود را در معرض انواع بیماری‌ها قرار می‌دهند، گفت: ما به دنبال اصلاح سیستم هستیم تا بتوانیم در ۱۰ سال آینده ۲۵ درصد از مرگ و میر‌ها و ۳۰ درصد از مصرف سیگار را کاهش دهیم.

سیاری با بیان اینکه با اجرای این طرح به سرعت بار مراجعات به بیمارستان کم خواهد شد، افزود: امیدواریم تا سال آینده شاهد تحولات بزرگ در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۹ میلیون نفر در کشور غذای ناسالم مصرف می‌کنند، تصریح کرد: ۱۰ میلیون نفر در کشور مبتلا به فشار خون هستند که ۵۰ درصد آنها از بیماری خود اطلاع ندارند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ما در مراکز درمانی کارشناس تغذیه نیز به‌کار گرفته‌ایم تا آموزش در راستای رفتار درست صورت گیرد، گفت: متأسفانه ۵۰ درصد از افراد دیابتی از بیماری خود اطلاع ندارند و باید پوشش اطلاع‌رسانی صحیح اجرا شود.

وی با اشاره به به‌کارگیری روانشناس در مراکز بهداشتی درمانی افزود: امروزه ۲۳ درصد از افراد دارای اختلالات رفتاری هستند و یک‌سوم ازدواج‌ها منجر به طلاق می‌شود که باید همه باهم در راستای نشاط جامعه قدم برداریم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هاشم

      سلام
      معاونت محترم وزارت بهداشت اینکه تولیدات گلخانه ای چقدرکیفیتش ازکشت مزرعه کمتراست برهیچکس پوشیده نیست اینکه درمغداریهاتغذیه طیورناسالم است حتی روغن پالم به مرغهامیدهندوبیچاره مرغهادنبه دارشده اندومصرف کنندگان مجبورندباوضع موجودبسازندبرخودشماهم پوشیده نیست اینکه به مرغ مادرویتامین میدهندتامرغهادوباردرروزتخم گذاری کنندبراهل فن پوشیده نیست امااختراع جدیددامداران مبنی براینکه کاه رادراب وکوداوره بخیسانندوبعدابش رابگیرندوپرواربندی کنندفکرکنم بردانشمندان علوم تغیه پوشیده باشدلذاامارتان رالطفآاصلاح فرمایید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج