جاباما
۲۲۸۸۰۹
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

وزیر نفت: آغاز فصل جدید همکاری‌ با توتال

وزیر نفت گفت: فصل جدیدی از همکاری با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان‌های نفتی ایران آغاز خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر نفت گفت: فصل جدیدی از همکاری با شرکت توتال فرانسه برای توسعه میدان‌های نفتی ایران آغاز خواهد شد.

بیژن زنگنه در حاشیه دیدار با لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه در جمع خبرنگاران درباره مهم‌ترین محور مذاکرات دو کشور با اشاره به این که ایران روابط طولانی و مستحکمی با شرکت‌های فرانسوی دارد، افزود: توتال بیش از ٢٠ سال در توسعه پروژه های نفتی ایران حضور داشته است و با توجه به ابراز تمایل فرانسوی‌ها قرار است باب جدیدی برای توسعه فعالیت این شرکت در توسعه میدانهای نفتی گشوده شود.

وی با بیان این که همچنین در این دیدار گفتگوهایی درباره علاقه شرکتهای فرانسوی برای حضور در صنعت پتروشیمی ایران شد، افزود: شرکتهای پتروشیمی فرانسه قرار است علاوه بر ادامه روال گذشته در صنعت پتروشیمی که بیشتر تامین منابع مالی و فاینانس بود حضور گسترده ای در این صنعت داشته باشند؛ شرکتهای فرانسوی از همکاران درازمدت ما در صنایع پتروشیمی بودند.

وزیر نفت با بیان این که بهینه سازی مصرف انرژی، تولید ال ان جی و تامین تجهیزات از دیگر محورهای این گفتگو بود، تصریح کرد: با تاکید وزیر خارجه فرانسه قرار شد شرکتهای فرانسوی در آینده نزدیک با شرکتهای بخش خصوصی ایران دیدار و گفتگو کند.

زنگنه با تاکید بر این که قرار است شرکتهای ایرانی و فرانسوی برای تولید تجهیزات صنعت نفت در ایران با برند و سرمایه گذاری فرانسوی همکاری کنند، اظهار کرد: این تجهیزات علاوه بر مصرف داخلی به کشورهای منطقه نیز صادر خواهد شد.

لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه که به عنوان سومین مقام بلندپایه اروپایی پس از زیگمار گابریل، قائم مقام صدراعظم آلمان و فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران آمده است، امروز (چهارشنبه، هفتم مردادماه) وارد تهران شد و درباره زمینه های توسعه همکاری با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کرد.

ارتباط اقتصادی ایران و فرانسه که پیش از آغاز تحریم در سطح بالایی قرار داشت در سالهای اخیر به پایین ترین سطح رسیده است؛ با این حال افقی که دو کشور برای آینده در نظر گرفته اند روشن است، دو کشور پیش بینی کردند که مبادله های تجاری برای دوران پسا تحریم به ٥ میلیارد دلار برسد.

البته ایران و فرانسه این ظرفیت را دارا هستند تا حجم روابط را به بالاتر از این رقم برسانند و مناسبات خود را به یک شراکت راهبردی در حوزه اقتصادی تبدیل کنند. در این پیوند، در فضای پساتوافق کارشناسان رشد پنج تا ١٠ درصدی ارزش همکاریهای اقتصادی در صنعت خودروسازی را در ١٠ سال آینده پیش بینی می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج