۲۲۸۹
۳ نظر
۵۰۰۴
۳ نظر
۵۰۰۴
پ

اگر مي‌خواهيد با موافقت خانواده ازدواج كنيد اين صفحات را از دست ندهيد

قدر خواستگاري را كه خود یافته اید بدانید !

به فردي كه براي ازدواج انتخاب كرده‌ايد اطمينان داريد و از نظرتان تنها كسي است كه مي‌تواند آينده‌اي موفق براي شما به همراه بياورد. اما موضوعي كه اين اطمينان را با نگراني همراه مي‌كند، نظر خانواده شما در مورد خواستگارتان است.

قدر خواستگاري را كه خود یافته اید بدانید !

به فردي كه براي ازدواج انتخاب كرده‌ايد اطمينان داريد و از نظرتان تنها كسي است كه مي‌تواند آينده‌اي موفق براي شما به همراه بياورد. اما موضوعي كه اين اطمينان را با نگراني همراه مي‌كند، نظر خانواده شما در مورد خواستگارتان است. خواستگاري كه خودتان انتخابش كرده‌ايد و بيشتر از خانواده‌تان نسبت به او شناخت داريد. مطرح كردن چنين موضوعي شايد چندان آسان به‌نظر نرسد. شايد هم طرح آن بدون پيش‌بيني عواقبش بتواند رابطه خانواده‌تان را با همسر آينده‌تان را تا ابد تحت‌تأثير قرار دهد. شايد نكات زير از نظر شما ساده و گاهي بي‌اهميت به‌نظر برسد اما با پيروي از آنها تنش كمتري به‌خود، خانواده و فرد مورد علاقه‌تان تحميل خواهيد كرد.


لطفا گريه نكنيد

هنگام مطرح كردن موضوع با خانواده‌تان، آرامش خود را از دست ندهيد. متوسل‌شدن به خشونت يا ابزار ضعف از طريق گريه كردن مي‌تواند مشكل شما را صد چندان كند. هنگام صحبت كردن با والدين‌تان در اين مورد با آرامش، صحبت‌هاي‌شان را گوش كنيد و حتي اگر مي‌بينيد كمي خشونت وارد حرف‌هاي‌شان مي‌شود، با صبوري به آن حرف‌ها پاسخ دهيد. نشان دهيد كاملا در اين مورد جدي و مصمم هستيد و آن‌قدر بالغ شده‌ايد كه بتوانيد حرف‌تان را با آرامش و متانت به كرسي بنشانيد.


قدر خواستگاري را كه خود یافته اید بدانید !

دليل بخواهيد

ممكن است خانواده شما مخالفت‌شان را تنها با يك جواب «نه» و بدون توضيحات بيشتر ابراز كنند. در اين مورد بايد مقاومت كنيد و از آنها دلايل دقيق مخالفت‌شان را بپرسيد. اگر شما مورد قبل را انجام داده باشيد مي‌توانيد پاسخ تمام صحبت‌هاي‌شان را بدهيد. يادتان نرود اين پاسخ‌ها بايد در دايره احترام و آرامش ابراز شوند.


وكيل مدافع نباشيد

نقش مدافع خواستگارتان را ايفا نكنيد و سعي كنيد منطقي باشيد. اگر احساس مي‌كنيد خانواده‌تان روي مواردي تاكيد كرده‌اند كه شما جوابي براي‌شان نداريد به خشونت كلامي و يا سو‌استفاده از احساسات‌شان متصل نشويد. به آنها بگوييد روي اين موارد فكر خواهيد كرد و نتيجه افكارتان را به آنها انتقال خواهيد داد.


شايد بد نباشد قدرتمندترين و بانفوذترين فرد خانواده را انتخاب كنيد و ابتدا با او وارد مذاكره شويد


اجازه دهيد او را ببينند

با هماهنگي خانواده‌تان يك قرار ملاقات تنظيم كنيد تا با خواستگارتان آشنا شوند. اين قرار نبايد به قيمت وجود تنش تمام شود. پس، قبل از آن بايد اوضاع را كمي آرام كنيد. چند روز به خانواده‌تان زمان دهيد تا در اين مورد فكر كنند و بگوييد اين تنها فرصتي براي آشنايي آنها با يكديگر است و از آنها بخواهيد بدون پيش داوري پس از ديدن او، نظرشان را ابراز كنند.


دلايل انتخاب‌تان را توضيح دهيد

سعي نكنيد كلام‌تان را با قهر و لجبازي به كرسي بنشانيد. قبل از صحبت كردن با خانواده‌تان در مورد دلايل اين انتخاب خوب فكر كنيد. مي‌توانيد قلم و كاغذ برداريد و اين دلايل را بنويسيد. ذهن‌تان را پيش از وارد شدن به اين ميدان سر و سامان دهيد. آماده باشيد درصورت ابراز مخالفت يا پرسيدن سؤال از شما جواب‌هاي منطقي و درستي داشته باشيد.


پاسخ‌گو باشيد

آماده پاسخ دادن به سؤالات‌شان باشيد. ممكن است آنها در بعضي موارد دچار سو‌تفاهم شده باشند و نياز باشد نظرات‌شان را اصلاح كنيد و آنچه را كه حقيقت ندارد جايگزين آن نظرات كنيد. شايد هم آنها براي تكميل اطلاعات و اعلام نظرات‌شان سؤالاتي را مطرح كنند. سعي كنيد صادقانه به آن سؤالات جواب دهيد و در كلام‌تان ترديد و دودلي نشان ندهيد. مثل يك فرد بالغ با آنها وارد مذاكره شويد و سعي كنيد با دست پر، سر ميز مذاكره بنشينيد.


اگر خانواده‌تان با ازدواج شما مخالفند و پاسخي براي انتقادات آنها نداريد كمي درنگ كنيد. شايد آنها مواردي را به ياد شما بياورند كه از آنها غافل بوده‌‌ايد


مثل پل باشيد

او را وارد اين نزاع نكنيد. او را در جريان اين وقايع بگذاريد اما مراقب باشيد نگاه همسر آينده‌تان را نسبت به خانواده خود منفي نكنيد. از طرف ديگر سعي كنيد مثل يك پل ارتباطي ميان خانواده و خواستگارتان عمل كنيد. نه خود را وارد مناسبات او با خانواده‌اش بكنيد و نه او را به كشمكش خانوادگي‌تان بكشانيد.


مراقب خواستگارتان باشيد

به خواستگارتان توضيح دهيد كه به او اهميت مي‌دهيد و و تنها با ديدن واكنش خانواده‌تان كنار نمي‌كشيد. اگر كمي ترديد كرده‌ايد او را در جريان دلايل اين ترديد بگذاريد و بپرسيد تا چه حد مي‌تواند نگراني‌هاي شما و خانواده‌تان را برطرف كند. قدرت خود را به او نشان دهيد و به او اطمينان دهيد براي پشتيباني از همسر آينده‌تان به اندازه كافي قوي هستيد.


سوالات هميشگي

اغلب خانواده‌ها هنگام ملاقات با خواستگار فرزندشان سؤالات تكراري مي‌پرسند. از هدف اين علاقه گرفته تا شرايطي كه براي زندگي و آينده درنظر
گرفته‌اند و... .
خود و او را براي پاسخ دادن به اين سؤالات آماده كنيد و سعي كنيد با دست پر براي ملاقات اول آماده شويد. اين سؤالات تكراري در روز اولي كه موضوع را با خانواده‌تان مطرح مي‌كنيد هم به سراغ‌تان مي‌آيد پس جوابي آماده براي اين سؤالات هميشگي داشته باشيد.


قدر خواستگاري را كه خود یافته اید بدانید !

سعي نكنيد كلام‌تان را با قهر و لجبازي به كرسي بنشانيد. قبل از صحبت كردن با خانواده‌تان در مورد دلايل اين انتخاب خوب فكر كنيد


من محترم هستم

شما به دلايلي كه از نظر خودتان منطقي به‌نظر مي‌رسد براي آينده‌تان تصميم گرفته‌ايد. اگر مي‌بينيد خانواده‌تان پاسخ روشني براي درخواست شما ندارند از آنها بخواهيد به‌نظر و احساسات‌تان احترام بگذارند. اگر شما ارتباط خوبي با خانواده خود ايجاد كرده باشيد اطرافيان‌تان نسبت به رفتارها و تصميم‌هاي شما اعتماد داشته باشند مطمئنا اين مسير را با موفقيت پشت سر خواهيد گذاشت.


يك حامي پيدا كنيد

به كدام يك از اعضاي خانواده خود نزديك‌تريد؟ سعي كنيد از ميان افراد خانواده يك حامي براي نظر خود پيدا كنيد. شايد بد نباشد قدرتمندترين و بانفوذترين فرد خانواده را انتخاب كنيد و ابتدا با او وارد مذاكره شويد. صحبت‌كردن با منطقي‌ترين عضو خانواده دو حسن دارد، يا او با منطق خود نگاه شما به اين ماجرا را عوض مي‌كند يا صحبت‌هاي منطقي شما را مي‌پذيرد و تا پايان راه شما را پشتيباني مي‌كند. همراه شدن فرد بانفوذ خانواده مي‌تواند شما را به يك حاشيه امن و نيمي از نگراني‌هاي‌تان را از بين ببرد. از اين طريق ديگر بار سنگين راضي كردن خانواده بر دوش شما نخواهد بود. شما حتي مي‌توانيد از اين حامي براي حضور در نخستين قرار ملاقات خانوادگي با خواستگار جديدتان كمك بگيريد.


از مشاور كمك بگيريد

درصورتي كه خانواده شما به هيچ شكلي راضي به اين ازدواج نمي‌شوند و خودتان هم نسبت به تصميمي كه گرفته‌ايد كاملا مطمئن هستيد، مي‌توانيد از يك مشاور كمك بگيريد. شايد بد نباشيد چند جلسه‌اي به تنهايي همچنين چند جلسه‌اي با خواستگارتان مراجعه كنيد و پس از آن درصورتي كه تصميم‌تان تغييري نكرده باشد خانواده‌تان را با مشاور خود آشنا كنيد. اگر مشاور شما اين ازدواج را در گروه ازدواج‌هاي موفق دسته‌بندي مي‌كند پس مي‌تواند خانواده‌تان را هم در اين مورد قانع كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • elahe

      kheyli ali bud va mofid
      mamnun

    • neda

      besyar mofid va arzande bod

    • بدون نام

      rahanamaeehaye besiar jalob o karbordi erae shod . ba tashakor

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج