۲۲۸۹۳۵
۱ نظر
۵۰۵۰
۱ نظر
۵۰۵۰
پ

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

این درست که پرداخت متفاوت و سناریوهای ماجراجویانه، سهم عمده ای در مطرح شدن تخت گاز داشته است، اما خیلی ها باور دارند که نیمی از موقعیت برنامه، صرفا به مجری های خاص آن مربوط می شود.

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!



مجله دانستنیها: این درست که پرداخت متفاوت و سناریوهای ماجراجویانه، سهم عمده ای در مطرح شدن تخت گاز داشته است، اما خیلی ها باور دارند که نیمی از موقعیت برنامه، صرفا به مجری های خاص آن مربوط می شود. آن قدری که به تصور اغلب مخاطبان، با رفتن سه مجری مطرح تخت گاز، محال است که دیگر این برنامه رنگ روزهای خوش گذشته اش را ببیند.

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

این موضوع وقتی مشخص تر شد که بعد از اخراج کلارکسون، تومارهایی با چند صد هزار امضا منتشر شدند. همه هم با یک مضمون: «آن ها نباشد، ما هم نیستیم.»

جرمی کلارکسون

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

جرمی کلارکسون (متولد آوریل ۱۹۶۰)، کارش را با روزنامه نگاری در یک نشریه محلی در شمال انگلستان شروع کرد. جرمی از سال ۱۹۸۴شروع به نوشتن برای نشریات مربوط به ماشین و موتور کرد. با این که تحصیلات خاصی نداشت، اما قلم و توانایی اش در نقد ماشین های آن دوره، خیلی زود اسمش را سر زبان ها انداخت، تا این که وارد تخت گاز شد. نقطه عطف شهرت او هم همین اتفاق بود. کلارکسون سال ها مجری و سازنده پرمخاطب ترین برنامه بی بی سی بود، هرچند هنوز کار نوشتن را هم ترک نکرده. او در مجله «تخت گاز» ستون ثابتی دارد و در روزنامه های «سان» و «ساندی تایمز» هم می نویسد.

کلارکسون از نظر سیاسی، طرفدار سرسخت آزادی های فردی و از منتقدان تندروی دولت های حزب کارگر- تونی بلر و گوردون براون- است. او در سال ۲۰۰۵ موفق به دریافت دکترای افتخاری از دانشگاه آکسفورد شد. می گویند خودش عاشق مرسدس بنز است، اما در عین حال در فهرست ماشین هایش، از بی ام و، فراری، فورد، استون مارتین، لامبورگینی و فولکس واگن هم اسم برده اند. کلارکسون را در بی بی سی به خُلق و خوی تند و زبان تلخش می شناسند. رفتاری که درنهایت کار دستش داد. درگیری فیزیکی او با تهیه کننده برنامه شبکه سر یک نوشیدنی گرم و همبرگر ناقابل، حکم اخراج را به دستش داد. می گویند قرار است از سال آینده، برنامه ای به نام House of Cars در شبکه آمازون (Amazon) راه بیندازد.

ریچارد مارک هموند

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

مرد کوتاه قد و خوش نقش تخت گاز، هم زمان با کلارکسون وارد برنامه شد، البته با فعالیت در زمینه هایی بسیار گسترده تر. هموند سابقه همکاری با بیشتر شبکه های رادیویی و تلویزیونی بی بی سی را دارد و درواقع یک جورهایی، قوی ترین مجری و تهیه کننده برنامه های مستند علمی این شبکه محسوب می شود. آقای «همستر»- لقبی که به خاطر جثه اش، در تخت گاز به او داده اند- متولد سال ۱۹۶۹ است و تحصیل کرده دانشگاه هنر و فناوری. او در سال ۲۰۰۲ وارد تخت گاز شد و در سال ۲۰۰۳ به عنوان اولین مجری، روی صندلی برنامه مستند Brainiac Science Abuse نشست. در این برنامه هم اعلام کردند که هموند دیگر با شبکه «اسکای وان» کار نمی کند، چرا که بی بی سی با پرداخت مبلغی سنگین، او را به صورت انحصاری برای خودش برداشته است. از آن زمان به بعد، هموند مجری و تهیه کننده کلی از برنامه های لایف استایل بی بی سی شد. بعد از اخراج کلارکسون، هموند هم اعلام کرد دیگر در تخت گاز نمی ماند و هرجا کلارکسون باشد، او هم همان جا خواهدبود.

جیمز دنیل می

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

هم ستون نویس ثابت بخش خودروی «پلی تلگراف» است، هم نویسنده بیشتر ایپزودهای تخت گاز. طبعا بیشترین شهرتش را هم از حضور در همین برنامه و لقبی که اطرافیان به او داده اند، دارد. جیمز می، عاشق ماشین های پرسرعت است. آدم کم حواسی هم هست و اهل احتیاط زیاد در رانندگی و حتی زندگی. برای همین به او لقب «کاپیتان کُند» داده اند. جیمز دنیل می (متولد ۱۹۶۳) اهل موسیقی است و عاشق پیانو. حتی در کالج «پندل»، به تحصیل در رشته موسیقی پرداخته. بعد از آن، برای مدتی کوتاه در بیمارستانی در چلسی کارهای اداری کرده و حتی زمانی در خدمات شهری مشغول بوده، تا این که در دهه ۱۹۸۰، در یک نشریه تخصصی مهندسی مشغول به کار می شود.

زندگی او زمانی زیرورو شد که او را به عنوان نویسنده در مجله خودرویی پذیرفتند. او بعد از رسیدن به برنامه تخت گاز، تهیه کنندگی و اجرای چند برنامه ویژه معرفی خودروهای روز را در بی بی سی و شبکه اسکای به عهده گرفت. مرد آرام تخت گاز، با بیرون آمدن کلارکسون اعلام کرده دیگر قصد ماندن در تخت گاز را ندارد.

استیگ

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

اگر از بیننده های تخت گاز باشید، حتما تا امروز با شخصیت عجیب داستان آشنا شده اید. راننده ای حرفه ای که به صورت ناشناس، در کنار سه مجری برنامه ایفای نقش می کند، در آخر برنامه ها سراغ خودروهای آزمایشی می رود و چند بازی پیست اتومبیل رانی را طی می کند. کسی که به او «استیگ» می گویند؛ همیشه با لباس اتومبیل رانی سفیدش در پیست حاضر می شود و کارهای تاحدی غیرممکن را با خودروها انجام می دهد. او که از سال ۲۰۰۳ به تخت گاز آمده، هنوز اسم و رسم مشخصی ندارد.

فقط همین قدر می دانیم که می گویند تا امروز، سه استیگ در تخته گاز حاضر شده اند. این کاراکتر که ساخته جرمی کلارکسون و اندی ویلمن تهیه کننده برنامه است، تنها وظیفه دارد پشت رل ماشین هایی که در برنامه آزمایش می شوند، بنشیند و زمان آنها را در پیست آزمایشی ثبت کند. استیگ، مسوول آموزش مهمانان برنامه برای راندن در پیست آزمایشی و تبت رکورد با اتومبیل نه چندان گران تخت گاز هم هست، اما در این میان مهم ترین مساله، هویت استیگ هاست.

اولین استیگ که سرتا پا سیاه می پوشید، زود لو رفت. او کسی غیر از «پری مک کارتی» نبود. استیگ دوم هم خودش را زود لو داد. «بن کالینز» نتوانست جلوی دوربین خودش را بگیرد و ماجرا را فاش کرد. برای همین هم خیلی زود از بی بی سی اخراج شد. درباره استیگ سفیدپوش سوم حرف و حدیث زیاد است، تا این که یک روز سخنگوی برنامه اعلام کرد استیگ برنامه فراری، مایکل شوماخر معروف بود، اما استیگ های دیگر نه.

مجری تازه تخت گاز چه کسی است؟

مجری های برنامه تخت گاز؛ این چند نفر!

وقتی مسوولان بی بی سی می خواستند مجری تازه را معرفی کنند، در یک بلاتکلیفی عجیب مانده بودند؛ «چطور او را معرفی کنیم تا با آن یکی اشتباه گرفته نشود؟» آن ها کسی را به عنوان جایگزین جرمی کلارکسون معرفی کرده بودند که هم نامش هم در هالیوود وجود داشت: «کریس آوانز». با انتشار اسم او، خیلی ها تصور می کردند که بازیگر نقش «کاپیتان آمریکا»، جای کلارکسون عزیزشان را گرفته. اما واقعیتش، او فقط هم نام مجری تازه است.

کریس آوانزی که بی بی سی برای اجرای تخت گاز رو کرده، یکی از شخصیت های شبکه های رادیویی و تلویزیونی است که قرار است تولید فصل ۲۳ این مجموعه را شروع کند، آن هم با قراردادی سه ساله که هنوز کسی از رقمش خبری ندارد، البته انتخاب او برای جایگزینی کلارکسون، کار ساده ای نبود. بی بی سی با احتیاط نام او را اعلام کرد، ولی باز خیلی ها به خاطرش سروصدا راه انداختند. آوانز عشق ماشین است و البته سرعت. این را دو پانچ روی گواهی نامه اش می گوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایلیا

      بحثشون سر همبرگر نبود، سر نوشیدنی گرم بود!!!
      در ضمن برنامه جدیدشون تو آمازون پخش خواهد شد و نه نتفلیکس!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج