۲۲۹۱۰۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

لبخند بورس تهران به مذاکرات هسته‌ ای

بورس اوراق بهادار تهران در هفته جاری دو روی متفاوت از خود نشان داد؛ ابتدا با کاهش و سپس افزایش مواجه شد.

خبرگزاری ایسنا: بورس اوراق بهادار تهران در هفته جاری دو روی متفاوت از خود نشان داد؛ ابتدا با کاهش و سپس افزایش مواجه شد.

بورس تهران که در ابتدای هفته جاری با افت یکپارچه قیمت‌ها و کاهش تقاضا مواجه شده بود، در پایان هفته به روند نزولی خود پایان داد و دوباره مثبت شد.

بر این اساس بورس تهران که بعد از توافق هسته‌ای گرفتار نزول شده بود بعد از هفت روز افت پیاپی به روند نزولی خود پایان داد و با تاخیر یک هفته ای به توافق هسته ای لبخند زد.

بنابراین بورس تهران در هفته گذشته به اخبار ورود هیات های خارجی به کشور واکنش مثبت نشان داد و از روز سه شنبه به خصوص چهارشنبه وارد فاز مثبت شد با این حال بورس تهران در هفته گذشته افت ۱.۳ درصدی شاخص را تجربه کرد.

کارشناسان معتقدند رکود تورمی اقتصاد، کمبود نقدینگی، بی اعتمادی سهامداران و نیز ابهامات موجود در صنایع بورسی سهامداران را در لاک احتیاط فرو برده و عامل ریزش های اخیر بورس شده است اما به زودی روند اصلاحی بورس متوقف شده و بازار سرمایه به مدار صعودی خود بر می گردد.

با این حال در هفته معاملاتی گذشته شاخص بورس تهران ۸۶۳ واحد افت کرد و از کانال ۶۷ هزار و ۶۴۳ واحدی به کانال ۶۶ هزار و ۷۸۰ واحد رسید. با این اتفاق از میزان بازدهی سهامداران دو درصد دیگر کاسته شد و میزان بازدهی آنها به ۶.۸ درصد رسید.

همچنین روند کاهشی بورس در ابتدای هفته گذشته موجب کاهش ارزش و حجم معاملات شد؛ به طوری که ارزش و حجم سهام معامله شده به ترتیب ۲۸ و ۳۷ درصد افت کرد و در مجموع ۲۵۳۷ میلیون سهم به ارزش ۴۹۲۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

اما آغاز روند صعودی بورس موجب افزایش ۷۸ درصدی دفعات معامله و ۸۰ درصدی تعداد خریداران در هفته مورد گزارش شد؛ به طوری که رغبت سهامداران به خرید سهم منجر به رسیدن تعداد خریداران به ۵۴ هزار نفر شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج