جاباما
۲۲۹۲۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

علیفر: کسی گوشش بدهکار حرف من نیست

تیم هایی مثل بارسلونا که با سه دفاع هم خطی بازی می کنند خودکشی کرده اند. حرف من ساده است. می گویم اگر لبه پشت بام یک ساختمان ۲۰ طبقه با محافظ تیم متری بایستید و هی خودتان را عقب جلوکنید احتمال سقوطتان زیاد است، اما اگر یک متر عقب تر بروید بدون آن حفاظ نیم متری هم درامانید!

علیفر: کسی گوشش بدهکار حرف من نیست

تماشا: سرهنگ علیفر در بازی رئال - بیلبائو میکروفون را به دست گرفت و قهرمانی تیم محبوبش را گزارش کرد، گزارشی که مثل همیشه حاشیه های زیادی به همراه داشت. علیرضا علیفر که از قهرمانی تیمش کاملا سرحال به نظر می رسید در گفت و گو با تماشا از گزارش خود دفاع کرد و توضیح داد بارسا چرا با سیستم موردعلاقه او نتیجه نمی گیرد.

علیفر: کسی گوشش بدهکار حرف من نیست

*سرهنگ، گزارش بازی رئال - بیلبائو و قهرمانی رئال بعد از سه سال با شما بود، به خاطر رئالی بودنتان این بازی را گزارش کردید؟

نه واقعا، انتخاب این مسائل با من نیست. تهیه کننده گزارشگر بازی های مختلف را انتخاب می کند.

*خب رئالی بودن شما هم در انتخابش تاثیر داشت!

فکر نکنم. تهیه کننده معیارهای خودش را دارد و به نظرم طرفداری جزو آن معیارها نیست.

*در جریان بازی هم خوب به بارسا تیکه انداختید. با کسی کری دارید؟

نه بابا، اصلا این حرف ها نبود. من در گزارشم هیچ وقت نظر خاصی نسبت به تیمی ندارم. شاید به خاطر دوست داشتن رئال ناخودآگاه بعضی وقت ها چیزی بگویم. از روی طرح و برنامه نیست.

*شما طرفدار فوتبال سه دفاعه هستید و مورینیو چهار دفاعه بازی می کند، از آن طرف گواردیولا این فصل تیمش را سه دفاعه کرده بود. دچار تناقض احساسات نشدید؟

من یک مربی را به خاطر یک سیستم نمی پسندم. وقتی اکر مربیان دنیا چهار دفاعه بازی می کنند کاری از دست من برنمی آید. این فصل دوباره در ایتالیا و آلمان بعضی از تیم ها به تاکتیک سه دفاعه رو آورده اند اما فقط به خاطر سیستم بازی از یک مربی حمایت نمی کنم. مربیگری ریزه کاری های خاص خودش را دارد، مثل شخصیت بزرگ و خاص. در ایران هم هرکسی تیم مورد علاقه اش را به خاطر سیستم عوض نمی کند، طرفدار رقیب بشود.

*اما علاقه خاص تان به سیستم سه دفاعه قابل انکار نیست.

من فقط دوست دارم تیم ها گل مفت نخورند. این حرف من علیفر نیست، اصل اول دفاع، پوشش است و وقتی در یک لحظه هر چهار دفاع خطی جا می مانند یعنی مشکلی هست.

*خب این با فوتبال روز تناقض دارد.

بازی پرسپولیس و الهلال را دیدید؟ در صحنه گل بازیکن الهلال خیلی خالی بود. چه سیستم چهار دفاعه و چه سه دفاعه. یک نفر باید آن عقب این توپ ها را پوشش بدهد. حالا هی می گویند دنیزلی مربی بزرگی است. مربی بزرگ که به اسم نیست. الان همه مربیان دنیا ازجمله مورینیو و گواردیولا فقط به حمله فکر می کنند و یادشان رفته اول باید گل نخوری، بعد به فکر گل زدن باشی.

*بدون خط دفاع سه نفره نمی توان دفاع کرد؟

من دفاع سه نفره را می پسندم چون یک نفر باید عقب تر بقیه پوشش بدهد. اگر قرار به خطی بازی کردن باشد، دفاع ۳ و ۴ و ۶ و ۱۰ فرق ندارد. تیم هایی مثل بارسلونا که با سه دفاع هم خطی بازی می کنند خودکشی کرده اند. حرف من ساده است. می گویم اگر لبه پشت بام یک ساختمان ۲۰ طبقه با محافظ تیم متری بایستید و هی خودتان را عقب جلوکنید احتمال سقوطتان زیاد است، اما اگر یک متر عقب تر بروید بدون آن حفاظ نیم متری هم درامانید!

*پس چرا اکثر تیم های جهان با این سبک دفاع می کنند؟

بگذریم، من همیشه این حرف ها را می زنم اما کسی گوشش بدهکار نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج