جاباما
۲۲۹۳۶۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خرید ۹۰ فروند بوئینگ و ایرباس در فاز اول

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر این‌که نوسازی ناوگان هوایی با هواپیماهای ایرباس و بوئینگ انجام می‌شود، گفت: در فاز اول باید سالانه حدود ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپیما از نوع بوئینگ و ایرباس برای نوسازی ناوگان هوایی تامین شود.

خبرگزاری تسنیم: محمد خداکرمی سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به این‌که در متن توافقنامه هسته‌ای که ترجمه غیررسمی آنرا سایت وزارت امور خارجه منتشر کرده به‌صراحت ممنوعیت فروش، اجاره، انتقال، موتور و قطعات هواپیما برطرف شده است، اظهار کرد: بر این اساس سازمان هواپیمایی کشوری نوسازی ناوگان حمل‌ونقل هوایی مسافری را در دستور کار قرار داده است، در این راستا از هر دو نوع هواپیمای بوئینگ و ایرباس به‌طور مساوی استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر این‌که منطقی است از هر دو نوع هواپیما برای نوسازی ناوگان هوایی استفاده کنیم، تصریح کرد: این هواپیماها امتحان خود را پس داده‌اند و با توجه به نیاز کشور، تعداد صندلی و گنجایش آنها بهتر است از هر هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به‌طور همزمان برای این کار بهره‌ ببریم.

وی در پاسخ به این پرسش که در فاز اول چند فروند هواپیما نوسازی می‌شود، افزود: بخشی از هواپیماها تازه‌وارد جایگزین هواپیماهای قدیمی می‌شود و بخش دیگری از آن برای پاسخگویی به نیازهای جدید در صنعت حمل ونقل هوایی است. بر این اساس سالانه نیازمند اضافه کردن ۸۰ تا ۹۰ فروند هواپیما هستیم تا در مدت ۵ سال بتوانیم ۳۰۰ فروند هواپیمای جوان، خوب و فعال داشته باشیم.

سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این پرسش که منابع مالی این برنامه چگونه تامین می‌شود، بیان کرد: با توجه به توافقنامه هسته‌ای از همه ظرفیت‌های موجود از جمله فاینانس خارجی استفاده خواهیم کرد.

خداکرمی ادامه داد: نباید همه نیاز حمل‌ونقل هوایی به هواپیما از طریق خرید نقدی صورت گیرد، بلکه با استفاده از کمک‌های دولتی، منابع صندوق توسعه ملی، فاینانس خارجی و... می‌‌توان هواپیماها را به‌صورت اجاره و اجاره به شرط تملیک نیز خریداری شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج