۲۲۹۴۷۱
۵۰۵۸
۵۰۵۸
پ

قبلا غصه‌هایم را خورده‌ام!

پیام صالحی: به زودی یك آریان جدید خواهم ساخت

اگر بخواهیم از مهم‌ترین پایه شكل‌گیری آریان نام ببریم قطعا پیام صالحی نخستین گزینه است. او تنها عضو گروه است كه در این سال‌ها آلبومی انفرادی را هم با صدای خودش منتشر كرده است.

پیام صالحی: به زودی یك آریان جدید خواهم ساخت
مجله زندگی ایده آل : اگر بخواهیم از مهم‌ترین پایه شكل‌گیری آریان نام ببریم قطعا پیام صالحی نخستین گزینه است. او تنها عضو گروه است كه در این سال‌ها آلبومی انفرادی را هم با صدای خودش منتشر كرده است. صالحی در كنار فعالیت‌های موسیقایی‌اش، مدیریت یك مجموعه طراحی و ساخت مبلمان با عنوان «سون» را هم بر عهده دارد. او به زودی با آلبومی تازه به میدان رقابت برمی‌گردد؛ آلبومی كه می‌گوید چهره جدیدی از او را به نمایش خواهد گذاشت.

مخالفت با پخش آلبوم

من مخالف پخش آلبوم «خداحافظ» بودم چون به نظر شخص من فقط دو، سه قطعه آن مورد تایید و منطبق با سلائق من است. آلبوم آخر بیشتر سلیقه علی پهلوان بود. از آنجا كه مدتی هم نبودم، در غیاب من یكسری كارها انجام شد كه مورد تایید من نبود.

پیام صالحی: به زودی یك آریان جدید خواهم ساخت

خداحافظی با استقلال كاری

آریان در سال‌های اخیر دچار حواشی زیادی شد اما مساله مهم این است كه از شروع كار گروه ما هیچ‌گونه استقلالی نداشتیم. البته می‌توانم بگویم در آلبوم اول و دوم نظرات همه بچه‌ها اعمال می‌شد و بیشتر به آنچه در پس ذهن من بود نزدیك بود اما بعد شركت ترانه شرقی تمام كارها را قبضه كرد تا جایی كه بچه‌ها به نوعی هیچ ارتباطی با دنیای بیرون موسیقی، نوازنده‌ها و خواننده‌ها نداشتند. به مرور هم انگیزه‌های لازم برای من از بین رفت چون دیگر نظرات من در كار مهم نبود.

شروعی تازه با سلیقه خودم

قطعا من از آنچه به سر آریان آمد بسیار ناراحت شدم. حتی یك سال پیش از آمریكا برگشتم و با همه تماس گرفتم و صحبت كردم. اما هیچ اتفاقی نیفتاد و من از این مساله خسته شدم و به سمت شروع كار دیگر رفتم. با تعدادی از بچه‌های آریان و اساتید و چهره‌های مطرح موسیقی مشغول كار هستیم و آلبوم‌مان به عنوان شروع یك پروژه بزرگ، پروسه اخذ مجوز را طی می‌كند كه وقتی آن را بشنوید متوجه خواهید شد كه دقیقا هدف و سبك من از موسیقی چه بوده است. حتی آلبوم انفرادی و تك ترانه‌هایی هم كه داشتم ۲۰درصد خواسته‌های من نبودند و تنها كارهایی بودند كه من فضای خارج از گروه آریان را هم تجربه كنم؛ آن هم با امكانات و ارتباطی كه در اختیار داشتم.

جاده‌صاف‌كن‌های موسیقی

راستش در تمام این سال‌ها آریان مشكلات زیادی داشت. ما برای خیلی‌ها جاده صاف‌كن بودیم؛ كنسرت‌های ما بارها لغو شد، حواشی زیاد بود و استرس زیادی را تجربه كردیم اما ادامه دادیم چون بچه‌ها همیشه با عشق كار می‌كردند. خب یواش یواش بچه‌ها بزرگ‌تر شدند و معقولانه توقعات و انتظارات‌شان بالا رفت چون نیازشان عوض شده بود اما در عین حال همیشه كمترین دستمزدها را می‌گرفتیم و این، شكاف‌ها را زیاد می‌كرد.

همه‌چیز بدون نظر من

اساسا ارتباط آقای رجب‌پور با علی پهلوان خوب بود و سلیقه ایشان بیشتر اعمال می‌شد تا جایی كه من اصلا خودم را كنار كشیدم و فقط به خاطر تعهدی كه داشتم و وجهه آریان و آن دور هم بودن، می‌آمدم، می‌خواندم و می‌رفتم. حتی نوع تنظیم‌ها بدون نظر و مشورت من انجام می‌شد.

آریان نامی متعلق به من

نمی‌دانم چرا بعضی صحبت‌ها مطرح می‌شود؛ مانند اینكه آقای رجب‌پور عنوان می‌كنند نام آریان مال من است. اساس آریان را من ایجاد كردم. فكر و نام آن متعلق به من است. اصلا من آریان را درست كرده بودم. یك گروه با سبك موسیقی سنتی بود كه در آن سیامك خواهانی ویولن و برزویه بدیهی هم تنبك می‌زدند. در سربازی با علی پهلوان ایده‌ام را مطرح كردم و قرار شد كه بعد با هم كار كنیم. اسم را گذاشتیم و بچه‌ها موافقت كردند؛ اصلا كسی در فكرش نبود كه آریان چه هست و. . . من آن را در ارشاد ثبت كردم و دنبال مجوزها رفتم كه بعد با آقای رجب‌پور آشنا شدم. آن موقع هم برای سه آلبوم با ترانه شرقی قرارداد بستم كه تمام محصولات كار برای شركت باشد. بعد از آن این علی پهلوان بود كه خواست همكاری را با ترانه شرقی ادامه بدهیم؛ در حالی كه من مخالف بودم.

انگیزه‌های رو به ركود

این اواخر كه می‌خواستیم انحصار شركت ترانه شرقی را ‌برداریم آقای رجب‌پور یك رقم عجیب و غریب پیشنهاد دادند كه اصلا قابل درك نبود. برای انتشار آلبوم هم آنقدر امروز و فردا كردند كه حتی علی پهلوان هم دلسرد شد و رفت به استرالیا تا به كارهایش برسد. ما در این سال‌ها بارها اختلاف نظر داشتیم اما به رغم آن و تمام مشكلات ادامه می‌دادیم و همه گذشت می‌كردیم. این اواخر دیگر واقعا چنین چیزی امكان‌پذیر نبود و اختلاف‌ها به قدری بالا گرفت و كم‌كاری به حدی زیاد شد كه همه دلسرد شدند. ما سه سال كنسرت نداشتیم. برای خواننده چه چیزی بدتر از نرفتن روی صحنه است؟ آلبومی در كار نبود و. . . انگیزه‌ها در این حالت به ركود می‌رود و دوری بچه‌ها از هم ضربه وارد می‌كند. تا اینكه علی پهلوان پیشنهاد داد همه چیز را تمام كنیم و آریان به آخر خط رسید.

جدایی به خاطر خاطرات آریان

درست است كه من خارج از گروه هم كار كردم و حتی یكی، دو سال در آمریكا به موسیقی، خوانندگی و یادگیری ادامه دادم. اما این، دلیلی برای نادیده گرفتن آریان نبود. هریک از بچه‌ها تجربه‌هایی تازه داشتند كه می‌توانستیم همه آنها را در اختیار آریان قرار بدهیم. حتی كلی جلسه گذاشتیم و مذاكره كردیم و من به عنوان نماینده بچه‌ها رفتم با ترانه شرقی صحبت كنم اما یك دفعه ورق برگشت و طوری شد كه انگار پیام می‌خواهد همه چیز را به هم بزند، من هم آن را رها كردم. دیدیم بهتر است تا آریان و نام و خاطراتش بیشتر از این لطمه نخورده از هم جدا شویم.

حسرت و غصه‌های بی‌فایده

طی یك سال گذشته تمام غصه‌هایم را خورده‌ام. شما اگر برای مساله‌ای نگران این ناراحتی و نگرانی هستید باید قبل از وقوع آن باشد. وقتی كه اتفاق افتاد دیگر كاری نمی‌شود كرد و غصه فایده ندارد. فقط حسرت و ناراحتی می‌ماند كه چرا ادامه پیدا نكرد. من واقعا ناراحتم و اصلا دوست نداشتم كار آریان به اینجا بكشد و این‌طور تمام شود. این حق آریان نبود.

پیش به سوی آریان جدید

به شما قول می‌دهم به زودی یك آریان جدید خواهم ساخت. شاید باید این اتفاق می‌‌افتاد تا مسیرها مشخص شود و شما خواهید دید در كار جدیدم یك پیام صالحی جدید می‌آید. نمی‌توانم و نمی‌گویم چه درصدی از موفقیت آریان به خاطر من بود چون همه آنچه به آن رسیدیم نتیجه یك كار گروهی بود و هركسی كه در گروه بود برای آن زحمت كشید. شاید سهم من فقط در جرقه ایجاد گروه متفاوت باشد. از حق نگذریم در این سال‌ها محسن رجب‌پور هم زحمت زیادی برای گروه كشید؛ اینكه در دادن حق بچه‌ها منصف بوده یا نه بحث دیگری است یا علی پهلوان بسیار زحمت كشید اما من بعد از دیدن یكسری مسائل سعی كردم نقشم را كمرنگ كنم و بیشتر وقتم معطوف چیزهایی مثل طراحی لباس گروه شد.

پیام صالحی: به زودی یك آریان جدید خواهم ساخت

حضور چهره‌های ‌مهمان

هسته اصلی گروه آریان كاملا شكل گرفته بود و این‌طور نبود كه بشود یا بخواهیم آدم جدیدی را به گروه اضافه كنیم. هرچند در این سال‌ها چهره‌های متعددی به عنوان نوازنده ‌مهمان وارد كار شدند- افرادی مانند دارا دارایی، علیرضا میرآقا، شهاب حسینی و... -اما این‌طور نبود كه بخواهیم كسی را جایگزین شخص دیگری كنیم. البته این را هم بگویم كه در تمام این ماجراها بشخصه هیچ نظری ندادم و اساسا بعد از مدتی این محسن رجب‌پور و علی پهلوان بودند كه تصمیم می‌گرفتند! شاید اگر آن دموكراسی لازم در گروه بود، خیلی از این اتفاقات نمی‌افتاد.

یك سورپرایز ویژه

برای آلبوم جدیدم این‌طور نبود كه همه چیز را سرسری و به سرعت جمع‌آوری كنم. برای مثال یاحا كاشانی كه ترانه‌های كار را گفته در طول بیش از یك‌سال گذشته مدام با من در تعامل بوده است. برنامه‌ریزی این آلبوم بسیار طول كشیده و حاصل حضور و تلاش چهره‌های متعددی است كه باعث شده به شما این قول را بدهم با كاری كاملا متفاوت و بسیار حرفه‌ای روبه‌رو خواهید بود. در مورد اسم آلبوم هم بگذارید چیزی نگویم تا یك سورپرایز برای من و علاقه‌مندان به گروه آریان باشد.

مخاطب بدون شبكه اجتماعی

درست است كه از این پایان غیرمنتظره بسیار افسوس می‌خورم اما هرگز از عضو آریان بودن پشیمان نیستم. هنگام شروع كار ایده‌های بزرگی در سر داشتیم و شاید به‌رغم همه محدودیت‌ها، توانستیم به ۶۰ تا ۷۰درصد آنچه می‌خواستیم برسیم. اما بازهم كه نگاه كنید، به نسبت چهره‌هایی كه در سال‌های اخیر كار می‌كنند ما با سختی و تلاش فراوان به همین میزان موفقیت دست پیدا كردیم. آن زمانی‌كه آریان شروع به فعالیت كرد و تا چند سال بعدش چیزی به اسم شبكه‌های اجتماعی وجود نداشت اما توانست با همان سطح از تكنولوژی به مخاطب‌های بسیاری دست پیدا كند. واقعا افسوس می‌خورم كه این موفقیت ادامه پیدا نكرد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج