جاباما
۲۲۹۴۸۹
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

ساخت استخوان انسان با چاپگر سه‌بعدی

در دنیای امروز پیشرفت‌های عجیبی که مخصوص فیلم‌های علمی-تخیلی بود، کم‌کم به واقعیت تبدیل می‌شوند. پس دیگر نگران شکستگی استخوان‌های خود نباشید چون چاپگرهای سه‌بعدی از این به بعد می‌توانند استخوان هم چاپ ‌کنند.

وبسایت نوچه - خاطره فرامرزیها: در دنیای امروز پیشرفت‌های عجیبی که مخصوص فیلم‌های علمی-تخیلی بود، کم‌کم به واقعیت تبدیل می‌شوند. پس دیگر نگران شکستگی استخوان‌های خود نباشید چون چاپگرهای سه‌بعدی از این به بعد می‌توانند استخوان هم چاپ ‌کنند.

ساخت استخوان انسان با چاپگر سه‌بعدی

در ماه مارس گذشته، شرکت چینی شی‌آن که در زمینه فناوری پیشرفته ذرات و مواد فعالیت می‌کند، اعلام کرد که موفق شده یک استخوان مصنوعی و زیست فروسایی ( به این معنی که از موادی تشکیل شده که مانند اعضای بدن، توسط باکتری‌ها و ارگانیسم‌ها تجزیه می‌شوند) را با استفاده از چاپگر سه‌بعدی بسازد و به یک خرگوش پیوند بزند.

در این پیوند، از یک شیوه منحصربه‌فرد چاپ سه‌بعدی به نام Filament Free Printing استفاده شده است. این شیوه، فناوری چاپ سه‌بعدی FDM،که دقت بالایی در تولید محصول در اندازه کاملاً دقیق آن دارد اما بسیار گران تمام می‌شود را بهبود بخشیده است. در شیوه چاپ سه‌بعدی FFP، پلیمرها به شیوه‌ای بسیار دقیق و با استفاده از نور و گرمای UV بیرون داده می‌شود. همچنین این شیوه امکان چاپ در مقیاس بیشتر را ممکن می‌کند.

با استفاده از روش چاپ سه‌بعدی FFP، این شرکت قادر است یک استخوان مصنوعی را با همان پیچیدگی، قدرت و ساختار حفره‌ای شکل یک استخوان واقعی بسازد.

وقتی خرگوش این استخوان پیوندی ران را دریافت کرد، سلول‌های استخوانی آن به سرعت شروع به رشد کرد.

ساخت استخوان انسان با چاپگر سه‌بعدی

پس از این موفقیت، شی‌آن تلاش خود را بر روی ساخت استخوان انسان متمرکز کرده است و از چاپگر سه‌بعدی جدیدی به نام PCPrinter BCTM برای انجام پروژه‌های خود بهره می‌گیرد.

اگر این کار با موفقیت همراه باشد، این استخوان‌های مصنوعی می‌توانند جایگزینی برای بیمارانی باشند که با سرطان یا دیگر بیماری‌های کشنده دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همچنین نیاز به جراحی‌های پر هزینه پیوند استخوان را به حداقل برساند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج