۲۲۹۵۲۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

خواندنی ها با برترین ها (۳۸)

در این شماره از خواندنی ها با رمانی از دنیس لیهان، کتابی درباره ی مفهم احساس ها، اثری درباره ی عرفان و... آشنا شوید.

خواندنی ها با برترین ها (38)





برترین ها - محمودرضا حائری: در این شماره از خواندنی ها با رمانی از دنیس لیهان، کتابی درباره ی مفهم احساس ها، اثری درباره ی عرفان و... آشنا شوید.

رودخانه میستیک

  • دنیس لیهان
  • ترجمه ی نادر ریاحی
  • انتشارات جهان کتاب
  • چاپ اول: 94

خواندنی ها با برترین ها (38)

حوادث رودخانه میستیک از سال ۱۹۷۵ شروع می شود. وقتی که سه شخصیت اصلی کتاب پسربچه هایی اند که در خیابان بازی می کنند. وقتی که دو تا از آن ها - شان دوین و جیمی مارکوس- در حال زد و خورد بر آسفالت کف خیابان ولو شده اند و به سختی یکدیگر را گوش مالی می دهند، چندان تعجبی ندارد که یک ماشین پلیس سر برسد و ضمن تشر و توبیخ همگی، سومی آن ها -دیو بویل- را بر صندلی عقب سوار کند و از آن جا ببرد. مدتی می گذرد تا ورق برگردد و آن ها متوجه شوند که آن پلیس ها اصلاً پلیس نبوده اند و دیو ربوده شده است. این جنایت است که به آرامی شروع به تأثیر گذاشتن بر چیزهای دیگر، از جمله کل زندگی این سه پسر بچه می کند.

داستان به پیش می رود (به صورت فلش فوروارد) و چند فصل و بیست و پنج سال بعد، یعنی وقتی که هر سه پسر به مردان بزرگی تبدیل شده اند و هنوز هر کدام به نوعی به شهر و محل تولد خود در جنوب بوستون مربوط اند، پی گرفته می شود حالا جنایت دیگری اتفاق افتاده است. جنایت هولناکی که این بار دختر نوزده ساله ی جیمی محور آن است یک بار دیگر سه یار دبستانی و سه رفیق قدیمی دور هم جمع می شوند، اما این بار به دلیلی و در شکلی که هیچ کدام از آن ها تصور آن را هم نمی کردند...

عرفان

  • پل الیور
  • ترجمه ی مانی صالحی علامه
  • انتشارات دوستان
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (38)

اهل عرفان در واقع جویندگان روحانیت و معنویت هستند. دستاورد ها و پاداش های حیاتی که به جهان مادی اختصاص یافته، آن ها را ارضاء نمی کند. برای آن ها، جهان کار، خانه و یا خانواده در حالی که مزایا و پاداش های زیادی عرضه می کند، برای کامل کردن مقصد و هدف شان از زندگی روی زمین کافی نیست. آن ها به چیز دیگری نیاز دارند و آن هدف دیگر عبارت است از احساس نزدیکی به نیرویی روحانی که در آفرینش شخصی آن ها نقش داشته و امیدوارند پس از مرگ جسمانی به آن باز گردند. برای عارف راستین، این جستجو برای بازگشت به آن هستی روحانی، تمایلی بسیار شدید است که نادیده گرفتنش برایشان غیر ممکن به نظر می رسد برای بسیاری از آن ها، این جستجو به معنای کناره گیری از جهان روزمره و در پیش گرفتن زندگی در انزوا و اندیشه و تأمل است.

هدفی که آن ها دنبال می کنند در ادیان مختلف تصور و بیان شده و مورد جالبی برای بررسی و تحلیل است، چون همه ی اهداف عرفانی نهایتاً تجربه ای یکسان است. برای مثال می توان گفت همه ی عارفان اساساً هدف یکسانی را دنبال می کنند. اما در سنت های دینی مختلف بر وجوه مختلفی از این هدف تأکید شده است. اما می توان استدلال کرد که دنبال کردن هدفی یکسان در سنت های دینی بسیار متفاوت و گوناگون امری نسبتاً غیر محتمل به نظر می رسد و تفاوت هایی بنیادین میان سنت های دینی مختلف وجود دارد...

مفهوم احساس ها (درک احساسات برای بهتر زیستن)

  • مری لیمیا
  • ترجمه ی کاوه میرعباسی
  • نشر پندار تابان
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (38)

احساس ها بخشی قدرتمند و فوق العاده از موجودیت انسانی به شمار می آیند. در این کتاب، به جای تمرکز بر احساس ها فقط هنگامی که دچار اختلال هستند، سعی کرده ام کمک تان کنم تا دریابید چگونه احساس ها می توانند به اطلاع شما برسانند، توجهتان را جلب کنند، به رفتارتان انگیزه ببخشند، از شما حفاظت کنند، و برای رسیدن به هدف هایتان کمک تان کنند.

هنگامی که یک احساس فعال می شود، می توانید برای درک بهتر احساس تان پرسش هایی را برای خود طرح کنید، نظیر این که: چرا سیستم ارزیابی ام این احساس خاص را به تحرک درآورد، و کنش بالقوه ی احساس مرا به انجام دادن چه کاری هدایت می کند؟ احتمال دارد مغزم با در نظر گرفتن وضعیتی گذشته تصمیم به فعال کردن احساس در زمان حال گرفته باشد؟ آیا احساس چیزی را برایم آشکار می سازد که ترجیح دهم آن را نادیده بگیرم؟ و امیدوارم، همراه من، شما هم به شناختن احساس ها و آنچه می توانند به شما بگویند ادامه دهید. برای شما چه نقشی دارد؟ هر نقشی را بر می تابد!

تأملی در نگرش سیاسی مصدق

  • دکتر فخرالدین عظیمی
  • انتشارات خجسته
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (38)

در مورد مصدق باید گفت با این که از پرهیزکاران کارزار سیاست بود، اگر آنچه را مصالح ملی می دانست، دستخوش خطر می دید، از پای نمی نشست. او همیشه بر دولتمردانی که میدان مبارزه را بر اساس انگیزه و ملاحظه ای رها کرده بودند خرده می گرفت هنگامی که جنبش ملی بر پایه آرزوها و خواست هایی که او دیر زمانی به آن ها دلبسته بود و در برکشیدن آن ها تلاش کرده بود شکل گرفت او نمی توانست پیشگام آن نباشد.

وظیفه ی رهبری جنبشی که به پایمردی او و شماری همراهان و هم اندیشان او پدید آمده بود و هدف آن اعتلای مشروطیت و استقرار حاکمیت ملی بود، دیر یا زود بر دوش او نهاده می شد. در آن روزهای سرنوشت ساز، تلاش برای باور کردن آرمان های ملی درنگی را بر نمی تابید کس دیگری در آن روزگار، فرهمندی و اعتبار و مهارت های سیاسی و اراده ی او را نداشت....

این سگ می خواهد رکسانا را بخورد (رمان)

  • قاسم کشکولی
  • انتشارات بوتیمار
  • چاپ اول: ۹۴

خواندنی ها با برترین ها (38)

برشی از این رمان: رکسانا می دانست من از بچگی از بوی لباس زنانه مست می شده ام. خودم بهش گفته بودم. یک بار وقتی نه سالم بود، یکی از پیرهن چرک های خاله رفی را جایی که کسی نتواند پیدا کند، قایم کرده بودم تا هر بار دزدکی آن را بو بکشم. او می دانست این اشتیاقم از کجا می آید و این که چرا چاره ای جز دوست داشتن بی قید و شرط او و راحله ندارم. با این حال باز هم سر پیراهنش جنجال به پا می کرد.

پیراهن زیر خاله رفی را دزدیده بودم چون بوی مادرم را می داد. بله، من آدم ضعیفی هستم. راست می گفت. ضعیفم اما نمی توانست درک کند صحبت چه جور ضعفی است. این ضعف از همان هایی نیست که عموم مردم با فراغ خاطر از آن حرف می زنند و از گفتن آن به یکدیگر ابایی ندارند.

مردم معمولاً همچین حرف هایی را از همدیگر مخفی می کنند. گناهم این بود که آن ها را مخفی نکردم و در عوض بارها بهش اعتراف کردم.....

«مجله اینترنتی برترین ها» از تمامی ناشران، نویسندگان، مترجمان، منتقدان و علاقه مندان به حوزه نشر و کتاب دعوت می نماید مطالب خود را در حوزه معرفی و یا نقد و بررسی کتاب به آدرس زیر ارسال نمایند:

Bartarinha.editorial@gmail.com

همچنین برای ارتباط و هماهنگی های لازم می توانید با شماره ۲۳۰۵۱۴۹۲ تماس بگیرید. منتظر پیشنهادات و انتقادات سازنده شما عزیزان می باشیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج