جاباما
۲۲۹۵۳۳
۴ نظر
۵۰۱۶
۴ نظر
۵۰۱۶
پ

کوه عضله ای که آب شد

«بیتو»؛ نابغه پرورش اندام

«کوه عضله»، نامي‌بود که بیشتر از نام خودش بر سر زبان‌ها افتاده بود و واقعا نیز برازنده این نام بود. بیت ا... عباسپور متولد سال ۱۳۵۸ در بیجار و ساکن کرج است.

روزنامه قانون: تیتر یک روزنامه‌ها بود، خبرهایش را در اخبار پیگیری مي‌کردیم و کلیپ مسابقاتش ما را به وجد مي‌آورد. گاهی باورمان نمي‌شد که یک ایرانی است، چرا که تاریخ ورزش ایران تا کنون چنین ستاره ای را در این رشته به خود ندیده بود.

«کوه عضله»، نامي‌بود که بیشتر از نام خودش بر سر زبان‌ها افتاده بود و واقعا نیز برازنده این نام بود. بیت ا... عباسپور متولد سال ۱۳۵۸ در بیجار و ساکن کرج است. وی به قدری در رشته پرورش اندام پیشرفت کرد که اینک همه مردم این رشته را در ایران با نام وی مي‌شناسند. «بیتو» بعد از کسب عناوین چهارم در فیبو پاور آلمان، سوم در مستر اروپا و چهارم در نودریک فنلاند موفق شد امتیازات لازم برای حضور در مستر المپیای ۲۰۱۲ را کسب کرده و نشان دهد که ایرانی‌ها هم توان حضور در چنین عرصه‌های بزرگی را دارند.

«بیتو»؛ نابغه پرورش اندام

بدون شک حضور در چنین آوردگاه بزرگی یک آرزو برای هر ورزشکاری در رشته پرورش اندام است و تنها گروه خاصی مي‌توانند حضور در این مسابقات را تجربه کنند، عباسپور یکی از ورزشکارانی بود که به این مهم دست یافت و ضمن حضور در این رقابت‌ها موفق شد حضورش را نیز در این رقابت تداوم بخشیده و در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ نیز جزو نفرات حاضر در مستر المپیا باشد.

خودش درباره اوضاع زندگی اش گفته است: « شاید برخی تصور کنند ورزشکاری در شرایط من زندگی متفاوتی دارد؛ در صورتی که این‌طور نیست. پشت هر موفقیت بزرگ یک اراده قوی و تلاشی بسیار نهفته است. طی سال‌ها حضورم در مسابقات آماتوری پرورش اندام و سپس رقابت‌های حرفه‌ای، یاد گرفتم در سایه اعتقاد به پروردگار بزرگ مي‌توان هر غیر ممکنی را ممکن ساخت».

حقی که ضایع شد

عباسپور همواره شایسته کسب برترین‌ها در رقابت‌های جهانی بوده، اما پشت پرده‌ها و جنگ اسپانسرها این فرصت را از او گرفته است؛ «وقتی باید قهرمان مي‌شدم و سوم اعلامم کردند، مردم شروع کردند به هو کردن. بعد در صفحات اجتماعی حسابی از خجالت‌شان درآمدند. سپس نوبت به معتبرترین مجلات دنیا رسید تا این کار آنها را یک آبروریزی عنوان کنند. می‌دانید داستان چیست؟ نبرد اسپانسرهاست. تا وقتی پای شرکت‌های گردن کلفت آمریکایی در میان است، زور غیر آمریکایی‌ها، پایین سکو به ورزشکاران‌شان نمی‌رسد. این را من نمی‌گویم؛ بلکه جی کاتلر و رونی کولمن، دو قهرمان برجسته تاریخ مستر‌المپیا تأیید می‌کنند که چند مرتبه حق "بیتو" خورده شده.»

و اما بیماری!

حدود سه ماه قبل بود که «بیتو» در بیمارستان بستری شد و شایعاتی مبنی بر استفاده او از مکمل‌ها بر سر زبان‌ها افتاد. شایعاتی که خیلی زود تکذیب و مشخص شد بیماری عباسپور «واسکولیت» نام دارد.

واسکولیت چیست؟

اصطلاح واسکولیت شامل طیف وسیعی از بیماری‌های مختلف و کاملا متفاوت است واسکولیت به معنای واقعی کلمه التهاب در رگ‌های خونی است و ممکن است همه چیز از واکنش به يك نوع آلرژی خفیف، قرار گرفتن در معرض دارو، یک ماده شیمیایی و یا عاملی در طبیعت مانند گزیدگی حشرات تا یک بیماری خود ایمنی چند ارگانی سیستمیک جدی که مي‌تواند تهدید کننده زندگی باشد شروع شود به همین دلیل، تمام انواع واسکولیت باید بسیار جدی در نظر گرفته شود زیرا یک بیماری بالقوه کشنده است تا زمانی که خلاف آن ثابت شود.

اگر چه واسکولیت سیستمیک در حال حاضر غیر قابل درمان است، ولی قابل کنترل است و مي‌توان آن را با داروهای مدرن کنترل کرد. اگر در مراحل اولیه به درستی تشخیص داده شود و پس از آن به درستی و به طور موثر درمان شود بیشتر بیماران به‌خوبی بهبود مي‌يابند و با مراقبت مناسب مستمر، همچنان به یک زندگی خوب و عادی ادامه مي‌دهند. واسکولیت اگر به موقع تشخیص داده نشود و مورد درمان قرار نگیرد مي‌تواند منجر به عوارض غیر قابل برگشت و کشنده شود و پزشکان باید از آخرین نتایج درمان با خبر شوند و وب سایت www.vasculitis.org.uk به همین منظور فعالیت دارد.

«بیتو»؛ نابغه پرورش اندام

اوضاع فعلی!

در حال حاضر عباسپور تحت درمان است و به گفته خودش در طی دو ماه اخیر ۱۵۰ میلیون تومان برای درمان این بیماری هزینه کرده است. چند روز پیش عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان و ناصر پورعلی‌فرد، رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش‌اندام هم با حضور در بیمارستان آتیه از عباسپور عیادت کردند. در این عیادت عبدالحمید احمدی و پورعلی‌فرد ضمن آرزوی بهبودی برای این قهرمان بدنسازی جهان قول دادند که مشکلات وی را پیگیری کنند تا هرچه سریع‌تر حل شود. بیت‌ا...‌عباسپور هم در این دیدار گفت: دوست داشتم زودتر شما را ملاقات می‌کردم.

دکتر محمد رضا زندی پزشک معالج عباسپور مي‌گوید : قوای جسمانی او به‌دلیل این بیماری تحلیل رفته و ایشان با درمانی که برای وی درپیش گرفته شده تا چند روز آینده ا‌‌ن‌شاءا... از بیمارستان مرخص خواهند شد .

دکتر زندی در پایان گفت : درحال حاضر تمرینات سنگین برای این قهرمان پرورش اندام ایران توصیه نمي‌شود و باید به مرور زمان به تمرینات باز گردند .

تشکیل کمپین جهانی

دنیس جیمز، مربی بزرگ پرورش اندام جهان، برای کمک به بیتو یک کمپین تشکیل داده است. او در این کمپین از همه بدنسازها، قهرمان‌ها و دوستداران پرورش اندام خواسته است تا از این ورزشکار حمایت کنند. او در صفحه ای از همه خواسته است تا به بهبود بیماری بیت ا... کمک کنند. او می‌گوید خانواده بیت ا... تحت فشار هستند و هر چه پس‌انداز داشتند را برای این ورزشکار خرج کرده‌اند. او بعد از شرح بیماری بیت ا... و توصیف وضعیت معیشت از همگان خواسته است تا به بیت ا... کمک کنند و او را تنها نگذارند.او خودش به عنوان اولین نفر هزار دلار برای کمک به بیت ا... کنار گذاشت تا فرزندان و همسر او وضعیت‌شان از شرایط موجود بدتر نشود .یک روز بعد از درخواست دنیس جیمز، ۱۱۴ نفر، مبلغ ۵ هزار و ۹۴۰ دلار برای کمک به بیت ا... کمک کرده اند.

پایان

بیت ا... عباسپور اولین و تنها ایرانی حاضر در رقابت‌های معتبر مستر المپیا که حضوری شایسته و موفق نیز در این رقابت‌ها داشت، این روزها حال خوشی ندارد. بیماری واسکولیت، بیتو را از پای درنیاورده و هنوز خنده و اعتماد به نفس روزهای اوجش را حفظ کرده اما خبری از آن عضلات خاص و ناب نیست و هیکل ستاره داستان ما این روزها نشانی از آن دوران ندارد.

کسب عناوین پرشمار کشوری، آسیایی و جهانی، بیت ا... عباسپور را به یک چهره شاخص تبدیل کرده و نام و آوازه وی برای همیشه در یاد ما خواهد ماند. گرچه این روزها از کوه عضله ایرانی تنها یک اسم باقی مانده اما همین اسم تداعی‌کننده خاطرات بسیاری برای دوستداران این ورزشکار دوست داشتنی است که در شدیدترین وضعیت جسمانی با تحویل یک خنده، قدرت و استقامت درونی اش را به رخ بیماری بی رحم خود مي‌کشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      انشا الله خدا همه مریضا رو شفا بده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عاملی در طبیعت مانند گزیدگی حشرات ؟؟؟؟؟؟؟
        قهرمانی که با نیش پشه از پا دربیاد پهلون پنبه است

    • بدون نام

      چشش زدن

    • بدون نام

      شمایی که میگید پهلوان پنبه هستش اگه میتونی شما هم پهلوان پنبه بشو.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج