۲۲۹۶۱۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

غیاثی: داوران گناهی ندارند که جریمه شوند

رییس اسبق کمیته داوران می‌گوید در همین ابتدای لیگ پانزدهم دعوای بین دپارتمان و سازمان لیگ شروع شده، این موضوع به نفع داوری نیست و باید مسئولان مربوطه خوددار باشند.

خبرگزاری ایسنا: رضا غیاثی در گفت‌وگویی درباره مباحث داوری در هفته نخست لیگ برتر گفت: داستان از این قرار است که فدراسیون فوتبال تبلیغات را به یک شرکت به نام نامی‌نو داده است و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هم پول گرفته و طرف قرارداد، کفاشیان بوده است. دیروز هم داوران لباسی با همین مارک پوشیده بودند ولی در مشهد تبلیغات شرکت ایرانسل روی لباس داوران بود. شرکت ایران نوین که کل تبلیغات محیطی فوتبال را دارد آگهی را به شرکت ایرانسل داده است. در اینجا ظاهرا کفاشیان بدون هماهنگی با سازمان لیگ و شرکت تبلیغاتی ایران نوین این کار را کرده است.

وی افزود: در حال حاضر این اختلافات شروع شده و از طرفی هم عنایت می‌گوید که رییس من فدراسیون فوتبال است نه سازمان لیگ و او حرف درستی هم می‌گوید.

غیاثی اضافه کرد: این حرف‌ها خبر از بی‌سروسامانی‌ و بی‌تدبیری فدراسیون فوتبال می‌دهد ولی نهایتا ضررش متوجه داورها می‌شود چون رییس دپارتمان تهدید کرده که داورهایی که لباس ایرانسل را پوشیده‌اند جریمه‌شان می‌کند و آن داوران محروم خواهند شد.

این کارشناس داوری ادامه داد:‌ داورها چه گناهی دارند که در بین این دعواها جریمه شوند. یک جا بهشان می‌گویند این لباس را بپوشند و جای دیگر می‌گویند لباس دیگری بپوشند در صورتی که دپارتمان و سازمان لیگ باید اختلافات را بین خودشان را حل کنند.

وی درباره اظهار نظر یکی از سرمربیان درباره اینکه نتیجه بازی‌ها خارج از زمین قبل از شروع بازی‌ مشخص می‌شود، گفت: اگر منظورش این بوده که کسی به داورها دستور می‌دهد که به نفع شخص خاصی یا تیم خاصی قضاوت کنند من قبول ندارم ولی اگر او اطلاعات خاصی دارد بهتر است شفاف بگوید.

غیاثی درباره سابقه داورانی که در هفته اول لیگ پانزدهم سوت زدند گفت: داوری چیزی نیست که نوبتی یا به سن و سال باشد. داوری به توانایی است. سال گذشته اصفهانیان نوبتی به استان‌های مختلف داوری می‌داد ولی داوری این طور نیست. چیدمان داوری بر اساس توانایی‌های داور است. اگر داوری پا به سن گذاشته است ولی توانسته تست آمادگی جسمانی را رد کند، چشمش سالم است، دانشش را هم دارد و خوب قضاوت می‌کند باید برود و سوت بزند و آن جوانی که خوب است هم باید قضاوت کند ولی نمی‌شود که این همه تیم‌ها سرمایه‌گذاری کنند و ما این سرمایه را فدای جوان‌گرایی کنیم. جوان وقتی باید برود زمین که توانایی‌اش را داشته باشد.

رییس اسبق کمیته داوران در پایان اظهار کرد: آرزو می‌کنم بین کمیته‌ داوران و دپارتمان داوری مشکلی وجود نداشته باشد و کشمکشی به وجود نیاید تا داوران با اعصاب آرام و خیالی آسوده به قضاوت بپردازند ضمنا فدراسیون بهتر است از حالا به فکر حق‌الزحمه‌ی قضاوت داوران و افزایش حقوق مورد درخواست آنان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج