جاباما
۲۲۹۷۸۵
۵ نظر
۵۰۴۶
۵ نظر
۵۰۴۶
پ

در ۶۰سالگی هم می‌شود خوش تیپ بود

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری

در جوانی، خوش‌پوش بودن و تحسین آدم‌ها را برانگیختن كار سختی نیست اما وقتی عدد و رقم‌های شناسنامه بالا می‌رود، بدن نشاط و سرزندگی همیشگی‌اش را از دست می‌دهد.

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری
مجله زندگی ایده آل - محمد حسین‌زاده، مصطفی رفعت : در جوانی، خوش‌پوش بودن و تحسین آدم‌ها را برانگیختن كار سختی نیست اما وقتی عدد و رقم‌های شناسنامه بالا می‌رود، بدن نشاط و سرزندگی همیشگی‌اش را از دست می‌دهد؛ بنابراین لباس‌ها هم زیبایی و جذابیت‌های سابق را ندارند اما اینها كلیت‌هایی است كه می‌توان نقض كرد و موسفید شد اما جوانی كرد. می‌توان از میانسالی قدم به پیری گذاشت و در عین حال خوش پوش ماند. به قول مجید مظفری، جوانی فرمولی است كه به مرور به آن می‌پردازید و طی سال‌ها با سبك زندگی مناسب در شما می‌ماند. مجید مطفری می‌تواند نسخه‌ای باشد برای جوانی كردن و خوش‌پوش ماندن.

دستکاری شناسنامه

به یك ‌مهمانی دوستانه نیمه‌رسمی دعوت شده‌اید؛ این تیپ را امتحان كنید: جین و كت اسپرت. البته هنگام ست كردن با جین آبی حتما سراغ كت روشن بروید. قاعده را به هم نزنید و تمام لباس‌ها را روشن انتخاب كنید تا ظاهرتان یكدست شود. قطعا یك كفش نیمه‌اسپرت سیاه یا تیره به كمك شما می‌آید تا تناسب و شأن سن و سال‌تان هم حفظ بشود. یك شال روشن ظریف، هم به جذاب شدن تیپ‌تان كمك می‌كند هم گرمای بیشتری به شما می‌بخشد. با این نوع پوشش شما دستكم پنج سالی از سن شناسنامه‌ای خود كم می‌كنید.

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری

اهمیت لباس از دوران كودكی

اهمیت به لباس خوب پوشیدن از همان كودكی برای من وجود داشت اما بیشتر از خاص و نو بودن لباس، تمیزبودنش برایم مهم بود. حتی یادم هست حدود سال ۵۳ تلویزیون جشنی داشت كه من را به خاطر نامناسب بودن لباس‌هایم برای آن جشن و مراسم راه ندادند. یادم هست همان زمان هم با یك شلوار جین، تی‌شرت و كتانی به مراسم رفته بودم. رفته‌رفته كه در بازیگری و حتی در زندگی حرفه‌ای‌تر شدم، سعی كردم به لباس پوشیدن خودم احترام بگذارم.

شخصیت، اصل او خوش‌تیپی

مهم خود لباس نیست؛ مهم انسانی است كه آن لباس را می‌پوشد. شاید یك نفر با كت و شلوار شیك وارد جمعی بشود اما رفتارش در شأن آن لباس و آن محفل نباشد اما نفر دیگر با لباسی ساده بیاید ولی به قدری رفتار اجتماعی‌اش درست است كه دیگر آن لباس در نگاه دیگران، مهم جلوه نمی‌كند و به جای لباس، شخصیت آن آدم است كه به چشم می‌آید. شاید خیلی‌ها از برندهای گران‌قیمت استفاده كنند اما شخصیت مناسبی در اجتماع ندارند. لباس به شما فرهنگ نمی‌دهد و باعث نمی‌شود انسان بهتری شوید. شاید ویترین شیكی از شما بسازد اما عمقی در شخصیت شما ندارد و دیگران را دلزده می‌كند.

لباس متناسب با سن و شرایط

بخشی از شیك‌پوشی این است كه شما متناسب با جایگاه شغلی، اجتماعی و البته سن خودتان لباس بپوشید. این یعنی هر دوره سنی می‌تواند شاخصه‌های پوششی خود را داشته باشد. من سه نوع زندگی دارم: زندگی كاری، زندگی اجتماعی و زندگی شخصی. ممكن است من در زندگی شخصی‌ام یك تی‌شرت آستین حلقه‌ای با شلوار كوتاه بپوشم اما هیچ‌وقت آن را وارد جامعه نمی‌كنم و حتی اگر برای جایی مانند باشگاه ورزشی هم مناسب باشد، باز هم چون من مراودات اجتماعی خاص خود را دارم، برای من آن پوشش درست نیست. در نهایت این آدم‌ها هستند كه باید به درك درستی از جایگاه خود برسند. این شخصیت آدم است كه روی رفتار و پوشش وی نیز تاثیر می‌گذارد. حالا هنرمندان را در نظر بگیرید كه به نوعی الگو هم هستند. من اگر سیگاری هم باشم نباید به خودم اجازه بدهم در جامعه سیگار بكشم یا لباسی بپوشم كه موردپسند جامعه نباشد. اگر این اتفاق بیفتد به آدمی تبدیل می‌شوم كه افكارم با رفتارم همخوانی ندارد. من كاری به زندگی شخصی ندارم اما در موقعیت اجتماعی باید همه چیز را رعایت كنم.

ماجرای پالتوی فیلم سگ‌كشی

در سینما و تلویزیون، طراحان لباس زمانی موفق بوده‌اند كه هنگام طراحی لباس شخصیت‌ها به خصوص در كارهای معاصر نه به آن هنرپیشه بلكه به شخصیت خاصی كه او بازی می‌كند، توجه كرده‌اند. بعد از اكران فیلم «سگ‌كشی» به‌طور اتفاقی با یكی از دوستان در خیابانی می‌رفتیم كه یك دستفروش را دیدم كه پالتوهایی را می‌فروخت و داد می‌زد: «پالتوی سگ‌كشی!» كه اشاره به پالتویی داشت كه من در آن فیلم پوشیده بودم. پس اگر من رفتار مناسبی نداشته باشم این مساله به من، جامعه و صنفی كه در آن مشغول هستم، لطمه می‌زند.

هر لباس برای جای خاص

محلی كه قرار است به آنجا بروید در انتخاب لباس اهمیت زیادی دارد؛ مثلا اگر قرار است به زیارت بروم با كت و شلوار و پاپیون نمی‌روم! لباسی می‌پوشم كه مناسب آن محیط و فضا باشد كه البته حتما هم لازم نیست مشكی باشد و رنگ‌هایی را می‌پوشم كه در شأن آن محیط باشد یا هر محل دیگری كه باید در آن حضور داشته باشم، برایم شرایط خاص خود را ایجاد می‌كند.

جوان‌تر از سن واقعی. . .

تمیز بودن با نو بودن لباس متفاوت است. گاهی شما یك لباس نو می‌پوشید و وارد جایی می‌شوید كه همه فقط نو بودن آن لباس را می‌بینند. اما گاهی شما آنقدر آراسته و مرتب هستید كه لباس كهنه اما تمیز شما به چشم نمی‌آید. به نظرم افراد میانسال و سالمند باید به آراستگی خود توجه بیشتری داشته باشند و طوری نباشد كه بگویند دیگر مهم نیست یا خوش‌پوشی فقط برای جوان‌هاست! اهمیت به این موضوع باعث می‌شود حتی شما از سن واقعی‌تان هم جوان‌تر به‌نظر برسید.

اول پارچه و بعد طرح آن

هنگام خرید لباس جنس پارچه و طرح آن برایم خیلی مهم است. انگلیسی‌ها می‌گویند آنقدر ثروتمند نیستیم كه لباس ارزان‌قیمت بخریم! شما می‌روید و سه پیراهن ارزان می‌خرید كه در نهایت فقط سه‌ماه برای شما كار می‌كنند اما می‌توانید با پول همان، یك پیراهن با جنس و كیفیت بهتر خریداری كنید ولی شش‌ماه از آن استفاده كنید. برای همین اول برای من پارچه و جنس آن مهم است و بعد هم طرح آن لباس. برند شاید آخرین نكته موردتوجه من باشد چون كلا برند باز نیستم!

فراری از لباس‌های ضخیم!

آدم به تجربه درمی‌یابد كه چه چیزهایی به او می‌آید یا مناسب است؛ مثلا من می‌دانم كه نمی‌توانم پوتین سنگین بپوشم یا لباس‌های ضخیم، سنگین و حجیم را نمی‌توانم به راحتی استفاده كنم و برای همین چنین لباس‌هایی نمی‌خرم.

رنگ‌های محبوب مجید مظفری

طیف رنگ‌های آبی روشن تا سورمه‌ای، طیف مغزپسته‌ای تا حنایی و طیف مشكی را دوست دارم. هنوز یادم نمی‌آید شلوار سفید یا شلواری با رنگ‌های جیغ و تند پوشیده باشم. در تمام لباس‌هایم فقط یك بلوز گوجه‌ای‌رنگ دارم كه اگرچه به من می‌آید ولی چون حس می‌كنم زیاد مناسب من نیست، خیلی از آن استفاده نكرده‌ام.

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری

وقار مردانه

در كمد لباس‌های هر مردی باید حتما یك دست كت‌و‌شلوار شیك باشد. همه قوانین رنگی را هنگام انتخاب كت‌و‌شلوار رسمی فراموش كنید و تنها به مشكی توجه كنید. معمولا در مجالس و مراسم بهترین كاری كه لباس می‌تواند برای شما انجام دهد این است كه شما را باشكوه و بی‌نقص نشان دهد. سیاه رنگی است كه عیوب و برجستگی‌های بدن را مخفی و با سفید همخوانی و همراهی خوبی ایجاد می‌كند. این تركیب، هم رسمی‌تر است و هم چشم مخاطب را خسته نمی‌كند. در ضمن چون بالاپوش سیاه چهره را گرفته‌تر نشان می‌دهد وجود یك تاش سفید یكدست كمك می‌كند چهره شما جوان‌تر دیده شود.

پیشنهاد ویژه

برای گردش‌های پاییزی یا دم صبح كه هوا خنك است می‌توانید از چند پوشش روی هم استفاده كنید. یك پیراهن اسپرت رنگی و یك تی‌شرت ساده تیره بسیار مناسب است. شما می‌توانید بعد از یك پیاده‌روی طولانی كه گرم‌تان شد یا عرق كردید، پیراهن رویی را دربیاورید و چون تی‌شرت و جین یك نوع تیپ اسپرت كامل است چیزی در ظاهر شما با نقص مواجه نشود. جین در همه سنین یك انتخاب ویژه است كه هم دوام بیشتری دارد هم گرمای بدن را بهتر حفظ می‌كند. كفش ورزشی یا كفش اسپرت و نیمه رسمی هم ظاهر شما را تكمیل می‌كند. یادتان باشد در سن شما عمده جاذبه باید در رنگ باشد پس دنبال پیراهن‌های طرح‌دار نروید.


اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری
به رنگ تابستان

پیراهن روشن و شلوار تیره همیشه می‌تواند انتخاب مناسبی برای گردش‌های عصرانه و ‌مهمانی‌های شبانه باشد. خوبی رنگ‌های روشن در پیراهن تك این است كه از گرمای محیط كم می‌كند، حجم خوبی از طراوت را به چشم دیگران منتقل می‌كند و ذهن آنها را از تمركز بر چروك‌ها و كم شدن موهای سر منحرف می‌كند. البته زمانی خوش‌پوش‌تر به نظر می‌رسید كه شلوار انتخابی‌تان نیز تیره، ساده و بدون طرح پارچه یا دوخت‌های فانتزی باشد. در سنین میانسالی به بعد فاق‌های متوسط كمك می‌كند تا برجستگی احتمالی شكم كمتر به چشم آید و فشار كمتری هم به بدن وارد شود. سعی كنید قسمت ران شلوار هم آزاد باشد تا از تعریق بیش از حد شما بكاهد.

ترکیب ایده‌آل

تیپ‌های نیمه‌رسمی طرفداران خاص خود را دارند. البته اگر مرز میانسالی را رد كرده‌اید بهتر است كمی با احتیاط سمت این شكل پوشش بروید. بهترین كار این است كه در مورد شلوار، حتما سراغ رنگ‌های تیره بروید. رنگ‌های روشن در تیپ‌های نیمه‌رسمی برای شلوار جدا از ظاهر نه چندان مناسب برای سن شما، مشكلات احتمالی از افت استخوانی را با وضوح بیشتری نشان می‌دهند. كما اینكه معمولا در تیپ‌های نیمه اسپرت كت‌های رنگی بهتر جلوه می‌كنند و چون چین‌های صورت بعد از میانسالی بیشتر نمود دارد، رنگ روشن در پوشش بالاتنه از توجه مخاطب به آنها می‌كاهد.

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری

مشورت از مشاورین با تجربه

خیلی خوب است كه اگر یك هنرمند قوه تشخیص خوبی در انتخاب لباس و پوشش خود ندارد یا اینكه در این كار ضعیف است، از مشاوره افراد متخصص كمك بگیرد تا بهتر لباس بپوشد و آراسته باشد؛ گرچه بعضی هنرمندان ما خودشان الگوپذیر هستند و كارهای خارجی‌ها را كپی می‌كنند! من در انتخاب لباس مناسب برای حضور در یك مراسم خاص گاهی مشورت گرفته‌ام اما به شكل ویژه خودم. . . یعنی از دوستی كه متخصص این كار بوده است، لیست خرید نگرفته‌ام كه بروم و با سلیقه او برای خودم خرید كنم، بلكه گزینه‌هایی را كه داشته‌ام به او گفته‌ام و از او راهنمایی و مشاوره خواسته‌ام.

اسپرت، از جوانی تا امروز

تا آنجا كه یادم می‌آید لباس‌هایم از نوجوانی بیشتر اسپرت بوده است؛ یعنی همیشه شلوار جین، كفش ورزشی و تی‌شرت بهترین انتخاب‌هایم بوده‌اند. اما نه هر جین و كتانی و تی‌شرتی چرا كه قطعا یك عنصر مهم به نام سن در میان بوده است كه تاثیرگذاری زیادی در آن داشته است. قطعا من در ۶۴ سالگی نمی‌آیم جین پاره بخرم یا همان لباسی را كه در ۲۰ سالگی می‌پوشیدم، برتن كنم. هر سنی تعریف خودش را دارد. نوع پوشش را بر اساس سلیقه‌ام و طرح و رنگ آن را متناسب با شرایط سنی و جامعه انتخاب می‌كنم.

بی‌توجهی به فرهنگ خودمان

الگوپذیری خوب است؛ به شرطی كه مطابق با فرهنگ خودمان باشد. الگوهای خوب و متینی در جامعه داریم كه حتی مدل رفتار اجتماعی و لباس‌شان مناسب است اما ما می‌خواهیم از الگوهای خارجی استفاده كنیم. گاهی به نظر می‌آید با خودمان در عناد هستیم! یك نفر را شاهد بودم كه در دوبی وقتی رانندگی می‌كرد، هیچ خلافی حتی كوچك‌ترین آنها را انجام نمی‌داد اما وقتی به ایران برگشتیم از همان فرودگاه شروع به انجام انواع تخلفات رانندگی كرد! ما خودمان مقصر از بین بردن فرهنگ‌مان هستیم.

پوشش برای تغییرات فیزیكی

وقتی شما پا به ‌سن می‌گذارید یك سری تغییرات فیزیكی در شما رخ می‌دهد كه باید برای رفع آنها از نظر بصری به این موضوع دقت كنید كه طوری لباس بپوشید كه مناسب با این تغییرات باشد؛ مثلا وقتی شكم آورده‌اید یا به علت افزایش سن قوز كرده‌اید نباید لباس‌های تنگ و جذب بپوشید كه این ویژگی‌ها را بیشتر نشان دهد یا رنگی استفاده نكنید كه چین و چروك‌های صورت شما را بیشتر نمایان كند. این حتی در مدل موها هم نمود دارد. به هر حال آقایان عمدتا در سن بالا با ریزش موهای سرشان روبه‌رو هستند كه می‌توان با آراستگی و آرایش مناسب آن را بهبود بخشید.

ارتباط تناسب اندام با لباس

از زمانی‌كه به خاطر می‌آورم، ورزش كرده‌ام. پاها و بازوها و سرشانه‌های بسیار قوی و محكمی دارم كه شاید حتی بسیاری از جوان‌ها چنین ویژگی را نداشته باشند. ورزش به تناسب اندام شما كمك می‌كند اما شرط كافی برای خوش‌تیپی نیست. شما می‌توانید تناسب اندام خوبی داشته باشید ولی در عین حال انتخاب‌های بدی در پوشش‌تان وجود داشته باشد كه نه تنها این زیبایی فیزیك بدنی‌تان را نشان نمی‌دهد بلكه آن را هم خراب می‌كند یا حتی با اخلاق و رفتار بد همه آنها را یك‌جا خراب كنید. سلیقه در كنار تناسب اندام می‌تواند كمك زیادی به شیك‌پوشی شما بكند.

بلندقد بودن به صورت ژنتیكی

ما خانوادگی بلندقد هستیم و حتی می‌توانم بگویم كه من شاید كوتاه‌ترین عضو خانواده باشم! برادرزاده‌هایم بلندقد و بسكتبالیست هستند و دختر خودم هم والیبال و بسكتبال بازی كرده و بلندقد است. شاید به نوعی بشود گفت بخشی از خوش‌تیپی ما هم ژنتیكی است. (باخنده)

اسرار شیک پوشی و جوانی مجید مظفری

استفاده از امكانات برای رفاه

از رفاه خوشم می‌آید اما رفاهی كه خودم آن را به دست آورده باشم. سالی نیست كه من در فصل تابستان به مسافرت نرفته باشم و روزی نیست كه ورزش نكرده باشم؛ معمولا سحرخیز هستم و آدمی نیستم كه به‌خاطر پول هركاری بكنم. من همیشه دنبال رضایت درونی بوده‌ام. به نظرم مهم است كه به خودت برسی و به خودت توجه داشته باشی و از زندگی به شكل درست آن لذت ببری. ربطی ندارد كه شما چه میزان پول دارید، مهم این است كه از داشته‌های خود چطور استفاده كنید.

چكاپ‌های شش‌ماه یكبار

هر شش‌ماه یك‌بار می‌روم بیمارستان و ۴۸ ساعت در آنجا می‌مانم و چكاپ كامل می‌كنم و برمی‌گردم تا از وضعیت سلامتی‌ام مطمئن باشم. برای خودم چندتا كتاب هم می‌برم و در آن زمان آنجا مطالعه هم دارم. رسیدگی درست از نظر من همین است؛ نه اینكه بخواهم با كارهای زیبایی و عمل‌های جراحی خودم را ظاهرا سالم و شیك نشان دهم. ورزش و تغذیه مناسب باعث می‌شود كه شما جسم و روح سالم داشته باشید و قطعا در كنار این جسم و روح سالم، شیك‌پوش هم خواهید شد.

توصیه ایده‌آل به ایده‌آلی‌ها

رسیدگی به موها و پوست قطعا در سن ما مهم است اما باید اقدامات پیشگیرانه را از سنین كمتر شروع كرد تا سلامت و زیبایی ظاهر شما تداوم داشته باشد. شما با هیچ كاری یك‌دفعه جوان نمی‌شوید. جوانی فرمولی است كه به مرور به آن می‌پردازید و در طی سال‌ها با سبك زندگی مناسب در شما می‌ماند. من سال‌هاست سواركاری، اسكی، اسكی روی‌آب، تنیس و والیبال را در كنار بدنسازی دنبال می‌کنم. روزها به باشگاه انقلاب می‌روم و روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ كیلومتر پیاده‌روی می‌كنم و از استخر، سونا و بدنسازی غافل نیستم. اگر می‌خواهید در دوران سالمندی، سلامتی داشته باشید باید از جوانی شروع كنید. ضمن آنكه توصیه می‌كنم حتما كتاب بخوانید و مطالعه كنید تا ذهنی سالم و سلامت داشته باشید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • كامبيز سليمي

      خوشتيپي يكي فيزيك خدادادي ميخواد يكي پول براي خرج لباس و ظاهر .....همين و بس.....
      حالا يكي هم مثه علي دايي ميشه كه فقط با همون دوميش كلي خودشو عوض كرده....!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به قول یکی احسنت

    • بدون نام

      بدن فيتنس باشه گونيم بپوشي حله وگرنه .....

    • المان

      من این هنرمند محبوب رو خیلی دوست دارم امیدارم همیشه تنشون سالم باشه و همیشه در تلویزیون و سینما حضور درخشانشون رو ببینم...یاشاسین

    • بدون نام

      پول سلیقه میاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج