۲۲۹۸۵۴
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

کشف دندان انسان ۵۶۰ هزار ساله +عکس

در غاری باستانی در جنوب فرانسه دندانی از یک انسان اولیه پیدا شده که عمر آن ۵۶۰ هزار سال برآورد می‌شود. بر اساس دیگر یافته‌های محلی، صاحب این دندان به گوشت اسب، گوزن و کرگدن علاقه ویژه‌ای داشته است.

کشف دندان انسان 560 هزار ساله +عکس
برترین ها: در غاری باستانی در جنوب فرانسه دندانی از یک انسان اولیه پیدا شده که عمر آن ۵۶۰ هزار سال برآورد می‌شود. بر اساس دیگر یافته‌های محلی، صاحب این دندان به گوشت اسب، گوزن و کرگدن علاقه ویژه‌ای داشته است.

دندانی که یک علاقه‌مند به باستان‌شناسی در غاری در جنوب فرانسه پیدا کرده ظاهرا ۵۶۰ هزار ساله است. یابنده دختری ۱۶ ساله است و با همکار داوطلبش در یک منطقه باستانی مشهور در اطراف روستای "توتاول" در جنوب فرانسه مشغول به کار بوده است. دیرینه‌شناسان این یافته را "حائز اهمیت" خوانده‌اند زیرا در اروپا تا کنون سنگواره‌های انسانی بسیار اندکی با این قدمت پیدا شده‌اند.

کشف دندان انسان 560 هزار ساله +عکس

۱۰۰ هزار سال قدیمی‌تر از انسان توتاول

دانشمندان نتوانستند تشخیص دهند که این دندان به یک زن تعلق داشته یا یک مرد. اما روشن است که نوجوان ۱۶ ساله دندان را در لایه‌ای از خاک یافته که ۵۶۰ تا ۵۸۰ هزار سال قدمت دارد. با این حساب این دندان حدود ۱۰۰ هزار سال قدیمی‌تر از اسکلت انسانی یافته شده در اطراف توتاول است. بازمانده‌های این اسکلت که به "انسان توتاول" مشهور است، حدود ۴۵۰ هزار سال قدمت دارد.

منطقه باستانی اطراف روستای توتاول در جنوب فرانسه از مشهورترین سایت‌های باستان‌شناسی مربوط به دوران پیش از تاریخ در اروپاست. در ۵۰ سال گذشته هزاران نفر به صورت داوطلبانه در جست‌وجوهای باستان‌شناسی این منطقه شرکت کرده‌اند.

رژیم غذایی صاحب دندان

صاحب دندان ۵۶۰ هزار ساله در دوره‌ای سرد، بادی و خشک زندگی می‌کرده و ظاهرا به گوشت اسب، گوزن، بایسن (نوعی گاومیش وحشی) و کرگدن علاقه ویژه‌ای داشته است. این اطلاعات از یافته‌های باستان‌شناسی غاری به دست آمده که دندان در آن پیدا شده است.

استخوان فک انسان هایدلبرگی (Homo Heidelbergensis) که در سال ۱۹۰۷ در آلمان پیدا شد، سال‌ها کهن‌ترین سنگواره انسانی یافت‌شده در غرب اروپا بود. عمر این استخوان ۶۰۰ هزار سال بر‌آورد شده است. در سال ۲۰۱۳ اما در جنوب شرقی اسپانیا دندان یک انسان اولیه پیدا شد که ۴/ ۱ میلیون سال قدمت دارد. با پیدا شدن این دندان ۴/ ۱ میلیون ساله این گمانه مطرح شد که انسان‌های مدرن پیش از آنچه تا آن زمان تصور می‌شد، در بخش‌های خاصی از اروپا زندگی می‌کرده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج