جاباما
۲۲۹۹۵۸
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

صدا و سیما و دو اشتباه غیر قابل اغماض!

روز گذشته، واحد مرکزی خبر، گزارشی از دیدار عباس عراقچی معاون بین الملل وزارت امور خارجه با مسئولان «معاونت خبر» صدا و سیما منتشر کرد، اما در فاصله کوتاهی خبر را از خروجی خود برداشت و توضیح داد که این گزارش ناشی از یک خطا در برداشت بوده است و آکنده از مطالب درست و نادرست است و قابل استناد نیست.

تابناک: روز گذشته، واحد مرکزی خبر، گزارشی از دیدار عباس عراقچی معاون بین الملل وزارت امور خارجه با مسئولان «معاونت خبر» صدا و سیما منتشر کرد، اما در فاصله کوتاهی خبر را از خروجی خود برداشت و توضیح داد که این گزارش ناشی از یک خطا در برداشت بوده است و آکنده از مطالب درست و نادرست است و قابل استناد نیست.

اما این گزارش امروز در اکثر روزنامه ها انعکاس یافته و اکنون در سایت های متعدد خبری و شبکه های اجتماعی هم در حال دست به دست شدن است و دیگر تکذیبیه ها و اقرار به خطا بودن آن دردی را دوا نخواهد کرد.

شاید بتوان گفت که اکنون معاونت خبر صدا و سیما که مسئولیت آن را اکنون جبلی، معاون اطلاع رسانی دکتر جلیلی در شورای امنیت ملی بر عهده داشته است، در ساعات آینده ، لازم است قدم های مهمی بردارد.

اول اگر آنگونه که خبرگزاری صدا و سیما اعلام کرده است که خبر منتشر شده آنان ناشی از برداشت غلط و آکنده از اطلاعات درست و یا نادرست بوده است، لازم است بابت این قصور عذر خواهی کرده و زمینه را برای اصلاح مطلب و عدم تکرار چنین اشتباهاتی فراهم کنند. تردیدی نیست که رسانه ها هم مانند هر نهاد دیگری مصون از اشتباه نیست. اما اینکه گزارش دیدار مهمی که یک طرف آن خود مسئولان خبر صدا و سیما بوده اند آکنده از اطلاعات درست و نادرست و یا برداشت خطا بوده باشد، جای تامل دارد. شاید لازم بود تا این لحظه آنان در این باره شفاف سازی لازم را انجام می دادند که متاسفانه تا کنون انجام نداده اند.

دوم اینکه امروز عباس عراقچی مدعی شده است که انتشار گزارش آن دیدار خلاف بین اداری و خلاف منافع و امنیت ملی کشور بوده و از مسئولان عالی صدا و سیما خواسته است که این اقدام را پیگیری کنند.

اگر آن گونه که معاون وزیر خارجه مدعی شده است مطالب گفته شده درآن دیدار حالتی محرمانه و یا غیر قابل انتشار داشته است، اما بلافاصله گزارش دیدار آن هم به صورت مخدوش منتشر شده باشد؛ ماجرا حالت غم انگیزی به خود می گیرد و باز خاصه اینکه یک طرف دیدار مسئولان خبر صدا و سیما بوده اند. کسانی که برای انتشار خبر برای مردم تصمیم می گیرند.

اگر مسئولان خبر تلویزیون نتوانند موضوعی را که خلاف بین اداری و ضربه به امنیت ملی تلقی می شود را رعایت کنند چه کسی باید این کار را انجام دهد؟ تازه اگر هم درست این خلاف بین را انجام می دادند باز جای امیدواری داشت! اما متاسفانه خود اقرار می کنند که خبرشان قابل استناد هم نیست و آکنده از درست و نادرست و خطای برداشت بوده است!

این روزها فعالان رسانه ای ایران خیلی دوست دارند که نعل به نعل آنچه در رسانه ها و نهادهای سیاسی آمریکا را می گذرد را در ایران پیاده کنند! اگر مباحثات مقامات دولت اوباما و کنگره پخش مستقیم تلویزیونی می شود در اینجا هم سعی می شود که چنین مراسمی پخش تلویزیونی شود و... اما غافل از اینکه چنین اقداماتی در کنار هیجان، عقلانیت و هوشیاری هم می طلبد!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج