جاباما
۲۲۹۹۶۲
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

برند موبایل افراد در مورد آنها چه می گوید؟

تلفن همراهی که مشتریان انتخاب می کنند دربردارنده ی چه اطلاعاتی در مورد آنها است. تمایل مردم به یک برند خاص تلفن همراه چگونه می تواند به بازاریابان در تقسیم بندی مشتریان آینده کمک کند.

برند موبایل افراد در مورد آنها چه می گوید؟





ماهنامه بازاریاب بازارساز - حسین بخشائی: بازار تلفن های همراه هر روز با محصولات جدید و متنوعی رو به رو می شود و شرکت های بزرگی مانند اپل، سامسونگ، و سونی به طور پیوسته مشتریان خود را غافلگیر می کنند. در ماه سپتامبر سال 2014، اپل جدیدترین گوشی خود- آیفون 6- را روانه ی بازار کرد. شرکت های سامسونگ، سونی، موتورولا، و نوکیا نیز آخرین محصولات خود را در همین ماه روانه ی بازار کردند.

اگرچه توجه رسانه ها به امکانات و قابلیت های این فناوری نوین معطوف شده است، اما آنچه برای بازاریابان جالب تر خواهدبود، این است که تلفن همراهی که مشتریان انتخاب می کنند دربردارنده ی چه اطلاعاتی در مورد آنها است. تمایل مردم به یک برند خاص تلفن همراه چگونه می تواند به بازاریابان در تقسیم بندی مشتریان آینده کمک کند.

براساس پژوهش های شرکت اکسپوننشال اینتراکتیو، دارندگان آیفون بیشترین علاقه را به سوشی دارند. همچنین، دارندگان گوشی سامسونگ بزرگ ترین طرفداران تنیس باز مشهور، رافائل نادال، را تشکیل می دهند. علاوه بر این، صاحبان گوشی های نوکیا عمدتا درآمدی بالای 60 هزار یورو در سال دارند.

برند موبایل افراد در مورد آنها چه می گوید؟

دوران استفاده از تبلیغات موبایلی صرفا برای هدف قرار دادن جوانان، گذشته است. امروزه افراد زیادی تلفن همراه دارند و به شیوه های مختلف و برای مقاصد متفاوت از آن استفاده می کنند. بنابراین، توجه بازاریابان به این ظرافت ها اهمیت بسزایی دارد.

همچنین، بررسی ها نشان داده است که دارندگان گوشی های اپل، چهار برابر بیشتر از سایر گروه ها ماهی خام مصرف می کنند و ۱۹ برابر بیشتر از سایر افراد به اسکی می روند. علاوه بر این، صاحبان گوشی های آیفون بسیار بیشتر از دارندگان سایر برندهای تلفن همراه از کشتی تفریحی استفاده می کنند. این مورد تا حدی تعجب برانگیز است؛ زیرا سفر با کشتی های تفریحی معمولا توسط افراد میان سال و مسن صورت می گیرد، اما مشتریان اپل معمولا جوانان درنظر گرفته می شوند. این یافته ها نشان دهنده ی اهمیت استفاده از داده های رفتاری- و نه صرفا اطلاعات جمعیت شناختی- در تقسیم بندی مصرف کنندگان است.

نتایج این پژوهش ها همچنین نشان می دهد که دارندگان گوشی های سامسونگ و اچ تی سی ۱۵ برابر بیشتر از سایر گروه ها به مسافرت و تعطیلات لوکس علاقه مند هستند. صاحبان تلفن های سونی و ال جی نیز چهار برابر بیشتر از سایر گروه ها به سفرهای ماجراجویی تمایل نشان می دهند.

ممکن است این آمار و ارقام به تنهایی چندان مفید به نظر نیایند، اما به بازاریابان کمک می کنند اطلاعات کامل تری در مورد مصرف کنندگان به دست آورند. داشتن این اطلاعات برای فروش محصولاتی مانند بیمه ی عمر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این شیوه همچنین به بازاریابان نشان می دهد که چه محتوایی را برای تبلیغات و بازاریابی برای دارندگان برندهای مختلف تلفن همراه طراحی کنند.

به عنوان نمونه، صاحبان گوشی های سامسونگ ۱۲ برابر بیشتر از سایر گروه ها به رافائل نادال علاقه مند هستند. این در حالی است که دارندگان گوشی های اچ تی سی ۱۵ برابر بیشتر از سایر افراد به راجر فدرر شیفتگی نشان می دهند. نواک جوگویچ نیز تنیس باز مورد علاقه ی صاحبان گوشی های ال جی است.

برند موبایل افراد در مورد آنها چه می گوید؟

ورزش مورد علاقه ی طرفداران نوکیا و بلکبری فوتبال است و آنها به مهاجم تیم بارسلونا، لیونل مسی، عشق می ورزند. دارندگان گوشی های نوکیا ۲۷ برابر سایر گروه ها و دارندگان گوشی های بلکبری، سه برابر سایر گروه ها به فوتبال علاقه نشان می دهند. با همه ی این اوصاف، لیونل مسی سفیر برند سامسونگ است و طرفداران وی، بیشتر خریداران گوشی های نوکیا هستند تا سامسونگ.

دارندگان گوشی های سامسونگ ۲۳ برابر بیشتر از سایر گروه های طرفدار بسکتبال- و نه فوتبال- هستند. طرفداران سونی نیز ۲۳ برابر بیشتر از سایر گروه ها به اسنوبرد علاقه مند هستند.

جالب است بدانید که طرفداران گوشی های ال جی ۳۱ برابر بیشتر از سایر گروه ها خودروی الکتریکی جدید بی ام دبلیو را خریداری کرده اند. آنها همچنین ۷ برابر بیشتر از سایرین از استفاده از انرژی خورشیدی استقبال می کنند. به عبارت دیگر، دارندگان گوشی های ال جی بیشتر از سایر برندهای موبایل به محیط زیست علاقه نشان می دهند. دارندگان گوشی های سامسونگ نیز ۱۳ برابر بیشتر از سایر گروه ها خودروی هیبریدی تویوتا پریوس را در اینترنت جستجو کرده اند.

این داده ها به برندها کمک می کند که فعالیت های تبلیغاتی و بازاریابی خود را به شیوه ی مناسب تری هدایت کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      این تحلیل برای ایران درست نیست چون توی ایران بیشتریا نگاه می کنند ببینن کدوم گوشی بیشتر با جیبشون در ارتباط هست و قیمت و کارکرد بیشتر مهم است

    • سامسونگ

      نه بابا ؛؛ اینطوری نیستش :: توی ایران یارو بخاطر پز میره و یه آیفون مزخرف میخره :: توی ایران یارو کلیه اش رو میفروشه و میره آخرین مدل ایفون رو میخره تا از بقیه عقب نباشه و بگه منم باکلاس و خاصم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج