۲۲۹۹۷۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لباس موفقیت بر تن کنید

اینکه در کار خود بهترین باشید کافی نیست. شما باید به عنوان بهترین نیز شناخته بشوید. این چیزی است که آن را برند شخصی می نامیم. یکی از ساده ترین راه های انتقال یک تصویر حرفه ای و موفقیت، از طریق لباس پوشیدن است.

لباس موفقیت بر تن کنید





ماهنامه بازاریاب بازارساز - زهرا جورابلو: اینکه در کار خود بهترین باشید کافی نیست. شما باید به عنوان بهترین نیز شناخته بشوید. این چیزی است که آن را برند شخصی می نامیم. یکی از ساده ترین راه های انتقال یک تصویر حرفه ای و موفقیت، از طریق لباس پوشیدن است.

لباس هر فرد در شکل گیری برداشت اولیه ی دیگران از آنها تاثیر بسیار زیادی دارد. نحوه ی لباس پوشیدن اطلاعات زیادی در مورد شخصیت، سلیقه و شیوه ی زندگی افراد در اختیار ما قرار می دهد. به عنوان یک فروشنده کار بسیار سختی خواهدبود که طوری لباس بپوشید که برای همه قابل قبول باشد اما می توانید لباس خود را مطابق دستورالعمل های مشخصی انتخاب کنید.

همچنین لباس می تواند به ایجاد یک رابطه ی برابر با مشتری و یا مشتری بالقوه کمک کند. فروشندگان اغلب با مدیران اجرایی و دیگر افراد دارای قدرت و تاثیر، ملاقات می کنند. این تصمیم گیرندگان از شما انتظار دارند تا در سطح آنان عمل و ارتباط برقرار کنید.

لباس موفقیت بر تن کنید

در اینجا چند راهنمایی ساده را در مورد ظاهر فروشندگان و بازاریابان که اغلب نادیده گرفته می شوند، با هم مرور می کنیم:

- یکی از مهم ترین توصیه ها این است که از افراط و تفریط در سبک و رنگ اجتناب کنید. به قوانین نانوشته ی لباس پوشیدن در محیط های کسب و کار توجه داشته باشید. بهتر است که مدیران از لباس های رنگ آبی، خاکستری و یا مشکی استفاده کنند. درست است که پوشیدن کت و شلوار قرمز شما را متمایز و برجسته می کند، اما باعث می شود که خیلی جدی گرفته نشوید.

- مدیران می توانند در خانه و یا در زمانی که در تعطیلات هستند شلوار جین بپوشند اما هرگز وسوسه نشوید که در یک قرار ملاقات جین بپوشید. حتی زمانی که مطمئن هستید که برای مشتری اهمیتی ندارد و خود او لباس راحت می پوشد.

- استفاده از کراوات در فرهنگ ما عکس العمل های متفاوتی را ایجاد می کند بنابراین استفاده یا عدم استفاده از کراوات باید با هوشمندی و شناخت کامل از مشتری همراه باشد.

- چیزی که در بسیاری از افراد در زمینه ی کسب و کار مشتری است این است که آنها می خواهند موفقیت خود را از طریق اشیای باارزشی که دارند، نشان دهند. پس با یک خودکار ارزان قیمت در جلسات حضور نیابید. به جای آن در تولد بعدی تان به خودتان یک خودنویس زیبا و باکیفیت و گران قیمت هدیه دهید.

- به جزئیات توجه داشته باشید. استفاده از خودنویس مورد قبلی برای نوشتن در دفترچه ای کهنه و زشت مانند پوشیدن کت و شلوار زیبا با گیوه است.

- همیشه مودب و مطابق آداب رفتار کنید. از جوک های بی مورد بپرهیزید، حتی زمانی که مشتری چنین جوک هایی تعریف می کند، طوری عکس العمل نشان دهید که او متوجه شود خیلی تمایل ندارید چنین مواردی در بحث مطرح شود.

- از لوازم تزئینی بیش از حد استفاده نکنید. مثلا پیشنهاد می شود که خانم ها از ناخن های بسیار بلند و طراحی شده و یا گذاشتن انگشتر در همه ی انگشتان و آقایان از خالکوبی و تتوهای نمایان استفاده نکنند.

- از مدل مو و آرایشی نسبتا ساده و مطابق عرف قرارهای کاری استفاده کنید.

- از پوشیدن کفش های روباز اجتناب کنید و مطمئن شوید که کفش های تان کاملا تمیز هستند. در مورد لباس ها نیز این نکته را رعایت کنید و اطمینان حاصل کنید که کاملا تمیز و عاری از چین و چروک هستند.

لباس موفقیت بر تن کنید

- در زدن عطر محتاط باشید. ممکن است شما عطر و بوی خاصی را دوست داشته باشید اما برای مشتری شما خوشایند نباشد و یا حتی به واکنش آلرژیک دچار شود. همچنین به یاد داشته باشید که یک ارتباط قوی بین عطر و حافظه وجود دارد. برخی از عطرها ممکن است خاطرات بدی را برای افراد تداعی کنند.

- اگر به دنبال راهی برای برجسته کردن خود هستید، از یک ساعت مچی، کمربند و کیف زیبا استفاده کنید. اینها بهترین راه برای تاثیرگذاری به طور خاص هستند.

به عنوان مثلا یک قاعده ی کلی همیشه بهتر است که لباس رسمی تری از مشتری خود بپوشید. شبیه به خودتان لباس نپوشید بلکه شبیه به کسی که می خواهید باشید لباس بپوشید. تصویری که می خواهید منتقل کنید یک همکار کسب و کاری قابل اعتماد باشد. اگر شما نیز مانند یک مدیر لباس بپوشید، به طور اتوماتیک اعتبار، اقتدار و ارزش پیشنهادتان افزایش می یابد. شاید رئیس شما نیز چنین دیدگاهی داشته باشد و شما را برای یک پست خالی مدیریتی درنظر بگیرد.

مسلما صنایع مختلف قوانین و عرف خاص خود را در مورد نحوه ی لباس پوشیدن دارند. ممکن است که یک کت و شلوار بنفش در یک محیط خلاق مانند تبلیغات، مد و طراحی و فشن قابل قبول باشد، اما اگر یک فروشنده ی بیمه و یا مشاور مسکن هستید ایده ی خوبی نیست.

فراموش نکنید که شما به عنوان یک فروشنده یا بازاریاب، سفیر شرکت خود هستید. طبیعتا تصویر شما با تصویر شرکت تان مرتبط می شود. اگر تصویر یک شریک تجاری حرفه ای و قابل اعتماد از خود نشان ندهید، شرکت شما نیز چنین تصویری نخواهدداشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج