۲۲۹۹۹۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

تقسیم ستاره‌ها در لیگ پانزدهم

شاید در سال‌های اخیر لیگ ایران کاملا از حالت دوقطبی خارج شده و تعداد تیم‌های مدعی به ٤،‌ ٥ تیم رسیده بود اما امسال به نظر می‌رسد حداقل نیمی از تیم‌های لیگ برتری با بازیکنان اسمی‌ای که در ترکیب خود دارند، مدعیان بالای جدولی محسوب می‌شوند.

روزنامه شهروند: شاید در سال‌های اخیر لیگ ایران کاملا از حالت دوقطبی خارج شده و تعداد تیم‌های مدعی به ٤،‌ ٥ تیم رسیده بود اما امسال به نظر می‌رسد حداقل نیمی از تیم‌های لیگ برتری با بازیکنان اسمی‌ای که در ترکیب خود دارند، مدعیان بالای جدولی محسوب می‌شوند.

بازگشت ستاره‌های سرباز

یکی از نکات هفته اول لیگ برتر بازگشت ستاره‌های سرباز فوتبال ایران بعد از حدود یکسال غیبت در میادین رسمی بود. بازیکنانی چون آرش افشین، بختیار رحمانی، سروش رفیعی، حسین ماهینی و ... که قبل از به وجود آمدن مشکل در کارت معافیت از خدمتشان پیراهن تیم‌ملی را هم بر تن داشتند،‌ یکسال را دور از فوتبال طی کردند اما تقریبا بازگشت موفقیت‌آمیزی داشتند تا تنور فوتبال با حضور این دسته از بازیکنان داغ‌تر شود.

پخش بازیکنان اسمی

با لیست خروجی پرتعدادی که امسال استقلال و پرسپولیس داشتند،‌ خیلی دیگر از تیم‌ها موفق به جذب بازیکنان اسمی و مطرح شدند. این موضوع در کنار حضور مربیان مطرح در تیم‌های کمتر مدعی، باعث شده تا حالا کمتر تیمی خالی از ستاره باشد. حتی سیاه‌جامگان مشهد که یک تیم تازه لیگ برتری شده است،‌ از نفراتی چون عنایتی و فروزان بهره می‌برد یا صبای قم با بیک‌زاده،‌ قاضی،‌ صادقی و... مدعی به نظر می‌رسد. حتی وقتی لیست اولیه ملوان را نگاه می‌کنیم،‌ پر از بازیکنانی است که سابقه بازی در استقلال و پرسپولیس را دارند. حضور جواد نکونام در سایپا هم از این تیم یک مدعی تمام‌عیار ساخته است. به نظر می‌رسد در روزهایی که پرسپولیس و استقلال بیشتر به جوانان اعتماد کرده‌اند، نام‌دارها در تیم‌های دیگر فرصت خودنمایی پیدا کرده‌اند.

١٠ تیم به دنبال قهرمانی!

در حالی که در سال‌های نه چندان دور از دوقطبی فوتبال ایران انتقاد می‌شد و همه استقلال و پرسپولیس را تنها مدعیان قهرمانی می‌دانستند،‌ حالا کار به جایی رسیده که ١٠ تیم آمادگی خود را برای رسیدن به قهرمانی لیگ پانزدهم اعلام کرده‌اند. پرسپولیس با وجود تساوی‌اش در گام نخست مقابل پدیده، در کنار استقلال همواره جزو مدعیان لیگ بوده‌اند. سپاهان،‌ فولاد، تراکتورسازی، نفت و ذوب‌آهن نیز با اتکا به عملکرد درخشان خود در سال‌های اخیر خود را مدعی می‌دانند. امسال نیز سایپا،‌ صبا و ملوان با یارگیری که داشتند هدفشان را حضور در بالای جدول می‌دانند. باید دید درنهایت کدامیک از این تیم‌ها که بیشتر از نصف لیگ را تشکیل می‌دهند موفق به کسب قهرمانی و سهمیه‌های آسیایی می‌شوند.

سعداوی: لیگ جذاب‌تر می‌شود

نعیم سعداوی، کارشناس فوتبال درباره پخش ستاره‌ها در تیم‌های لیگ برتری می‌گوید: «تنها یک هفته از مسابقات گذشته و برای بررسی عملکرد تیم‌ها هنوز کمی زود است. با توجه به این‌که برخی تیم‌ها کارشان را دیرتر از بقیه آغاز کرده‌اند،‌ نیاز به زمان بیشتری برای آماده‌سازی خود دارند. با این حال قطعا لیگ امسال با توجه به حضور بازیکنان اسمی در تیم‌های شهرستانی جذاب‌تر از گذشته خواهد بود. البته شاید بازیکنان اسمی خیلی ملاک نباشند و بیشتر بازیکنان کیفی به کار تیم‌ها بیایند که این به تفکرات مربیان برمی‌گردد.»وی همچنین با اشاره به بازگشت بازیکنان سرباز به میادین بعد از یکسال می‌افزاید: «بازگشت بازیکنان سرباز که تا قبل از مشکلی که برایشان پیش بیاید،‌ ستاره‌های فوتبال ایران بودند،‌ جای بسی خوشحالی دارد. حتی این موضوع دست کی‌روش را نیز برای انتخاب بازیکنان بازتر کرده و او از گزینه‌های بیشتری برای دعوت به تیم‌ملی برخوردار است. البته شکل تقسیم یکسری از این بازیکنان عادلانه نبوده اما با این حال تقابل آنها با تیم‌های بزرگی چون استقلال و پرسپولیس از جذابیت بالایی برخوردار است و می‌تواند هر هفته لیگ را دارای تفاوت‌هایی نسبت به سال‌های گذشته کند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج