جاباما
۲۲۹۹۹۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داوران، بیلبورد تبلیغاتی شدند!

هفته اول لیگ برتر برای داوران جدا از حواشی همیشگی که مربوط به قضاوت‌شان می‌شود،‌ حواشی جالب دیگری هم در بر داشت که به پیراهن قاضیان مستطیل سبز مربوط می‌شد.

روزنامه شهروند: هفته اول لیگ برتر برای داوران جدا از حواشی همیشگی که مربوط به قضاوت‌شان می‌شود،‌ حواشی جالب دیگری هم در بر داشت که به پیراهن قاضیان مستطیل سبز مربوط می‌شد.

٣ اسپانسر در یک هفته

وقتی ٨ بازی برگزار شده هفته اول لیگ برتر را بررسی کنیم،‌ به این نکته پی می‌بریم که داوران با لباس‌های متفاوتی بازی‌ها را قضاوت کرده‌اند. جدا از رنگ پیراهن داوران با این‌که یک هفته قبل یک شرکت غذایی به‌عنوان اسپانسر اصلی داوران در لیگ پانزدهم معرفی شد،‌ نام ٣ شرکت روی پیراهن و پرچم داوران دیده می‌شد. علی خسروی،‌ پیشکسوت داوری دراین‌باره می‌گوید:‌« ما متوجه نشدیم که اسپانسر ایرانسل است یا نامی‌نو یا زمزم؟! در چند بازی داوران نامی‌نو پوشیدند، در یک بازی داور ایرانسل پوشید و در یک بازی دیگر شورت یک کمک داور با لوگوی زمزم بود. فکر می‌کنم داوران ما به بیلبورد تبلیغاتی تبدیل شده‌اند!»

تبلیغات غیرقانونی بود؟

در اساسنامه فدراسیون فوتبال برای تبلیغات پیراهن داوران اندازه خاصی در نظر گرفته شده است که به نظر می‌رسد تبلیغات فعلی خیلی بزرگتر از حد معمول بوده و توی ذوق می‌زند. خسروی دراین‌باره مثال جالبی می‌آورد: «من در یکی از بازی‌ها وقتی داور را می‌دیدم، آن‌قدر که لباسش تبلیغ داشت فکر می‌کردم یک کارت شارژ ١٠٠‌هزار ریالی با رنگ زرد در وسط زمین بازی می‌دود!»

این پول‌ها کجا می‌رود؟

در روزهایی که داوران به شدت به حقوق معوقه خود اعتراض می‌کنند، فدراسیون برای لباس آنها از ٣ اسپانسر استفاده می‌کند اما همچنان پولی در کار نیست. حال مشخص نیست که مبالغی که از این اسپانسرها گرفته می‌شود،‌ چرا به داوران نمی‌رسد. به نظر می‌رسد فدراسیون حتی پول اسپانسر داوران را در بخش‌های دیگر هزینه می‌کند و داوران را در اولویت آخر خود قرار داده است. طبق شنیده‌ها داوران ایرانی از شکل تبلیغات فدراسیون روی پیراهن‌های خود ابراز نارضایتی کردند و معتقدند اگر مجبورند چنین لباس‌هایی را بپوشند،‌ حداقل باید پولشان را هم بگیرند.

ترابیان: برخی لباس‌ها برای‌ سال گذشته بود

عباس ترابیان، دبیر کمیته بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره اسپانسرهای مختلف روی پیراهن داوران به «شهروند» می‌گوید: ‌ «تنها اسپانسری که با آن قرارداد جاری داریم،‌ نامی‌نو است که هفته قبل نیز توسط کفاشیان و رئیس این شرکت قراردادی امضا شد. این هفته اما متاسفانه یکسری از البسه داوران از سوی شرکت تولیدکننده لباس داوران به‌ دست‌مان نرسید و ما هم نتوانستیم آنها را میان داوران پخش کنیم. به همین خاطر در برخی از بازی‌ها داوران از پیراهن‌های فصل گذشته خود استفاده کردند. من هم از این اتفاق بسیار ناراحتم چون اصلا شکل خوبی نداشت. باید تمام البسه و پرچم داوران دارای یک نوع تبلیغات باشد.» وی همچنین درباره انتقاد داوران از اندازه تبلیغات روی پیراهنشان خاطرنشان می‌کند: «این پیراهن‌ها و آرم تبلیغات آن با نظر و تاییدیه کمیته داوران تهیه شده و اندازه آن قانونی است. این‌که حالا چقدر از پول این تبلیغات به داوران می‌رسد را من نمی‌دانم چون این موضوع در اختیار رئیس فدراسیون است.»

بی‌پولی در اوج تبلیغات

مسئولان فدراسیون فوتبال دائما از بی‌پولی و نداری خود صحبت می‌کنند اما هر روز با اسپانسرهای مختلف به توافق رسیده و از دریافت مبالغ میلیاردی هم حرف می‌زنند. شاید مخاطبان کمی دچار سرگیجه شوند که در اوج مسائل تبلیغاتی در فوتبال چطور مسئولان از بی‌پولی حرف می‌زنند. باید دید که با کنار رفتن تحریم‌ها و شعارهایی که مسئولان فدراسیون می‌دهند،‌ مسائل مالی ازجمله حقوق داوران به‌زودی حل خواهد شد یا مثل همیشه فدراسیون دستش به سوی وزارت ورزش دراز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج