۲۳۰۱۵۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

تصاویر نانو از درون مغز

تعداد سیناپس‌های داخل مغز انسان از تعداد کهکشان‌های شناخته‌شده در جهان بیشتر است و دانشمندان اکنون می‌توانند با کمک یک ابزار جدید تصویربرداری با اندازه نانو، یک‌به‌یکِ این ۱۰۰ تریلیون سیناپس‌ را مشاهده کنند.

وبسایت نیکو - رضا شمس: تعداد سیناپس‌های داخل مغز انسان از تعداد کهکشان‌های شناخته‌شده در جهان بیشتر است و دانشمندان اکنون می‌توانند با کمک یک ابزار جدید تصویربرداری با اندازه نانو، یک‌به‌یکِ این ۱۰۰ تریلیون سیناپس‌ را مشاهده کنند. این تصاویر نانو از داخل مغز، شما را بسیار متعجب خواهد کرد.

تصاویر نانو از درون مغز

ساخت این ابزار جدید تصویربرداری با اندازه نانو می‌تواند گامی بزرگ در راستای شناخت بهتر مغز و نحوه عملکرد آن باشد. از آنجاکه این ابزار قادر است تصاویر را در مقیاس نانو تهیه کند، به همین دلیل به‌راحتی می‌توان سلول‌های مغزی و اجزای تشکیل‌دهنده آن‌ها را به وسیله آن مشاهده کرد.

دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و دانشگاه هاروارد برای نشان دادن قدرت این ابزار جدید، از آن برای تهیه تصاویر نانو از داخل مغز یک موش بالغ استفاده کردند. تصویر تهیه‌شده از نئوکورتکس این موش به‌اندازه‌ای بزرگ‌نمایی دارد که می‌توان وزیکول‌های سیناپسی را مشاهده کرد. قطر وزیکول‌های سیناپسی کمتر از ۴۰ نانومتر است و وظیفه ذخیره‌سازی انتقال‌دهنده‌های عصبی و یا سیگنال‌های شیمیایی را بر عهده دارد. این تصاویر تهیه‌شده به بخش دریافت اطلاعات حسی از طریق سبیل‌های موش مربوط می‌شوند که حساسیت آن‌ها به‌مراتب بیشتر از سر انگشتان انسان است.

تصاویر نانو از درون مغز

دانشمندان با استفاده از همین تصاویر متوجه شدند که یک فرضیه رایج در مورد سیناپس‌ها با نام قانون پیتر اشتباه بوده است. به همین دلیل این ابزار به عصب‌شناسان کمک شایانی در مطالعه مغز خواهد کرد اما درعین‌حال هزاران پرسش جدید را پیش روی آن‌ها قرار خواهد داد.

با استفاده از این تصاویر می‌توان دید که در هر میکرومتر چیزهای بسیاری وجود دارد که پیش‌ازاین قادر به مشاهده آن‌ها نبودیم. با اختراع این ابزار، مسیر اکتشاف و کاوش در مورد مغز انسان فراخ‌تر شد و شاید روزی بتوانیم به اسرار عمیق مغز پی ببریم. البته برخی از دانشمندان صرف هزینه و زمان برای ساخت این ابزار را غیرمنطقی دانسته و گفته‌اند که مطالعه مغز از طریق تصاویر نانو آن‌قدر کار عظیمی است که به نتایج آن نمی‌ارزد.

تصاویر نانو از درون مغز

تصاویر نانو از درون مغز
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج