۲۳۰۱۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

زنگ خطری جدی برای سینمای ایران

سینمای ایران اجازه نمایش تیزرهای تبلیغی فیلم هایش را در شبکه های ماهواره ای ندارد

زنگ خطری جدی برای سینمای ایران

تماشا: در حالی که به تازگی در پی پخش فیلم «سعادت آباد» در شبکه نمایش خانگی مازیار میری، کارگردان این فیلم با حذف سکانس پایانی و البته طلایی فیلمش مواجه شد. امروز او با مشکل جدیدی درباره آخرین فیلم سینمایی اش رو به رو است. فرشته طائرپور، تهیه کننده سینما در گفت و گویی با خبرگزاری ایسنا از مشکل میری که البته مشکل بسیاری از کارگردانان و تهیه کننده های سینما است، پرده برداشت.

وکلای دفتر حقوقی مربوط به ثبت کپی رایت فیلم های «اینه های روبرو»، «سعادت آباد»، «بوسیدن روی ماه» و «روز رستاخیز» در واشنگتن دی سی، از یک شبکه تلویزیونی ماهواره ای به خاطر پخش غیرقانونی فیلم سینمایی «سعادت آباد» شکایت می کنند.

فرشته طائرپور با اعلام این خبر بیان کرد: «متاسفانه بیشتر اینگونه سرقت های فرهنگی از سوی تلویزیون های فارسی زبان یا سایت های عرضه کننده فیلم های ایرانی در آمریکا و کانادا صورت می گیرد. این شبکه ها که از محل پخش آگهی محصولات خود و دیگران یا پخش برنامه هایی در راستای اهداف اقتصادی و سیاسی شان ارتزاق و کسب درآمد می کنند. بی اعتنا به مشکلات و هزینه هایی که یک تهیه کننده برای تولید یک فیلم در ایران متقبل می شود و شرایط نابسامانی که در مرحله اکران باید تحمل کند، به محض توزیع اولین سری از نسخ نمایش خانگی یک فیلم، یک دی وی دی دو - سه هزار تومانی فیلم را از طریق رابط هایی که در ایران دارند، تهیه کرده و ظرف یکی دو هفته چنان به کرات آن را به نمایش می گذارند که هر بازار احتمالی را برای آن فیلم در داخل و خارج از کشور سوزانده و منتفی می سازند.»

طائرپور خاطرنشان کرد: «سینمای ایران اجازه نمایش تیزرهای تبلیغی فیلم هایش را در شبکه های ماهواره ای ندارد... اجازه گفت و گو با شبکه های خارجی را درمورد فیلم هایش ندارد... اجازه فروش فیلم هایش را به بیشتر این شبکه ها ندارد... اکران داخل کشورش که به مویی برای مجوز و باریکه جویی برای درآمد آویزان است... شبکه های نمایش خانگی هم که دیگر رایت ویدیویی نمی خرند و به نسبت تیراژ فروش قرارداد می بندند.

مشتریان بالقوه هم که می دانند به جای خریدن بلیت سینما یا دی.وی.دی مجاز فیلم، آن را می توانند رایگان از این گونه شبکه های خلاف تماشا کنند... تلویزیون هم که تکلیف خرید فیلم های سینمای ایران را سال به سال روشن تر کرده است... بازار قاچاق فیلم هم که در شهرستان ها هنوز دایر است... حالا مجسم کنید حال تهیه کننده را وقتی می بیند فیلم تازه به فروشگاه رسیده اش، توسط یک تلویزیون بهداشتی یا سیاسی یا تفریحی مصادره شده و دارد با انواع زیرنویس های تبلیغی به نفع صاحب آن تلویزیون، پخش می شود».

تهیه کننده فیلم «آینه های رو به رو» گفت: «تعداد فیلم هایی که تاکنون همین شبکه ماهواره ای، همه امیدشان را به بازگشت سرمایه سوزانده است، خارج از حد باور هستند. فیلم هایی که مدام زیر آنها نوشته می شود کرم های دکتر... را فقط از نمایندگی های معتبر در سراسر ایران (با ذکر تلفن تماس) یا در کشروهای دیگر (بازهم با تلفن تماس) تهیه کنید و هرگونه فروش غیرقانونی این کرم ها قابل پیگرد قانونی است!»

طائرپور تاکید کرد: «وقت آن رسیده است از هر راه ممکن اقدامی در تقابل با این بی اخلاقی صورت گیرد. یکی از این راه ها متاسفانه مواجه ساختن اینگونه افراد با برخوردهای قضایی همان کشوری است که تابع قوانین اش هستند. شاید کمی به خود بیایند و با اموال دیگران تجارت نکنند.

وکلای شرکتی که برای کپی رایت چهار فیلم «آینه های رو به رو»، «سعادت آباد»، «بوسیدن روی ماه» و «روز رستاخیز» اقدام کرده اند، به زودی شکایت رسمی خود را از سوی تهیه کننده برای شبکه مذکور ارسال داشته و هم زمان طی نامه ای رسمی به اجاره دهندگان فضای ماهواره به این شبکه، تخلف قانونی آن را در استفاده از امکانات دریافت شده برای پرتاب امواج، مورد اطلاع و پیگیری قرار خواهند داد.

یک دفتر حقوقی ایرانی نیز با داشتن وکالت از سوی بیش از پنجاه تهیه کننده و کارگردان سینمای ایران، شرایط پیگرد قانونی مسوول این شبکه و چند شبکه و سایت مشابه را در دادسرای تهران در دست پیگیری دارد». سال گذشته توسط یک دفتر حقوقی معتبر در واشنگتن دی سی، حقوق مربوط به کپی رایت جهانی فیلم های «آینه های روبرو»، «سعادت آباد»، «بوسیدن روی ماه» و «روز رستاخیز» به نام تهیه کنندگان این فیلم ها به ثبت رسیده است و باتوجه به درج اطلاعات مربوط به ثبت این حقوق در تیتراژ نهایی فیلم ها، هرگونه نمایش غیرقانونی آنها توسط شبکه های تلویزیونی یا سایت ها، قابل پیگرد قانونی خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج