۲۳۰۱۶۶
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

از شیراز تا استانبول؛ از داستان تا نمایشنامه

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

اگر قصد دارید تابستان امسال متفاوت باشید یا در كنار استراحت جانانه زیر باد خنك كولر فعالیت‌های مفیدی هم انجام داده باشید، بهتر است قلم و كاغذتان را‌ بردارید و برای هفته‌های پیش روی‌تان برنامه‌ریزی‌های كوتاه مدتی را ترتیب دهید.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری : اگر قصد دارید تابستان امسال متفاوت باشید یا در كنار استراحت جانانه زیر باد خنك كولر فعالیت‌های مفیدی هم انجام داده باشید، بهتر است قلم و كاغذتان را‌ بردارید و برای هفته‌های پیش روی‌تان برنامه‌ریزی‌های كوتاه مدتی را ترتیب دهید. درست مانند همراهان همیشگی پیشنهادهای فرهنگی ایده‌آل كه انتخاب و تجربه‌های خوب چهره‌ها را از یك سفر، خواندن كتاب و حتی تماشای فیلم ثبت می‌كنند تا در خلوت به آنها بپردازند. پیشنهادهای این شماره هم پر است از اتفاق‌های خوب و خاطره‌ساز؛ پس همراه‌مان باشید.

یكتا ناصر (بازیگر)

نمایش‌خوانی در خلوت

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

تئاتربازهای حرفه‌ای عاشق خواندن و تماشای نمایشنامه‌های پیچیده از نویسندگان بزرگ هستند و به محض اجرای یكی از معروف‌ترین آنها به هر دری می‌زنند تا خودشان را به سالن برسانند. اما در كنار دیدن تئاتر خواندن داستان نمایشنامه‌های پر فروش و محبوب دنیا لذت دیگری دارد. كتاب‌های نه‌چندان قطوری كه می‌توانند همراه‌تان در اتوبوس، تاكسی یا مترو باشند و لحظه به لحظه شما را با كاراكترهای جذاب خود همراه كنند. این همه تعریف از نمایشنامه را گفتیم تا به پیشنهاد یكتا ناصر بازیگری كه به تازگی با سریال جاده قدیم در قاب تلویزیون حضور داشت، برسیم.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

این هنرمند با معرفی نمایشنامه «مردگان بی كفن و دفن» اثر ژان پل سارتر و با ترجمه پری صابری می‌گوید: «شاید لازم نباشد همه نمایشنامه‌ها را با چشم روی صحنه نمایش ببینیم تا لذت ببریم، خواندن داستان آنها گاهی به مراتب لذت‌بخش‌تر است چون شما زمان لازم برای همذات پنداری با شخصیت‌های مختلف داستان را دارید و به جای یك شب روزها و گاهی هفته‌ها با ماجرای یك قصه عالی درگیر می‌شوید. این داستان هم از همان دسته است.»

علی اوجی (تهیه کننده موسیقی و بازیگر)

شیراز؛ پاتوق خاطره‌های من

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

سفر به برخی از نقاط دنیا آن قدر خاطره‌ساز و شیرین است كه تا مدت‌ها می‌شود به خاطره‌های خوب آن لبخند زد و زندگی كرد. بهتر است به پیشنهاد علی اوجی قدم به شیراز و دیدنی‌های بی‌مثالش بگذارید. شیراز كه بازدیدكننده‌های فراوانی از تمام دنیا دارد، ویژگی‌های خوب زیادی برای انتخاب شدن دارد. یكی از آنها غذاهای خوشمزه و از همه مهم‌تر طبیعت زیبای آنجاست.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

اگر پیش از این به شیراز رفته باشید حتما از خوبی‌هایش بهتر می‌دانید اما روی صحبت علی اوجی با كسانی است كه هنوز شیراز را ندیده‌اند و در این سال‌ها حافظیه را تنها در عكس‌ها تماشا كرده‌اند او درباره سفر به شیراز می‌گوید: «این شهر به جرات بهشت روی زمین است و حال و هوای معنوی آن در هیچ كجای دنیا یافت نمی‌شود. پس بار سفرتان را به مقصد شیراز و دیدنی‌هایش ببندید چون پاتوق خاطره‌های من آنجاست.»

حدیث میرامینی (بازیگر)

نوشهرگردی در تعطیلات

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

طبیعت و زیبایی‌هایش حال هر كسی را جا می‌آورد. به ویژه اگر زیبایی این طبیعت در تابستان به خاطر درختان میوه فراوان در جنگل‌ها و باغ‌ها دوچندان شده باشد. اگر شما هم از آن دسته مسافرانی هستید كه طبیعت گردی را به خرید و گشت و گذار در خیابان یك شهر ترجیح می‌دهند می‌توانید روی پیشنهاد این بازیگر فكر كنید. حدیث میر امینی بازیگر پركار تلویزیون از آن دسته افرادی است كه برای استراحت، رفتن به دل طبیعت را بیش از هر چیزی دوست دارد.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

او می‌گوید: «من نوشهر را به خاطر طبیعت بكر، آسمان آبی و مردمان مهربان و ساده‌دلش دوست دارم. به همین خاطر از هر موقعیتی برای رفتن به این شهر بندری استفاده می‌كنم. روستای كندلوس، پلور و جنگل سی‌سنگان مکان‌هایی است كه من همیشه از آنها دیدن می‌كنم و بعد از تجدید انرژی دوباره به زندگی روزمره‌ام بر می‌گردم. این سفر یك شارژر به تمام معناست.»

سیما تیرانداز (بازیگر)

خواندن رمان از نویسنده معروف فرانسوی

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

اگر اهل خواندن رمان‌های متعدد خارجی باشید باید اسم پاتریك مودیانو به گوش‌تان آشنا باشد چون خاطره نویسی‌های این نویسنده از زندگی گذشته خود بارها به چاپ مجدد رسیده و در سال ۲۰۱۴ جایزه نوبل ادبیات را به خود اختصاص داده است. در این شماره برای طرفداران این نویسنده و رمان‌های معروف پیشنهاد ویژه‌ای از طرف سیما تیرانداز، این هنرمند محبوب داریم.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

این بازیگر كه كتابخانه‌ای مملو از كتاب‌های معروف از نویسندگان دنیا دارد برای پیشنهاد فرهنگی این شماره كتاب «سیركی كه می‌گذرد» اثر پاتریك موندیا با ترجمه نسیم موسوی پاك را انتخاب و معرفی می‌كند: «قلم خوب نویسنده، لحن شیوا و جذاب در كنار ترجمه عالی از نسیم موسوی پاك این كتاب را به اثری پرفروش و خواندنی تبدیل كرده است كه شما را به عمق خاطره‌های نویسنده می‌برد. تشبیه‌ها و گزارش صحنه‌ها از زبان راوی داستان آن قدر خواندنی است كه به شما مجال بر زمین گذاشتن كتاب را نمی‌دهد. پس اگر دنبال رمانی زیبا هستید معطل نكنید.»

آناهیتا افشار (بازیگر)

سفر به سرزمین تاریخی استانبول

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

خیلی از ما بعد از سال‌ها گشت و گذار در شهرهای داخلی كشور، به دیدن فرهنگ‌ها و آداب و رسوم مردمان سرزمین‌های دیگر علاقه‌مند هستیم. سرزمین‌هایی كه برای شناخت هر كدام آنها سال‌ها زمان لازم است و سفرهای متعددی را می‌طلبد. اما اگر شما هم در بین كشورهای پر رفت و آمد خارجی به دنبال جایی دیدنی و زیبا برای مسافرت می‌گردید به پیشنهاد آناهیتا افشار با چند سال تجربه از سفر به استانبول فكر كنید.

پیشنهادهای فرهنگی خنك كننده

این هنرمند كه با فیلم برف مورد تحسین داوران و منتقدان قرار گرفت استانبول را به خاطر نزدیك بودن فرهنگ و دینشان به كشور ما و مكان‌های دیدنی پر شمارش دوست دارد. به همین خاطر پیشنهاد می‌كند كه برای یك بار هم كه شده به این شهر سفر كنید و با گذر از بازارچه‌های سنتی و روستاهای آن و بازدید از مسجد معروف ایا صوفیا از لحظه لحظه سفر خود عكس بگیرید و خاطره بنویسید. البته ناگفته نماند این شهر و كوچه پس كوچه‌های سنگ فرش شده‌اش پر است مغازه‌های پرزرق و برق با برندهای معروف دنیا كه دیدن آن خالی از لطف نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخر مگر کتابهای ژان پل سارتر پیدا میشود که بخوانیم!!؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج