جاباما
۲۳۰۶۷۵
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

اتان و تيمش غيرممکن ترين مأموريتشان، يعنی ريشه کنی سنديکا- يک سازمان بدنام بين‌المللی که به اندازه اتان و تيمش ماهر است و هدفش از بين بردن IMF است- را شروع می کنند.

وب‌سایت نقد فارسی:

نام فیلم: Mission: Impossible - Rogue Nation (مأموريت غيرممکن- ملت خطرناک)

ژانر: اکشن،ماجرایی،هیجانی

مدت زمان: ۱۳۱ دقیقه PG-۱۳

کارگردان : Christopher McQuarrie

نویسنده : Christopher McQuarrie

بازیگران : Tom Cruise, Rebecca Ferguson, Jeremy Renner

هزینه تولید: ۱۵۰ میلیون دلار

محصول کشور: ایالات متحده آمریکا

کمپانی توزیع کننده: Paramount Pictures

منتقد: جیمز براردینلی - امتیاز ۷.۵ از ۱۰ (۳ از ۴)

خلاصه داستان : اتان و تيمش غيرممکن ترين مأموريتشان، يعنی ريشه کنی سنديکا- يک سازمان بدنام بين‌المللی که به اندازه اتان و تيمش ماهر است و هدفش از بين بردن IMF است- را شروع می کنند.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

سال ۲۰۱۵ سالی شاخص برای فيلم‌های جاسوسی اکشن محور بوده است. «کينگزمن: سرويس مخفی»( Kingsman: The Secret Service)، که اخيراً اکران شد، ادای دينی به فيلمهای اکشن بريتانيایی دهه ۶۰ بود. ادعای مشابهی را می‌توان درباره فيلم منتظر اکران «مردي از آنکل»(.The Man from U.N.C.L.E) مطرح کرد. در نوامبر آينده، جيمز باند جديد روی پرده خواهد رفت. «مأموريت غيرممکن- ملت خطرناک»(Mission: Impossible- Rogue Nation)، پنجمين قسمت از مجموعه تلويزيونی که بعداً به فيلم سينمایی تبديل شد، اصالتی آمريکایی دارد اما بيش از يک دين کوچک به فيلم‌های ۰۰۷ عصر تيموتی دالتون/پيرس برازنان بدهکار است.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

«مأموريت غيرممکن» (مجموعه سينمایی) از شروع پرصلابتش به مراتب بهتر شده است. شايد دليل اين پيشرفت اين بوده که تام کروز با نقش اتان هانت رشد کرده است يا شايد دليلش خود فيلم‌ها باشند که توانسته‌اند به خوبی از نسخه تلويزيونی فاصله بگيرند و هويت مستقل خود را به دست بياورند. دليلش هر چه باشد، اين فيلم به فيلم قبلی اين مجموعه، «مأموريت غيرممکن: پروتکل روح»(Mission: Impossible - Ghost Protocol) وصل می‌شود. برخی از پيچش‌های داستانی کمی احمقانه‌اند (گرچه چنين چيزی را نيز می‌توان در مورد تمام فيلم‌های ۰۰۷ نيز گفت)، اما سطح يکنواخت تعليق به کار رفته توسط نويسنده و کارگردان، کريستوفر مک کواری، بيش از حد انتظار است.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

«ملت خطرناک» نام کاراکتر منفی است که اولین بار توسط مجموعه تلويزيونی مأموريت غيرممکن معرفی شد. اين سنديکا، که آينه شيطانی IMF است، در پايان «پروتکل روح» تحريک می‌شود. اما در اين نسخه، اين سنديکا به رهبری يک مأمور سابق فاسد بريتانيایی (با بازی خوب شون هريس) نقشی کانون را بر عهده دارد. در عين حال، يکی از مديران سيا، هانلی (آلک بالدوين)، موفق به ابطال منشور IMF می‌شود و مأموران اين سازمان را جذب سازمان خود می‌کند. اتان هانت (تام کروز) که در سراسر اروپا سنديکا را تعقيب می‌کند قبول نمی‌کند که دست از مأموريت خود بردارد. او خيلی زود در تبعيد به بنجی دان (سايمون پگ) می‌پيوندد و بعد ويليان براندت (جرمی رنر) و لوتر استيکل (وينگ رامس) به آن‌ها می‌پيوندند. تحقيقات هانت او را به السای زيبا و کشنده (ربکا فرگوسن)، که بعضی وقت‌ها کمکش می‌کند و بعضی اوقات به او خيانت می‌کند، می‌رساند و باعث می‌شود که او (و ما) بپرسيم آيا او يک مأمور بريتانيایی است، يا يک مأمور دو جانبه يا يک مأمور سه جانبه؟

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

چه تام کروز را به عنوان يک شخصيت و ستاره قبول داشته باشيم و چه نداشته باشيم، هيچ شکی نمی‌توان به تعهد او نسبت به مجموعه فيلم‌های مأموريت غيرممکن داشت. در نسخه شماره ۴، او به برج خليفه چسبيده بود. در «ملت خطرناک»، بالاتر از آن بدل کاری، کروز چهار دست و پا، بدون کمک جلوههای ويژه يا بدل، روی يک ايرباس A۴۰۰M راه می‌رود. گرچه از بسياری از جهات حرکات او در اين فيلم خيلی متهورانه تر از فيلم قبلی هستند، اما راه رفتن روی هواپيما ربط زيادی به داستان ندارد و به نظر سطحی می‌آيد. شايد اين تماشایی‌ترين صحنه اين فيلم باشد، اما به هيچ وجه پرتنش ترين آن نيست. صحنههای متمايز را می‌توان در يک ماجراجویی زيرآبی، يک تعقيب و گريز موتورسيکلت و ماشين، يا تقابل نهایی جستجو کرد.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

فيلم در کشورهای زيادی اتفاق می‌افتد، و توقفش در برخی از آن‌ها به قدری کوتاه است که مجالی برای سير و سياحت نمی‌ماند. اين فيلم در وين، لندن، و کازابلانکا با لوکيشنهای مشخصه اين شهرها فيلم‌برداری شده است. فيلمنامه مک کواری سليقه جيمزی باندی اواخر دهه ۸۰/۹۰ شامل اکشن زياد، ماشين‌ها و لوازم و سطوح بالای فساد و دودوزه بازی را به خوبی به کار برده است. تنها المان غايب در اين فيلم يک «دوست دختر باند» سنتی است. ربکا فرگوسن در نقش السا تنها از نظر فيزيکی به اندازه هانت مرعوب کننده و کشنده است. او بيشتر موارد ناجی است تا کسی که نياز به نجات داشته باشد. و زاويه رمانتيک فيلم هرگز فراتر از يک اصطکاک س*ک*سی نيم جوش نمی‌رود.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

در اين فيلم چند تا از شخصيت‌های قبلی که همراه با هانت در اين دوران نوزده سال کار کرده‌اند دوباره ديده می‌شوند. غير از هانت، تنها عضو ديگر IMF که در هر ۵ قسمت ديگر بازی کرده است وينگ رامس در نقش لوتر است. او يک نقش مکمل با زمان بازی کم در اين فيلم را در اختيار دارد، اما حضورش خوشايند است. سايمون پگ، در سومين حضورش در مأموريت غيرممکن نقش چرب‌تری دارد، و بعد از کروز و فرگوسن بيشترين بازی را میکند. و جرمی رنر، تنها بازيگری که هم در مأموريت غيرممکن و هم در «جيسون بورن» بازی می‌کند و همان نقش قبلی‌اش در «پروتکل روح» را تکرار می‌کند.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation

«ملت خطرناک» در پايان فصل تابستان روی پرده می‌رود و اين زمان اکران ممکن است روی توانایی‌اش برای يافتن مخاطب تأثير بگذارد. با اين حال، فيلم هر چيزی که يک بيننده از يک سرگرمی پاپ‌کرنی می‌خواهد را دارد و برند اکشنش نيز تازه تر و جذاب‌تر از تمام فيلم‌هایی که بعد از اکران «سريع و خشن ۷» ديده‌ايم است. لحن فيلم غالباً جدی است، اما به اندازه کافی نيز شوخی و فضای سبک نيز در آن وجود دارد. اميدوارم استقبال مردم مثبت باشد، چون يک اکران پرقدرت می‌تواند ساخت مأموريت غيرممکن ۶ را تضمين کند.

معرفی فیلم های روز: Mission: Impossible - Rogue Nation
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج