جاباما
۲۳۰۹۱۱
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

خبر خوش برای ایرانیان مقیم خارج از کشور

مدیرکل کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت امور خارجه اعلام کرد: بخش ویزای الکترونیکی وزارت خارجه با رفع نقایص پیشین، تا سه ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل کنسولی و امور ایرانیان خارج از کشور در وزارت امور خارجه اعلام کرد: بخش ویزای الکترونیکی وزارت خارجه با رفع نقایص پیشین، تا سه ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

علی چگینی با اشاره به اصلاح سامانه‌ای که قبلا این وزارتخانه برای ویزای الکترونیکی راه‌اندازی کرده بود، اما در ادامه با نقایصی همراه و از دسترس خارج شده بود، اظهار کرد: ویزای الکترونیکی مشکلات ساختاری دارد که ان‌شاالله به زودی برطرف می‌شود و نمایه ویزای الکترونیکی وزارت خارجه نیز تا دو سه ماه دیگر راه‌اندازی خواهد شد.

او تاکید کرد: این بخش فعلا مختص آژانس‌های گردشگری است و امکان ثبت درخواست ویزای الکترونیکی برای عموم وجود ندارد، اما در مرحله بعد بخش ثبت درخواست‌های عمومی برای دریافت E-Visa فعال می‌شود.

هیأت وزیران در آخرین جلسه خود که این هفته برگزار شد با صدور مصوبه‌ای، وزارت امور خارجه را موظف کرد ظرف یک سال با همکاری وزارت‌خانه‏‌های اطلاعات، کشور، ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و نیروی انتظامی نسبت به راه‏‌اندازی درگاه (پورتال) جامع ثبت تقاضا و صدور روادید الکترونیک (E-Visa) اقدام کند.

چگینی در ادامه درباره‌ی تسهیل سفر ایرانی‌های مقیم خارج از کشور به ایران گفت: نباید از ظرفیت ایرانیان مقیم خارج از کشور غافل شد، هریک از آن‌ها آژانس گردشگری و مبلغی برای ایران به حساب می‌آیند، چرا که آن‌ها توانایی جذب خارجی‌های زیادی را به مقصد ایران دارند.

مدیر امور ایرانیان خارج از کشور ادامه داد: پیشنهاد شده است در صدور روادید ایرانی‌هایی که به عنوان سرمایه‌گذار، شریک تور و یا پایگاه جذب سرمایه‌گذار و گردشگر خارجی فعالیت‌ دارند، تسهیلات ویژه‌ای درنظر گرفته شود، چرا که آن‌ها نقطه قابل اتکایی برای کشور محسوب می‌شوند.

او همچنین سفر فرزندان ایرانی‌های مقیم خارج از کشور را که گذرنامه‌ی ایرانی ندارند بدون مانع و مشکل دانست و افزود: ایرانی‌های مقیم خارج از کشور هر وقت خواستند می‌توانند با گذرنامه‌ی ایرانی به کشور سفر کنند، اما درباره‌ی سفر فرزندان آن‌ها که در خارج از کشور متولد شده‌اند و گذرنامه‌ی ایرانی نیز ندارند، هیچ مشکلی وجود ندارد، فقط کافی است هویت ایرانی آن‌ها محرز شود.

وی اضافه کرد: خیلی‌ها به خاطر وجود شایعاتی درباره‌ی ممنوعیت یا محدودیت ورود متولدان خارج از کشور بدون گذرنامه ایرانی نگرانی‌هایی داشتند، اما با مصوبه شواری امنیت ملی این شایعات هم نقض شد و هیچ مانعی برای سفر آن‌ها به ایران وجود ندارد و مدارکی از آن‌ها ضبط نمی‌شود.

چگینی تاکید کرد: ایرانی‌های مقیم خارج از کشور حتی اگر سند و یا گذرنامه‌ای نداشته باشند، همین که هویت ایرانی آن‌ها احراز شود باید به کشور راه داده شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریماه

      همچین تیتر زدین خبر خوش برای ایرانیان مقیم خارج از کشور ، که من فکر کردم بهشون یارانه نقدی تعلق گرفته!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج