جاباما
۲۳۰۹۲۸
۵۱۰۵
۵۱۰۵
پ

اما و اگر های رانندگی در دوران بارداری

رانندگی برای خانم‌های باردار ممنوع نیست اما خانم‌هایی که در دوره بارداری پشت فرمان می‌نشینند، باید بیشتر مراقب باشند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند تا نه تنها سلامت خودشان بلکه سلامت جنین به خطر نیفتد.

نی نی سایت - دکتر نسرین صادقی‌‌پیروز، متخصص زنان و زایمان: شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا بارداری مانعی برای رانندگی است؟ به گفته متخصصان، رانندگی برای خانم‌های باردار ممنوع نیست اما خانم‌هایی که در دوره بارداری پشت فرمان می‌نشینند، باید بیشتر مراقب باشند و توصیه‌های ایمنی را جدی بگیرند تا نه تنها سلامت خودشان بلکه سلامت جنین به خطر نیفتد.

بد نیست بدانید خطر بروز تصادف در سه ماهه دوم بارداری بیشتر است چون خانم‌ها دوره ویار و مشکلات اوایل حاملگی را گذرانده‌اند و به مرحله سنگین شدن و دردهای شدید ماه‌های آخر هم نرسیده‌اند، به همین دلیل مشکلی با رانندگی ندارند و گاهی اوقات بدون اینکه به فکر باشند پایشان را روی پداک گاز می‌گذارند و متاسفانه یک لحظه غفلت یک عمر پشیمانی را به بار می‌آورد.

بنابراین اگر در سه ماهه دوم بارداری پشت فرمان می‌نشینید حسابی حواستان را جمع کنید؛ حتی اگر ادعای شوماخر بودن را دارید! شاید شما مراقب باشید اما هیچ تضمینی نیست که راننده‌های دیگر مثل شما دست فرمان خوبی داشته باشند.

اما و اگر های رانندگی در دوران بارداری

شرط طلایی رانندگی در حاملگی

برخی از خانم‌ها فکر می‌کنند بستن کمربند ایمنی برای جنین خطر دارد چون فشار ناشی از آن به ویژه هنگام ترمزهای شدید باعث خفگی او می‌شود در صورتی که این باور نادرستی است. یادتان باشد اگر هنگام رانندگی کمربند ایمنی نبندید و در اثر سانحه به جلو پرتاب شوید و شکم‌تان به شدت با اجسام سخت برخورد کند در معرض خطر سقط قرار می‌گیرید. البته حتما کمربند را طوری تنظیم کنید و ببندید که فشاری روی شکم‌تان وارد نشود. برای این کار، قسمت مورب آن باید دورتر از گردن و روی شانه و بین قفسه سینه بیفتد. همچنین قسمت پایین کمربند هم باید طوری تنظیم شود که به جای روی شکم درست زیر شکم قرار بگیرد و فشاری ایجاد نکند.

ایربگ سلامت جنین را تضمین می‌کند

یکی از باورهای نادرست بعضی از خانم‌های باردار هنگام رانندگی این است که باید ایربگ ماشین غیرفعال باشد چون در صورت بروز تصادف باعث فشار آنی به محوطه شکمی و آسیب جنین می‌شود در حالی که ایربگ، مادر و جنین را از حوادث ناگوار تصادفات رانندگی حفظ می‌کند.

ممنوعیت‌های رانندگی

به طور کلی خانم‌هایی که بارداری پرخطر دارند، ماه اول و ماه آخر بارداری را می‌گذرانند و کمتر از ۵۰ روز از زایمان آنها گذشته است، نباید پشت فرمان بنشینید. همچنین فشار خون بالا، بیماری‌هایی مثل دیابت، احتمال زایمان زودرس، کم خونی شدید، مشکلات حاد دوران بارداری و ... از جمله عواملی هستند که خانم‌ها را از رانندگی در دوران بارداری منع می‌کنند.

اگر پشت فرمان هستید...

علاوه بر رعایت نکات ایمنی هنگام رانندگی بهتر است یک کوسن راحت پشت کمرتان روی صندلی ماشین قرار دهید تا دچار کمردردهای احتمالی نشوید. در عین حال از رانندگی در مسافت‌های طولانی هم بپرهیزید و اگر مجبور به این کار شدید، حتما هر یک ساعت یک بار ماشین را متوقف کنید و کمی قدم بزنید تا از مشکلاتی مثل ورم پا و دردهای شدید و خطر تجمع خون در امان بمانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج