جاباما
۲۳۱۰۸۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

دنیا در تسخیر تاکسی های هوشمند

تا همین چند سال پیش استفاده از تاکسی در کشورمان به سه شیوه سنتی امکانپذیر بود. تماس با آژانس، تاکسی های خطی و در نهایت دربستی که چیزی شبیه ساختار موجود در دیگر کشورهاست. به طور کلی در کشورهای پیشرفته چیزی به نام تاکسی خطی وجود نداشته و عملا اتومبیل در اختیار مسافر قرار دارد.

دنیا در تسخیر تاکسی های هوشمند





روزنامه هفت صبح - محمد طالبیان: تا همین چند سال پیش استفاده از تاکسی در کشورمان به سه شیوه سنتی امکانپذیر بود. تماس با آژانس، تاکسی های خطی و در نهایت دربستی که چیزی شبیه ساختار موجود در دیگر کشورهاست. به طور کلی در کشورهای پیشرفته چیزی به نام تاکسی خطی وجود نداشته و عملا اتومبیل در اختیار مسافر قرار دارد. هر چند وجود تعداد زیادی خودرو در ناوگان تاکسیرانی شهرهای بزرگ استفاده از سرویس های خصوصی را بی معنی می کند اما در نهایت امکان استفاده از تاکسی های حاضر در سطح شهر در تام ساعات شبانه روز وجود ندارد. در همین راستا شرکتی سان فرانسیسکویی برنامه ای تحت عنوان اوبر (Uber) را طراحی کرده که مسافرها می توانند با استفاده از آن به تاکسی در هر ساعتی از شبانه روز دسترسی داشته باشند.

1- این سرویس که برای اولین بار در سال 2009 میلادی شروع به کار کرد تا امروز در 45 کشور مختلف فعال بوده و چیزی نزدیک به 200 شهر را تحت پوشش خود قرار داده است. کسانی که برنامه اوبر را روی تلفن هوشمند خود نصب کرده اند به سرعت می توانند از طریق آن درخواست تاکسی کنند. در ادامه برنامه موقعیت کاربر را شناسایی کرده و نزدیکترین تاکسی را به او اختصاص می دهد.

نکته قابل توجه این است که کاربر می تواند موقعیت اتومبیل مورد نظر را در تلفن خود دیده و از زمان رسیدن آن باخبر شود. وجود چنین سیستمی در شهر و کشورهای مختلف نه تنها دسترسی شهروندان را به تاکسی آسان تر از گذشته کرده بلکه در زمینه پرداخت هزینه نیز مزیت های فراوانی دارد.

اوبر در کنار تمام قابلیت های اشاره شده این گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهد که از پیشنهادهای ویژه نیز استفاده کند؛ پیشنهادهایی که هر چند هزینه نهایی را افزایش می دهند اما جذابیت و البته در بعضی موارد کارآیی مناسبی را در اختیار دارند.

دنیا در تسخیر تاکسی های هوشمند

۲- در کنار تمامی خودروهای سیاه رنگ مخصوص به اوبر، این شرکت استفاده از اتومبیل دلورین (فیلم بازگشت به آینده)، سفارش خودرو بستنی فروشی و حتی دریافت درخت کاج برای مراسم کریسمس را به کاربرهای خود پیشنهاد می کند.

طبق اطلاعات موجود اوبر از سیستمی متغیر برای تخمین هزینه استفاده می کند. اگر سرعت اتومبیل به طور متوسط بالاتر از ۱۸ کیلومتر بر ساعت باشد، هزینه بر اساس مسافت و در غیر این صورت طبق زمان سپری شده محاسبه می شود.

گسترش روز افزون اوبر در نقاط مختلف جهان پیامدهای منفی نیز برای این شرکت به همراه داشته است. در ابتدای سال جاری میلادی تعدادی از راننده تاکسی های پاریس یکی از راننده های اوبر را متوقف کرده و مورد ضرب و شتم قرار دادند. در ادامه تعداد زیادی از تاکسی های معمولی علیه این برنامه اعتراض کردند که در نهایت به نتیجه خاصی دست پیدا نکردند.

در کنار این موضوع تعدادی از کاربرها نسبت به این موضوع شکایت دارند که هزینه دریافتی در زمان های خاص همچون تعطیلات انتهای سال میلادی به شکل نامتعارفی افزایش می یابد.

با وجود تمام این مشکلات اوبر هر روز نسبت به گذشته پیشرفت کرده و به تازگی حتی قرارداد همکاری با اسپاتی فای به عنوان ارائه کننده موسیقی رایگان به امضا رسانده است.

۳- طی این قرارداد جدید کاربر می تواند در زمان استفاده از اتومبیل های اوبر به لیست موسیقی های مورد علاقه خود در برنامه اسپاتی فای گوش کند.

طبق گزارش های منتشر شده توسط نیویورک تایمز طی به روز رسانی های جدید، کاربرهای اوبر می توانند از داخل برنامه فهرست موسیقی های اسپاتی فای خود را انتخاب کرده و در ادامه آنها را در سیستم صوتی اتومبیل فرستاده شده، پخش کنند.

در کنار این موضوع به تازگی اوبر قراردادی با گوگل به امضا رسانده و به صورت رسمی از نقشه این شرکت استفاده می کند. بسیاری از کاربرها در گذشته اعتقاد داشته اند که نقشه این برنامه تمام جزییات موجود را در اختیار ندارد.

بعد از اضافه شدن نقشه گوگل به نظر می رسد مشکل اشاره شده به کلی برطرف شده و در نهایت کاربرها می توانند با استفاده از هماهنگ سازی های لازم، تمام اطلاعات خود را در هر جایی مورد استفاده قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج