جاباما
۲۳۱۶۵۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران:

توزیع بی‌کیفیت‌ترین شیر در مدارس کشور

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران گفت: باید شیری که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم با کیفیت‌ترین شیر باشد و در مسیر سلامت مدارس قرار گیرد نه اینکه از طریق مناقصه بدترین شیرها را خریداری کنیم.

خبرگزاری ایسنا: رضا باکری در نشست هم‌اندیشی صنایع لبنی شمال کشور با کانون صنایع غذایی ایران و انجمن صنایع لبنی ایران که در بابلسر برگزار شد، اظهار کرد: امروزه چه بخواهیم چه نخواهیم با تهی شدن جیب مصرف‌کننده ناچاریم آتش‌بس قیمت‌ها را اعلام کنیم.

وی با اشاره به اینکه صاحبان صنایع لبنی و دامداران باید از دست جیب مصرف‌کننده تراز سود خود را بالانس کنند، عنوان کرد: باید راهکار نوینی را برای سودآوری انتخاب کنیم و هیچ راهکاری با ابزار قیمت‌ها برای حل معضل دامداران و صنایع لبنی وجود ندارد.

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران با بیان اینکه هر گونه تلاش برای افزایش قیمت شیر خام بی‌نتیجه است، گفت: هر افزایش قیمت فرآورده لبنی به منظور سود و زیان واحدهای صنایع لبنی از طریق جیب مصرف‌کننده بی‌نتیجه است.

باکری ادامه داد: شیر و لبنیات از گروه تنظیم بازار خارج شود و در گروه کالای سلامت قرار گیرد و باید از دیدگاه سلامت موادغذایی را گروه‌بندی کنیم.

وی افزود: وظیفه تنظیم بازار به تشکل‌های ذیربط داده شود و فعالان اقتصادی در بخش خصوصی به کسب و کار بپردازند و امنیت غذایی مردم را فراهم کنند.

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران اظهار کرد: دولت در زمینه گروه‌بندی کالا باید گروه سلامت تشکیل دهد تا برای تامین سلامت مردم بتواند کالاهای سلامت‌بخش از نظر کیفی را کنترل کند.

باکری گفت: حداقل استاندارد مصرف لبنیات سالانه ۱۶۵ کیلوگرم است تا سلامت خانوارها فراهم شود.

وی با بیان اینکه تولید و توزیع شیر رایگان مدارس باید در راس توسعه مصرف کالای سلامت قرار گیرد، ادامه داد: توزیع شیر ربطی به آموزش و پرورش ندارد بلکه وظیفه کارخانجات لبنی است که مسئولیت تولید و توزیع را بر عهده داشته باشند.

دبیر انجمن صنایع لبنیات ایران افزود: ۱۷ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز داریم که نمی‌توانیم کمتر از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیر را در مدارس توزیع کنیم و سلامت مدارس را فراهم کنیم.

باکری ادامه داد: ماهانه حداقل باید ۶ کیلوگرم شیر در اختیار خانواده صاحب فرزند قرار گیرد تا سلامتی نسل آینده تامین شود.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه بی‌کیفیت‌ترین شیر را برای مدارس فراهم می‌کنیم و ادعا می‌کنیم سلامتی دانش‌آموزان را تامین می‌کنیم، اظهار کرد: در حالی که باید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن شیری که خریداری می‌کنیم و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌دهیم باید با کیفیت‌ترین شیر باشد و در مسیر سلامت مدارس قرار گیرد نه اینکه از طریق مناقصه بدترین شیرها را خریداری کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا نمیشه با این آشغالا بچه های ما رو تغذیه نکیند. اینکه آسیبش بیشتر از نفعشه چرا با نسل جوان که سازنده آینده مملکتمان هستند اینگونه رفتار میکنید؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج