۲۳۱۸
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

همه آنچه بايد در مورد اين دوست كوچك بدانيد

خطرات نگهداري مسواك در دستشويي

مسواك‌تان را در كجا نگه مي‌داريد؟ تا به ‌حال فكر كرده‌ايد بهترين محل براي نگهداري مسواك كجاست؟ بد نيست بدانيد، جامسواكي كنار دستشويي، اصلا محل مناسبي براي قرار دادن مسواك نيست

خطرات  نگهداري مسواك در دستشويي

خطرات  نگهداري مسواك در دستشويي

مسواك‌تان را در كجا نگه مي‌داريد؟ در جامسواكي كنار دستشويي يا در يك ليوان روي ميز آرايش‌تان؟ تا به ‌حال فكر كرده‌ايد بهترين محل براي نگهداري مسواك كجاست؟ بد نيست بدانيد، جامسواكي كنار دستشويي، اصلا محل مناسبي براي قرار دادن مسواك نيست چون وقتي از توالت خارج مي‌شويد و دست‌هاي‌تان را در دستشويي مي‌شوييد، كاسه دستشويي به تعداد زيادي ميكروب آغشته خواهد شد. اين ميكروب‌ها با فشار آب در فضاي دستشويي پخش مي‌شوند و روي مسواك‌ها مي‌نشينند و شما با وارد كردن مسواك به دهان‌تان، ميكروب‌ها به ويژه روده‌اي را وارد دهان و دستگاه گوارش‌تان خواهيد كرد. توصيه ما اين است كه براي دستشويي‌تان، يك كابينت مخصوص نگهداري مسواك بخريد و مسواك‌ها را درون اين كابينت در بسته نگهداري كنيد. اگر تغيير دكوراسيون براي‌تان دشوار است، حداقل يك كاور مسواك براي هر كدام از مسواك‌هاي‌تان بخريد و سر مسواك‌ها را درون اين درپوش‌ها نگهداري كنيد. روش ديگر هم اين است كه مسواك را خارج از دستشويي مثلا در اتاق خواب‌تان نگهداري كنيد.


چه زماني مسواك بزنيم بهتر است؟

خيلي‌ها عادت دارند به محض بيدار‌شدن، از رختخواب به دستشويي بروند و مسواك بزنند؛ ولي بعد از صبحانه زود لباس مي‌پوشند و سركارشان مي‌روند بدون اين‌كه مسواك بزنند! ولي به نظر شما بهتر است قبل از صبحانه مسواك زد يا بعد از آن؟ توصيه ما دندان‌پزشكان اين است كه حتما بعد از صبحانه مسواك بزنيد؛ مسواك‌زدن قبل از صبحانه به خوش‌بو شدن محيط دهان شما كمك مي‌كند؛ ولي اين مسواك زدن انتخابي است. روش درست اين است كه پس از صبحانه مسواك بزنيد چون پس از صبحانه باقي‌مانده مواد غذايي درون شيارهاي دندان‌هاي شما جمع مي‌شوند و باقي ماندن اين مواد در طول روز در آنجا، باعث پوسيدگي دندان‌هاي شما مي‌شود بنابراين اگر قرار است از بين قبل و بعد از صبحانه مسواك زدن يكي را انتخاب كنيد، بعد از صبحانه را پيشنهاد مي‌كنيم.


زمان خريد مسواك نو

بهتر است هر ۳ ماه يك‌بار مسواك قديمي‌تان را دور بيندازيد و يك مسواك جديد بخريد، تغيير شكل و كج و معوج شدن موهاي مسواك نشانه آن است كه بايد به فكر خريد مسواك جديدي بيفتيد البته اگر نيروي دست شما حين مسواك زدن خيلي زياد و بيش از اندازه باشد، موهاي مسواك‌تان زودتر از فرم مي‌افتند، بنابراين مسواك‌تان زودتر كهنه مي‌شود. پس از خريد مسواك نو،‌ براي جلوگيري از آسيب لثه‌ها و دندان‌هاي‌تان با نيروي كمتري، مسواك بزنيد.


اگر مسواك جواب بعضي از ايرادات دنداني من را ندهد!

زماني‌كه از مسواك استفاده كرديد ولي برخي مشكلات دندان‌هاي‌تان از بين نرفت براي افزايش زيبايي، افزايش شفافيت يا تغيير فرم دندان‌ها و به دست آوردن لبخند زيبا به يك درمان معمولي مانند سفيد كردن يا چسباندن پوشش‌هاي سراميكي لامينت نياز داريد. لامينت پوسته‌اي نازك از جنس چيني است كه سطح بيرون و لبه دندان‌ها را مي‌پوشاند و در مواردي از قبيل بلند كردن دندان‌هاي كوتاه، بستن فاصله بين دندان‌ها و... به زيباتر شدن لبخند شما كمك مي‌كند.


از همين امشب مهرباني را شروع كنيد

حسابي خواب‌تان مي‌آيد و آماده‌ايد در رختخواب شيرجه بزنيد ولي يك كار باقي مانده است و آن هم سر زدن به آخرين دوستي است كه در طول روز با او ملاقات مي‌كنيد؛ «مسواك عزيز» را مي‌گوييم. با بي‌حوصلگي به دستشويي مي‌رويد، خميردندان را روي مسواك مي‌گذاريد و جلوي تلويزيون برمي‌گرديد. در حالي كه غرق تماشاي آخرين صحنه‌هاي فيلم هستيد،‌ دندان‌هاي‌تان را تند تند مسواك مي‌زنيد. اين عمل حتي يك دقيقه هم نمي‌شود.
اگر از شما سوال كنند كدام قسمت از دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد، به ياد نداريد، چون در حالي كه غرق تماشاي آخر فيلم بوديد، مثل هر شب و به صورت خودكار در كوتاه‌ترين زمان ممكن دندان‌هاي‌تان را مسواك زده‌ايد!
يك لحظه صبر كنيد. حتما قبول داريد شما همين يك دست دندان را داريد و اگر هر يك از آن‌ها را از دست بدهيد، دندان تازه‌اي به جاي آن رويش پيدا نخواهد كرد و بايد تا آخر عمر با جاي خالي آن كنار بياييد. از همين امشب با دندان‌هاي‌تان مهربان‌تر باشيد. لحظاتي را فقط به مسواك زدن اختصاص دهيد. جلوي آينه بايستيد و با اين روش جديد، دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.


به سرزمين‌هاي فراموش شده سربزنيد

هميشه عادت كرده‌ايم از سطح جونده يا سطح «لپي- گونه‌اي» دندان‌ها مسواك زدن را شروع كنيم بنابراين بيشتر اوقات وقتي نوبت به سطح زباني دندان‌ها مي‌رسد، يا دست‌مان خسته شده يا مسواك زدن در اين سطح از دندان‌ها را از قلم مي‌اندازيم بنابراين از امشب به بعد، اول سطح زباني دندان‌ها، بعد سطح جونده و آخر از همه سطح گونه‌اي دندان‌هاي‌تان را مسواك بزنيد.
هنگامي كه سطح جونده را مسواك مي‌زنيد، موهاي مسواك را روي اين سطح نكشيد. اين كار نه تنها موجب نمايش سطح دندان‌ها مي‌شود، بلكه عمق شيارهاي سطح دندان را نيز پاك نخواهد كرد. روش درست آن است كه موهاي مسواك را روي سطح جونده دندان‌ها فشار دهيد و مسواك را فقط در جاي خود لرزش دهيد. به اين ترتيب، عمق شيارها كه محل اوليه ايجاد پوسيدگي است،‌ پاك خواهد شد.
پشت دندان‌هاي جلويي و پشت آخرين دندان‌هاي موجود در هر قوس فكي كه معمولا دندان‌هاي عقل هستند، سرزمين‌هاي فراموش‌شده‌اي در دهان شما هستند كه مسواك كمتر به اين سرزمين‌ها پا مي‌گذارد. براي پاك كردن اين سطوح، مسواك‌تان را به صورت عمودي گرفته و يك زاويه 45 درجه به آن بدهيد. در اين وضعيت موهاي مسواك به اين سطوح رسيده و مي‌تواند كاملا اين سطوح را پاك كند.
هيچ مسواكي معجزه نمي‌كند: برخي كارخانجات توليدكننده مسواك مدعي هستند به دليل ايجاد تغييراتي اندك در نحوه قرار گيري، طول و سختي پرزها و مسواك،‌ محصول آن‌ها بهترين طراحي است و طرح جديد مسواك ارائه شده آن‌ها، بهترين كارايي را دارد. اگرچه ادعا مي‌شود بعضي از انواع مسواك‌هاي جديد، پلاك‌هاي ميكروبي را بهتر از اين مي‌برند، ولي در كاربرد علمي و تحقيقات، نشان داده شده هيچ يك برتري مشخصي بر ديگري ندارند و هيچ مسواكي قادر نيست همه پلاك‌ها را بردارد. به نظر دندان‌پزشكان، روش مسواك زدن صحيح مهم‌تر از نوع مسواك است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج