۲۳۱۹۱۶
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

با ما به هتل پارسیان آزادی بیایید. اینجا ایده های زیادی برای کسانی که دنبال آرامش در دکوراسیون می گردند، وجود دارد.

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!
مجله منزل - شیرین کرمی: از ورودي هتل كه عبور كنيد، مستقيم و بدون هيچ فيلتري وارد لابي مي‌شويد. در نگاه اول فضايي روشن و مملو از نور، روبه‌روي‌تان قرار گرفته. شايد به همين خاطر است كه در نگاه اول بازي رنگ، نور و لوستر مجلل لابي هتل سهم بيشتري در ذهن مخاطب باقي مي‌گذارد. كمي جلوتر، در انتهاي لابي آبنمايي به چشم مي‌خورد. صدا و حضور اين آبنما، فضاي لابي هتل را بسيار تلطيف كرده است. اگر كمي در لابي قدم بزنيد متوجه می‌شوید كه اين فضاي يكپارچه‌، هم زيبا به نظر مي‌رسد و هم مجلل.

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

شايد بشود گفت هتل پارسيان آزادي مجلل‌ترين هتل كشور است. ساختمان اين هتل پنج ستاره بازمانده هتل‌هاي زنجيره‌اي هايت قبل از انقلاب است. چند سالي است كه به همت هلدينگ پارسيان فضاي داخلي اين هتل نوسازي و بازسازي شده است. فرآيند اين بازسازي بر عهده يك تيم تخصصي بوده؛ تيمي كه اعضاي آن را آقايان دستجردي، محمدي، سيدكاظمي، فاطمي و افشار تشكيل مي‌دادند. در اين گزارش مهندس افشار، يكي از افراد تيم بازسازي و مشاور اين پروژه براي‌مان از فرآيند نوسازي هتل پارسيان آزادي و رعايت استانداردهاي جهاني در طراحي آن مي‌گويد. عمده تاكيد او در اين گفت‌وگو، ميزان سهم يك هتل براي شناخت فرهنگ و اقليم يك كشور و تاثير آن روي جذب توريست است‌؛ مساله‌اي كه خيلي‌ها در معماري داخلي يك هتل كمتر به آن توجه مي‌كنند.

يك اتاق آرام، چه ويژگي‌هايي بايد داشته باشد؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

استفاده از سليقه خانگي در معماري اتاق‌هاي يك هتل صحيح نيست چون حس اتاق يك هتل با حس اتاقي در خانه كاملا متفاوت است. اتاق هتل با حداقل وسايل بايد بالاترين درجه كيفي را داشته باشد. يك مهمان با آمدن به اتاقش در يك هتل، انتظار ندارد چيزي شبيه فضاي اتاق خودش در خانه را ببيند! لوكس بودن و شلوغي بيش از حد در اتاق هم نشانه برتري آن از بعد معماري نيست. اتاق در يك هتل استانداردهاي خاصي دارد كه بايد رعايت شود. ساختارشكني اين استاندارد تنها در هتلي خاص يا اتاق‌هاي خاص يك هتل امكان‌پذير است؛ مثل سوئيت پرزيدنتال هتل پارسيان آزادي كه به دليل نوع كاركردش كه مختص اقامت افراد سياسي، تجار و. . . است لوكس‌تر طراحي شده است.

چرا رنگ غالب هتل زرشكي است؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

رنگ تكرارشونده و غالب دكوراسيون هتل پارسيان آزادي زرشكي است. زرشكي رنگ شناخته شده‌اي در فضاي داخلي هتل است از اين بابت كه اين رنگ نشان‌دهنده توانمندي و زندگي اشرافي است. وقتي به كسي مي‌خواهند خیلی احترام بگذارند برايش فرش قرمز پهن مي‌كنند. در همه فرهنگ‌ها رنگ زرشكي و حتي قرمز جايگاه خاصي دارد. اين رنگ بين‌المللي بالاترين درجه خوشامدگويي را دارد. رنگ زرشكي در اتاق‌ها، سوئيت‌ها، رستوران و. . . هتل به خوبي ديده مي‌شود. ايده تيم طراح از حضور اين رنگ تكرارشونده در هتل آزادي، ايجاد حس يكپارچگي در تمام فضاي هتل است. تكرار اين رنگ مي‌تواند تاثير بسياري در ايجاد تصويري لوكس در ذهن ‌مهمانانش بر جاي بگذارد.

چیدمان مبل ها چطور باید باشد؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

در وهله اول اتاق يك هتل حكم يك چهارديواري را دارد. به همين علت بايد يك پنجره آن رو به يك فضاي تعريف شده و خاص باز شود. چشم بايد به ديدن منظره‌هاي خوب عادت كنندپس پنجره در يك هتل بايد رو به بهترين منظره و چشم‌انداز باز شود. پنجره‌ها گاهي ممكن است ‌مهمان را آزرده هم كنند بنابراين فضاي بصري پنجره‌هاي هتل بسيار مهم است. چیدمان اتاق باید جوری باشد که هر کسی روی مبل می نشیند بهترین دید را نسبت به مناظر داشته باشد.

یک لابی خوب چه مشخصاتی دارد؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

لابي هتل پارسيان آزادي را به دليل وسعت كمي كه دارد نمي شد به فضاهايي مجزا تقسيم كرد. به همين خاطر تیم طراح تصميم گرفت با نوع طراحي لابي، يك دعوت عمومي از ‌مهمانان داشته باشد. زماني كه ‌مهمان وارد لابي مي‌شود در فرصت كوتاهي مي‌تواند محلي مناسب براي نشستن و انتظار پيدا كند. اين لابي خوانش فضايي خوبي دارد. در هتل پارسيان آزادي با توجه به متراژ كم لابي، با ترفندهاي معماري اين فضا بايد بزرگنمايي مي‌شد. شايد اين لابي تابع استانداردهاي جهاني نباشد اما با توجه به بضاعت فضايي كه وجود داشت به خوبي مديريت شد.

خروجي‌ها چطور طراحی می شوند؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

در يك هتل بايد فضاها را راحت پيدا كنيد. مسير بايد بسيار ساده و خوانا باشد تا به‌راحتي در مواقع اضطرار راه خروج را پيدا كرد. اين اتفاق در اينجا بسيار ملموس است و شما راحت به فضاهاي مختلف و خروجي دسترسي پيدا مي‌كنيد. مهمان يك هتل نسبت به آن فضا غريبه است و بايد به‌راحتي با فضاهاي هتل آشنايي پيدا كند. در طراحی خروجی ها نور مخفی و ترکیب رنگ سنگ ها می تواند حس غریبگی را از مهمان بگیرد.

اگر بخواهیم فضا لاکچری به نظر بیایدچه کنیم؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

شاخص‌ترين اتاق هتل پارسيان، سوئيت پرزيدنتال است؛ يك سوئيت دو طبقه بسيار مجلل. اين سوئيت مختص اقامت افراد مهمي مثل سفرا، تجار، شخصيت‌هاي سياسي و. . . است و تا به حال خاطره حضور افراد بزرگي مثل كاترين اشتون، بانكيمون، سپ بلاتر، كيتارو و ديگر افراد برجسته جهان را داشته است. مدخل اين سوئيت يك پيش‌ورودي كوچك براي استقرار باديگاردها دارد.

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

فضاهاي سوئيت پرزيدنتال شامل دفتر کار، سرويس‌هاي بهداشتي مجزا، اتاق‌هاي مختلف، فضايي براي پذيرايي از مهمان و. . . است. در اين سوئيت مجلل بالاترين درجه اقامت براي يك شخصيت مهم در نظر گرفته شده است. از نظر امنيت فضايي هم ديوارها كاملا آكوستيك و با همه ملاحظات ساخته شده است.

نورپردازی چطور باید باشد؟

از هتل پنج ستاره برای دکور منزل ایده بگیرید!

نور موجود در فضاهای يك هتل بايد ملايم باشد. همچنين تفاوت نور اتاق و راهرو هنگام شب نبايد خيلي آزار‌دهنده باشد. بسياري از نورپردازي‌هاي كارشده در هتل‌هايي مثل پارسيان آزادي غيرمستقيم است تا منبع نور جلوي چشم و آزار‌دهنده نباشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج