۲۳۱۹۶۹
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تربیت یک بچه اجتماعیِ مستقل

زندگی همه ما در ارتباط با انسان‌های دیگر معنا می‌شود؛ نمي‌توان منكر آن شد كه انسان‌ها در زندگي به يكديگر وابسته هستند. اما اين ارتباط زماني به درستي برقرار مي‌شود كه انسان، راه‌هاي درست اين ارتباط‌گيري را بشناسد. بهترين زمان براي آموختن اين آموزه‌ها دوران كودكي است.

روزنامه قانون - علي روستايي: زندگی همه ما در ارتباط با انسان‌های دیگر معنا می‌شود؛ نمي‌توان منكر آن شد كه انسان‌ها در زندگي به يكديگر وابسته هستند. اما اين ارتباط زماني به درستي برقرار مي‌شود كه انسان، راه‌هاي درست اين ارتباط‌گيري را بشناسد. بهترين زمان براي آموختن اين آموزه‌ها دوران كودكي است. به خاطر داشته باشيد كه کودکان همیشه نمی‌توانند مستقل و جدا باقی بمانند، ناگزیر روزی باید به دریای اجتماع وارد شوند، بدیهی است حفظ موجودیت در برابر امواج خروشان اجتماع، احتیاج به مهارت‌های اجتماعی قوی دارد و این در حالی است که بسیاری از والدین حتی کمترین فرصت را به کودکان خود نمی‌دهند تا آنان مجال این را داشته باشند که افکار و احساسات خود را نشان دهند.

تربیت یک بچه اجتماعیِ مستقل

خانواده،‌ اساسي‌ترين بستر رشد شخصيت مطلوب كودكان است. بدون شك يكي از مهمترين و موثرترين دوران زندگي آدمي كه در آن شخصيت فرد پايه ريزي شده و شكل مي‌گيرد؛ دوران كودكي است. امروزه اين حقيقت انكارناپذير به اثبات رسيده است كه كودكان در سنين پايين فقط به توجه و مراقبت جسماني نياز ندارند؛ بلكه اين توجه و تربيت بايد همه ابعاد وجودي آنها شامل رشد اجتماعي، عاطفي، شخصيتي و هوشي را در برگيرد. طبعا كودكان از همان طفوليت، توانايي برقراري و قابليت‌هاي يك زندگي اجتماعي را ندارد.

در اين ميان نقش پدر و مادر، ‌بسيار حياتي است و كودك روابط اجتماعي خود را از پدر و مادر مي‌آموزد. اگر بخواهيم كودكي اجتماعي پرورش دهيم از همان ابتدا بايد به نيازهاي او پاسخ بدهيم و براي اين منظور بايد نيازهاي اجتماعي او را بشناسيم.

راهكارهاي اجتماعي بارآوردن كودكان حتما ديده‌ايد كودكاني را كه هنگام برقراري ارتباط با ديگران به شدت خجالت مي‌كشند. در بسیاری از مواقع دلیل خجالت کودکان ایمن نبودن و ترس از پذیرفته نشدن است. اگر از همان ابتدا به کودک‌تان یاد دهید تا برای خود ارزش قائل شود، اعتماد به نفس او به تدریج افزایش خواهد یافت و قادر خواهد بود با کودکان دیگر ارتباط برقرار کند. تحسین و تشویق کردن کودکان برای کارهای خوبی که انجام می‌دهند مي‌تواند بسيار موثر واقع شود.

راه ديگر، برقراري ارتباط با دوستان و آشنايان است. كودكاني كه در خانواده‌هاي پر رفت و آمد زندگي مي‌كنند شانس بیشتری برای برقراری ارتباط با کودکان یا بزرگسالان دیگر دارند. اين آمد و رفت‌ها و معاشرت‌ها فرصت خوبي است تا بچه‌ها روش‌هاي برقراري ارتباط با ديگران را از بزرگترها بياموزند و آنها را در روابط خود به‌ كار گيرند.

تربیت یک بچه اجتماعیِ مستقل

هراز چندگاهي برخی از دوستان و يا همکلاسی‌های كودك‌تان را به مناسبت هایی به منزل خود دعوت کنید.

اين دورهمي‌ها باعث مي‌شود تا او برقراي ارتباط با ديگران را در اين جمع‌ها تمرين كند و فرصت بكارگيريشان را پيدا كند.

او را تشویق به شرکت در برنامه‌های جنبی مدرسه و فعالیت‌های گروهی چون روزنامه دیواری، اجرای مراسم، تئاتر و حضور در اردوها کنید.

ثبت نام در کلاس‌های ورزشی، هنری و… نيز می‌توانند زمینه ساز دوست یابی او شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج