۲۳۲۰۸
۴ نظر
۵۰۱۲
۴ نظر
۵۰۱۲
پ

بگو نه، نگو هرگز

این مهارتها زندگی‌تان را بهتر می‌كند!

شماحق ندارید كه همه خواسته‌های همسرتان را نادیده بگیرید اما می‌توانید گاهی بدون رنجاندنش به او نه بگویید

این مهارتها زندگی‌تان را بهتر می‌كند!

این مهارتها زندگی‌تان را بهتر می‌كند!

برترین ها: هیچ كس نه شنیدن را دوست ندارد. آن هم در یك زندگی مشترك كه اساسش موافقت و تفاهم است. كسی دوست ندارد كه راهش سد شود و نه بشنود. با وجود این نه گفتن یكی از كلمات كلیدی در چنین زندگی‌ای است. كلمه‌ای كه بعضی‌ها با بیش از حد استفاده كردنش تاثیرش را كم می‌كنند و بعضی‌ها هم توان گفتنش را ندارند و با به زبان نیاوردنش اوضاع را خراب می‌كنند. قرار نیست این كلمه هر روز هزار بار در زبان‌تان بچرخد و زندگی‌تان را منفی كند اما اگر یاد بگیرید كه كجا و چه زمانی از آن استفاده كنید، بخش زیادی از اختلافات و سوء‌تفاهم‌های میان‌تان از بین خواهند رفت و اوضاع زندگی مشترك‌تان هم روز به روز بهتر خواهد شد.


این مهارتها زندگی‌تان را بهتر می‌كند!

وقتی مهمان نمی‌خواهید

بیرون آمدن از یك خانواده و ساختن یك خانواده جدید، هم لذت‌بخش، هم هیجان‌انگیز و هم همراه با دلتنگی و اضطراب است. همان‌طور كه حق شماست كه از حمایت همسرتان در این دوره بهره‌مند شوید، باید او را هم حمایت كنید و كاری كنید كه با این دلتنگی كنار بیاید البته این همكاری شما هم شرایط و محدودیت‌هایی دارد كه باید آن‌را برای همسرتان روشن كنید. قطعا او انتظار دارد كه خانواده‌اش تا آنجا كه می‌توانند در كنار‌تان باشند و مهمان خانه‌تان شوند اما در این‌باره باید شرایطی وضع كنید و از همسرتان بخواهید كه برای آرامش بیشتر هردوی شما این شرایط را به رسمیت بشمرد. مهمانی‌های ناگهانی در روزهای سخت كاری یا پذیرایی از آن‌ها در زمانی كه از نظر جسمی شرایط كار كردن و تدارك دیدن را ندارید، می‌توانند از مواردی باشند كه حق دارید آن‌ها نپذیرید و به همسرتان نه بگویید.


ولخرجی را متوقف كنید

هر زندگی‌ای حساب و كتاب‌های خودش را دارد اما گاهی هر 2 نفر به یك اندازه به فكر این محاسبات مالی نیستند. اگر احساس می‌كنید كه ولخرجی‌های همسرتان به چهارچوب‌های مالی خانواده كوچك‌تان آسیب می‌زند و پول خرج كردن‌های او در مواردی كه كمكی به زندگی مشترك‌تان نمی‌كند، باعث به‌وجود آمدن مشكلات مالی می‌شود، ‌حق دارید كه به او نه بگویید و وقتی می‌خواهد پول‌های مشترك‌تان را در حوزه بیهوده‌ای صرف كند، با دلیل و منطق و البته با آرامش او را از چنین كاری بازدارید.


وقتی آمادگی بچه‌دار شدن را ندارید

صاحب فرزند شدن لذت‌بخش‌ترین اتفاق دنیاست. این را كسانی می‌گویند كه تجربه چنین تولدی را در خانه‌شان داشته‌اند اما این موضوع هم شرط و شروط‌هایی دارد كه نباید به راحتی آن‌ها را نادیده بگیرید‌. اگر همسرتان چنین پیشنهادی را به شما می‌دهد، بی‌وقفه به آن بله نگویید. نیازها و شرایط‌تان را در نظر بگیرید و ببینید كه آیا این زمان برای شما و موقعیت‌تان مناسب است یا خیر. اگر احساس می‌كنید به چند ماه فرصت بیشتر نیاز دارید، بدون نگرانی نه بگویید و برای او توضیح دهید با عبور از این مرحله كه در آن قرار دارید یا با انجام كاری كه مدت‌هاست برایش برنامه‌ریزی كرده‌اید، بعدها درباره این موضوع با هم تصمیم‌گیری خواهید كرد.


وقتی امكان قبول كردن یك مسئولیت را ندارید

مسئولیت‌پذیری از آن خصوصیاتی است كه می‌تواند اعتماد و احترام شما در نظر همسرتان را بیشتر كند اما قرار نیست شما این خصلت را با قبول تمام خواسته‌هایی كه همسرتان از شما دارد نشان بدهید. قبل از پذیرفتن هر مسئولیتی شرایط و توانایی‌های‌تان را بررسی كنید و اگر می‌بینید كه این شرایط تازه، آنقدر به شما اضطراب و فشار تحمیل می‌كند كه آرامش روزانه‌تان از بین می‌رود، با احترام و با گفتن دلایل به همسرتان نه بگویید و برای او توضیح دهید كه چرا امكان انجام این كار را ندارید. شاید كاری كه او می‌خواهد در توان شما نباشد و شاید هم كمبود وقت دلیل نپذیرفتن آن باشد. پس درباره‌اش با یكدیگر صحبت كنید و یك تصمیم دیگر را جایگزین این تصمیم كنید.


وقتی پای هویت وسط است

از همان روز آشنایی تا آخرین روز زندگی مشترك‌تان، قطعا شما و همسرتان از هم خواسته‌هایی دارید و به‌ دلیل كم كردن تفاوت‌های‌تان تلاش می‌كنید كه تا حدودی تغییر كنید و یكدیگر را هم تغییر دهید. این موضوع به‌خودی خود هیچ ایرادی ندارد اما اگر نمی‌خواهید این اتفاق به ضرر رابطه شما تمام شود، در مواردی كه امكان تغییر دادن خود را ندارید یا احساس می‌كنید با چنین تغییری هویت‌تان را از دست می‌دهید، به همسرتان نه بگویید. اگر تعداد این موارد زیاد باشد، پذیرش این جواب منفی برای همسرتان دشوار خواهد شد و او این موضوع را به‌پای انعطاف‌ناپذیری شما خواهد گذاشت اما اگر ببیند كه در خیلی موارد با او راه می‌آیید، این نه را خواهد پذیرفت و آن را به حساب موضوعی خواهد گذاشت كه برای شما اهمیت اساسی دارد.


بیشتر از توان‌تان كار قبول نكنید

همسرتان از شما انتظار دارد، همان‌طور كه در كنار خانواده خودتان هستید و هر زمان كه به كمك شما نیاز دارند حمایت‌شان می‌كنید به خانواده او هم نزدیك باشید. او انتظار نادرستی ندارد اما شما باید این موضوع را با شرایط خودتان تطبیق دهید. اگر گاهی به‌ دلیل محدودیت‌های كاری، زمانی یا برنامه‌هایی كه مدت‌ها پیش گذاشته‌اید نمی‌توانید به خانواده او كمك كنید، از نه گفتن نترسید. فكر این‌كه همسرتان از شما ناراحت می‌شود نباید باعث شود كه شما بیشتر از توان‌تان مسئولیت بپذیرید و مطمئن باشید كه اگر دلیل این نه گفتن را برای او و خانواده‌اش توضیح دهید، آن‌ها هم خواهند پذیرفت و نه گفتن شما مشكلی برای زندگی مشترك‌تان ایجاد نخواهد كرد.


این مهارتها زندگی‌تان را بهتر می‌كند!

وقتی به حریم خصوصی‌تان وارد می‌شود

درست است كه این زندگی مشترك است و شما و همسرتان راز‌های ناگفته بسیار كمی دارید اما این به معنای نداشتن هیچ رازی نیست. شما هم مثل آدم‌های دیگر حق دارید كه حریم خصوصی‌تان را حفظ كنید. رمز عبور ایمیل و شبكه‌های اجتماعی شما در گروه موضوعات مشترك این زندگی قرار نمی‌گیرد و اگر همسرتان می‌خواهد كه از آن‌ها باخبر شود، حق دارید كه بگویید نه! اگر شما قبل از این ازدواج، زندگی مشترك دیگری داشته‌اید یا سابقه نامزدی شكست‌خورده‌ای دارید و دوست ندارید در مورد جزئیاتش توضیحی دهید، حق دارید كه به همسرتان نه بگویید و از او بخواهید كه به این محدوده‌ها وارد نشود. اگر او منطقی باشد، این موضوع را از شما خواهد پذیرفت و اگر هم پذیرش چنین مسئله ساده‌ای برایش دشوار باشد، نباید به‌خاطر ناراحت نشدنش از حریم خصوصی‌تان بگذرید.


وقتی باید دلیل نه گفتن را توضیح

اگر می‌خواهید یك ازدواج موفق داشته باشید، گذشته از هزار و یك شرطی كه درباره رفتارها و نگاه‌تان به موضوعات باید بپذیرید، به یك موضوع مهم دیگر هم باید توجه كنید؛ رابطه زناشویی! هر چقدر هم همسر ایده‌آلی باشید، باز هم نباید از اهمیت این موضوع چشم‌پوشی كنید اما آیا اهمیت دادن به این ارتباط به معنای همیشه بله گفتن به آن است؟ مسلما نه! این رابطه، یك ارتباط 2 نفره است؛ ارتباطی كه هم مشاركت 2 نفر را طلب می‌كند و هم به رضایت و تمایل‌شان نیازمند است. پس این حق شماست كه هر زمان كه به لحاظ جسمی یا روانی آمادگی برقراری چنین ارتباطی را ندارید به آن نه بگویید. فكر نكنید كه همسرتان با این نه از شما ناامید می‌شود و فاصله می‌گیرد بلكه سعی كنید دلیل این موضوع را برایش توضیح دهید و به او این امید را بدهید كه در زمانی مناسب‌تر این ارتباط را برقرار خواهید كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • parisa

      همیشه نه گفتن به این سادگی که شما میگین نیست.

    • سیما

      سلام اگه گفتیم نه و بعدش دعوا شد وباعث شد که همسرمون الکی شک کنه بهمون اون موقع باید چی کا کنیم به نظر من شما خیلی مطالب تونو ایده ال نوشتین ..و اصلا به عواقبش فکر نکردین .مرسی

    • queen

      من فکر می کنم این حرف ها بیشتر خطاب به آقایون بود چون در اغلب خانواده های ایرانی مرد خیلی راحت به همسرش نه می گوید و حتی دلیلی وجود ندارد که توضیحی دهد که چرا نه .. اما یک زن هیچ وقت نباید نه بگوید جز در مواردی خیلی خاص و اگر نه بگوید به خیانتکار بودن بی مسئولیت بودن و خیلی چیزهای دیگر محکوم می شود...

    • بدون نام

      نه خیل

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج