جاباما
۲۳۲۰۹۷
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

احتمال بروز زمستان هسته ای در آمریکا

کارشناسان آمریکایی هشدار می دهند که یک ابر آتشفشان (Super volcano) در شمال غرب آمریکا پتانسیل فروبردن آمریکا را در یک زمستان هسته ای دارد.

خبرگزاری ایرنا: درصورتیکه ابرآتشفشان یلوستون (Yellow stone) فوران کند، این فوران هزار برابر قوی تر از فوران آتشفشان سنت هلن در سال ۱۹۸۰ خواهد بود.

محققان با اشاره به این که این ابرآتشفشان برای بیش از ۷۰ هزار سال غیر فعال بوده است، می گویند:نمی توانیم این امکان را رد کنیم که این فوران روزی صورت می گیرد با این وجود محققان می گویند که احتمال این فوران به اندازه زیادی کم است.

این آتشفشان در پارک ملی یلوستون در وایومینگ و مونتانا قرار دارد و آخرین بار ۶۴۰ هزار سال پیش فوران کرد.این آتشفشان از بزرگترین میادین آتشفشانی فعال قاره ای در جهان است.

کارشناسان احتمال سالانه فوران آتشفشانی در این محل را یک در ۷۰۰ هزار اعلام می کنند.

به گفته کارشناسان، فوران این کوه آتشفشان می تواند تقریبا ۹۰ هزار نفر را در لحظه بکشد و تا هزار مایلی (هزار و ۶۰۹ کیلومتری) این پارک، یک لایه سه متری از خاکستر و مواد مذاب ایجاد کند.

این خاکستر تمامی نقاط ورودی زمین را مسدود می کند و گسترش خاکستر و گاز در اتمسفر سبب توقف بیشتر سفرهای هوایی می شود.

گازهای سولفوریک آزاد شده از آتشفشان وارد اتمسفر شده و با بخار آب این سیاره مخلوط می شود.این مه گاز سراسر آمریکا را فرا می گیرد و نه تنها مانع انتقال نور خورشید شده بلکه موجب سرد شدن هوا خواهد شد.

سرد شدن درجه حرارت هوا به عرضه مواد غذایی آمریکا آسیب می زند و باعث از بین بردن محصولات کشاورزی و کمبود مواد غذایی در سراسر جهان می شود.

ابرفوران ها به ندرت و به طور میانگین حدود هر ۱۰۰ هزار سال یک بار رخ می دهند، اما در صورت رخداد، این پدیده ها دارای اثرات مخربی بر آب و هوا و زیست بوم زمین هستند.

یلو ستون در هنگام فوران بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مکعب خاکستر و مواد مذاب را به جو گسیل داشت؛ این میزان برای دفن یک شهر بزرگ تا عمق چندکیلومتری کفایت می کند.این فوران ۱۰۰ برابر بزرگ تر از فوران کوه پیناتوبو در فیلیپین در سال ۱۹۹۲ بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج