جاباما
۲۳۲۱۷۴
۱ نظر
۶۳۹۸
۱ نظر
۶۳۹۸
پ

۱۰۰ کارتون خاطره انگیز دهه شصتی‌ها

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

ماجراهای بازرس و دستیار خنگ و جالبش که گروهبان دودو نام دارد، در واقع یک کارتون خاطره انگیز ده شصت هست که برای خیلی‌ها، یادآور دنیای کودکیان دوران نه چندان دور نوستالژیک است. یادش بخیز!

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو
برترین ها: پرتال برترین‌ها افتخار دارد که ظرف چند ماه اخیر، مروری داشته است بر خاطره انگیز ترین لحظات کودکان دهه شصت ایران، که نسل موشک باران و دوران پس از جنگ تحمیلی هشت ساله هستند. مروری بر نوستالژیک‌ترین لحظات دوران دهه شصت، همواره یادآور دوران تلخ و شیرین جذابی هست که برای میلیون‌ها نفر از هموطنان ما که امروزه جوانان رشید هستند، جذاب و جالب توجه هست. بسیار خرسندیم که توانستیم در چند ماه اخیر، با معرفی و مروری برترین کارتون‌های دهه شصتی، شما را به آن دوران جذاب و شیرین ببریم و کودک درون شما را، زنده کنیم.

شخصیت‌های کارتونی، دیالوگ‌های معروف، دوبله‌های فوق‌العاده عالی کارتون‌های دهه شصت، هیچ وقت از یاد میلیون‌ها ایرانی نمی‌رود و هر وقت شبکه‌های تلویزیونی آن ها را نشان می‌دهد، خاطرات بسیاری برای افراد زنده می‌شود. چه خوب هست که همیشه، خود را دران دوران تصور کنیم و کودک درون را شاد کنیم. شاد شدن کودک درون، شما را فردی انرژی مثبت خواهد کرد که برای موفقیت‌های زندگی و کاهش استرس‌های روزانه، بسیار مؤثر هست.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

زندگی کوتاه هست، این کوتاهی را باید شاد بود و انرژی مثبت، چه بهتر که نوستالژیک‌ترین لحظات را همواره به یاد داشته باشیم و از این لحظات، به خوبی استفاده کنیم. ظرف چند ماه اخیر، کارتون‌هایی چون واتوواتو، جیمبو، هایدی، آنشرلی و تام و جری و ده‌ها کارتون دیگر، تا امروز مورد معرفی و بررسی‌ای قرار گرفت و ویدئوهایی برای مشاهده آن لحظات زیبا، ارائه شد.

در گفتار امروز، به معرفی یکی دیگر از کارتون‌های خاطره انگیز دهه شصت می‌پردازیم، کارتون بازرس و گروهبان دودو، یک کارتون زیبا هست که امروز، نگاهی به پرونده این دو شخصیت کارتونی جالب و خنده دار می‌کنیم.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

بازرس مجموعه‌ای کارتونی می‌باشد که توسط کمپانی DePatie-Freleng Enterprises تولید و به‌وسیلهٔ United Artists منتشر شده است. به این کاراکتر نامی داده نشده‌است و براساس بازرس کلوزو که در مجموعهٔ فیلم پلنگ صورتی ظاهر شده است نامیده شده است. بازرس دارای دستیاری اسپانیایی به نام دودو است.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو
(سربازرس و گروهبان دودو در ۹ قاب)

کارتون بازرس و گروهبان دودو Deux-Deux، در واقع با نام اصلی The Inspector (بازرس) در دهه شصت میلادی، توسط شرکت DePatie-Freleng Enterprise ساخته شد و از طریق شرکت United Artists پخش جهانیان آغاز گردید. شخصیت کارتونی بر اساس اقتباسی از Jacques Clouseau که در واقع یک پلیس کمدین فرانسوی بود که در مجموعه فیلم‌های پلنگ صورتی The Pink Panther نیز، به عنوان یک پلیس فرانسوی، ایفای نقش می‌کرد. بازرس کلوزه که در واقع شخصیت بازرسی کارتونی ما، از شخصیت او الهام گرفته هست، شخصیتی در سری پلنگ صورتی کی باشد که توسط بلیک ادواردز ساخته شد. در اکثر فیلم‌های این مجموعه، آقای پیتر سلرز، ایفای نقش کرد.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

در واقع سربازرس خشن کارتون ما، یک دستیار صبور و البته خنگول! دارد به نام دو دو که همیشه مأموریت‌های خود را به شکل عجیب و غریبی دنبال می‌کند. شاید یکی از دلایل موفقیت این کارتون خاطره انگیز، دوبله بسیار زیبای آن هست که در انتقال پیام کارتون و شخصیت سازی عالی کارتون در ذهن مخاطبان کودک، تأثیر زیادی ایجاد کرد. گروهبان دودو، همواره آرام و قیافه یک آدم بدبخت و شکست خورده را از خودت مبادرت می‌کند و لباس و کلاه آبی رنگ پلیس فرانسه را بر تن دارد.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو
(تصویر تیتراژ نوستالژیک کارتون بازرس و گروهبان دودو)

در این تصویر که در زیر مشاهده می‌کنید، سربازرس قصد دارد تا استفاده از اسلحه را به گروهبان دودو آموزش دهد.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

سربازرس و گروهبان دودو در این بخش، آموزش برخورد با مجرمان مسلح را یاد می‌دهد که سربازرس، چنان در این تمرین، با گروهبان دودو ماست! برخورد می‌کند که او را همانند جودوکاران، بارها به زمین می زند و در آخر هم، با یک لگد، گروهبان دودو کارتون ما را به کمد دیواری می‌کوبد.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

در آخر هم از گروهبان دودو می‌پرسد که آیا سؤالی درباره تمرین امروز دارد؟

گروهبان دودو که زخمی شده بود و نایی برای سخن گفتن ندارد، می‌گوید: بله، چطور میتونم به گروه صلح ملحق بشم؟!

در این صحنه، گروهبان دودو در حال خنده هست، چرا که به این فکر می‌کند که سربازرس که او را به شدت بر زمین زده است و مانند بادکنک، به نقاط مختلف پرت کرده است، به شدت با تبهکاران برخورد خواهد کرد

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

وقتی سربازرس به سمت تبهکاران می‌رود، یکی از افرادی که سربازرس فکر می‌کند از تبه‌کاران هستند، به جول در می آید و می‌گوید: با جون ننه‌ام! من کار بدی نکردم جناب!. قسم می‌خورم گناهی از من سر نزده است!

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

این فرد کوچولوی دماغ و دهن گنده ای‌ که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، به سربازرس خشن ما می گوید که تو حق نداری من رو دستگیر کنی، چرا که من به حقوق اجتماعی خود آگاه هستم! در صحنه زیر، سربازرس وارد خانه ایشان می‌شود و این فرد می‌گوید که من را دستگیر نکن

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

گروهبان دودو همواره می‌گوید که این سربازرس، باری من، نمونه یک قهرمانی واقعی هست! اما خبر ندارد که در کلیه مأموریت‌ها، سربازرس، از تبهکاران شکست سنگین می‌خورد، اما همواره سربازرس، به طور غیر واقعی، مسائل را به دودو خنگول، منتقل می‌کند.

پس از آن که سربازرس، از افراد مختلف سکست می‌خورد، گروهبان دودو خنگول! وارد صحنه می‌شود و اوضاع را کنترل می‌کند. در این موضوع نیز، گروهبان دودو کارتون نوستالژیک ما، به سمت فردی که تصور می‌کند تبهکار هست می‌رود و به راحتی وی را دستگیر می‌کند و پیش رییسش می‌آورد.

ماجراهای بازرس و گروهبان دودو

بخشی از کارتون بازرس و گروهبان دودو



کارتون بازرس و گروهبان دودو به زبان انگلیسی

http://www.youtube.com/watch?v=rIIY۳TUkEiE
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مازيار

      با سلام و خسته نباشيد
      لطفا نام دوبلرهايي كه جاي بازرس و دودو رئيس بازرس و گوينده تيتراژ پلنگ صورتي در صورت امكان. ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج