جاباما
۲۳۲۲۴۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ال جادويي

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

در این مطلب به شما خواهیم گفت چطور با کمک یک دست مبل مدولار آشفتگی خانه را کیش و مات کنید؟

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!
مجله منزل - رويا رضايي‌نسب: اگر اهل شطرنج بازی باشيد مي‌دانيد يكي از حركت‌هاي دوست‌داشتني اين بازي حركت اسب است؛ حركت به شكل ال. اين حركت شايد به اين خاطر زيباست كه متفاوت و هيجان‌انگيز‌تر از حركت ديگر مهره‌هاست كه فقط مستقيم يا مورب‌ جابه‌جا می‌شوند.

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

اين حركت كه در طراحي مبلمان هم به كار رفته به خاطر همين شكلش بيشتر يادآور زندگي مدرن است، در بين جوان‌ها بيشتر طرفدار دارد و مي‌توان با آن فضاي شيك و امروزي‌تري ايجاد كرد. اما راستش فقط با خريد اين مبل و گذاشتن آن در گوشه سالن نمي‌توان به اين فضاي دلخواه رسيد. براي اينكه زیبایی اين مبل در خانه بیشتر شود نكات زير را به شما پيشنهاد مي‌كنیم.

گوشه‌نشينش نكن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

شايد اولين چیدمانی كه بعد از خريد اين مبل به ذهن می‌رسد اين است كه آن را در يكي از كنج‌هاي خانه قرار داد؛ طوري كه دو طرفش به ديوار بچسبد. اما خوب است بدانید اين مبل زماني كه درست در وسط نشيمن قرار بگيرد- طوري كه از ديوار‌هاي اطراف فاصله داشته باشد- بيشترين جلب‌توجه را مي‌كند. ضمن اينكه با این چیدمان دسترسي به همه قسمت های مبل هم راحت‌تر مي‌شود. پس تا جايي كه امكان دارد مبل را در وسط فضاي مورد نظرتان بچينيد.

هماهنگ باش!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

چون در فضاي نشيمن مبل جاي بزرگي را اشغال مي‌كند رنگ آن تاثير زيادي در حس و حال فضا دارد. حتما هنگام خريد به رنگ مبلمان براي هماهنگ كردن آن با وسايل ديگر اتاق نشيمن فكر كنيد. اگر مي‌خواهيد كاناپه نقطه كانوني فضا باشد در این صورت رنگ ديوار و كاناپه بايد متضاد باشد كه مي‌توانيد با اضافه كردن كوسن‌هايي هماهنگ با رنگ ديوار اين تضاد را دلنشين كنيد. چنانچه نمي‌خواهيد مبلمان به عنوان نقطه كانوني در فضا به چشم بیاید بايد رنگ ديوار و كاناپه روبه‌روي آن را هماهنگ در نظر بگيريد تا كاناپه در بافت ديوار پنهان شود. به عنوان مثال اگر رنگ قهوه‌اي شكلاتي را براي كاناپه انتخاب كرديد از رنگ كرم براي ديوار استفاده كنيد.

از هم جدايش نكن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

بهتر است تركيب ال شکل آن را به هم نزنيد و قسمت‌هاي مختلفش را جدا از هم نچينيد چون براي همين منظور و شكل ساخته شده است. هنگام خريد اندازه سالن را در نظر بگيريد تا مجبور نشويد قطعات مبل را از هم جدا كنيد. براي فضاهاي بزرگ مي‌توانيد از دو سري مبل ال يك‌شكل استفاده كنيد. اين يك‌شكلي مبلمان هماهنگي مناسبي در فضا ايجاد مي‌کند.

بنشين و ببين!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

مبل‌ها را هدفمند بچينید. مبل‌ها يا خود مي‌توانند منظره باشند كه بهترين حالت اين است که درست در وسط فضا قرار بگيرند يا اینکه رو به منظره‌اي باشند. اگر قصد داريد در اين مكان تلويزيون تماشا كنيد، بدون شك بايد اين چيدمان بهترين ديد به تلويزيون را داشته باشد. پنجره‌اي كه منظره زيبايي دارد هم مي‌تواند منظره خوبي باشد. البته در بيشتر آپارتمان‌هاي امروزي كه خبري از منظره بيروني نيست، با چيدن مبلمان رو به يك شومينه نيز مي‌توانيد به اين هدف برسيد.

جايي براي كتاب‌ها

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

يك كنسول در فضاي پشت كاناپه قرار دهيد. اين فضا مي‌تواند جايي براي قرار دادن گلدان يا چند شيء زيبا باشد. همچنین در خانه‌هاي كوچك كه ميز پذيرايي و حتي ميز‌هاي عسلي دست و پا گير‌ند مي‌توانيد از آن براي قرار دادن فنجان چاي يا قهوه‌تان هنگام مطالعه استفاده كنيد یا حتي مي‌تواند جاي مناسبي باشد براي كتاب‌هايي كه در حال مطالعه آنها هستيد. در این صورت نه كتاب‌ها باعث شلوغي مي‌شوند و نه آنقدر دور قرار می‌گیرند كه شمایي را كه روی كاناپه لم داده‌ايد، براي خواندن‌شان ترغيب نكنند.

ميزهاي در دسترس انتخاب كنيد!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

چون مبلمان‌ ال شکل تكه‌هاي بزرگي دارد هنگام انتخاب ميز پذيرايي دقت کنید كه تمام افراد بتوانند به‌راحتي به ميز دسترسي داشته باشند. حتما نبايد ميز پذيرايي بزرگ باشد. مي‌توانيد از ميزي باريك و كشيده استفاده كنيد. ميزهاي با ارتفاع كم هم زيبايي خاصي به فضا مي‌دهند. راه ديگر اين است كه علاوه بر ميز پذيرايي از ميزهاي عسلي استفاده كنيد. برخي از اين ميز‌ها داخل هم قرار می‌گیرند و فضاي كمي را اشغال مي‌كنند.

گاهي زمين را نگاه كن!

آشفتگی خانه را کیش و مات کنید!

مبلمان ال شکل فرش‌هايي هماهنگ با خود را مي‌طلبد. فرشي كه در زير مبل پهن مي‌كنيد نبايد آنقدر كوچك باشد كه به‌طور كامل زير ميز پنهان شود و نه آنقدر بزرگ كه تمام كف را بپوشاند. بهترين حالت اين است که وسط فرش در وسط فضا قرار بگيرد و به اندازه‌اي باشد كه لبه‌هاي آن زير اولين پايه‌هاي مبل باشد. فضاي خالي هم مي‌تواند پاركت باشد یا براي ما ايراني‌ها كه زياد با فضاي بدون فرش موافق نيستيم مي‌تواند از موكتي با طرح بسيار ريز پوشانده شده باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج