۲۳۲۲۵۰
۹۳ نظر
۵۰۰۸
۹۳ نظر
۵۰۰۸
پ

انتقاد شدیدالحن انصار حزب الله از خندوانه

سایت انصار حزب الله به برنامه خندوانه اعتراض کرد نوشت: متن پيش رو در برگيرنده يكي از انتقادات مكتوب نوبه‌اي يالثارات به عملكرد رسانه ملي و البته چندمين نقد به برنامه «خندوانه» است؛ برنامه‌اي که اين روزها از روانشناس و مداح، روحاني و دكتر، وكيل و استاندار و... سازندگان آن را با القابي چون مجاهد في سبيل الله و مبتكر تحول‌خواه و باني شادي در مملکت به ماتم نشسته(!) مي ستايند.

سایت انصار حزب الله به برنامه خندوانه اعتراض کرد نوشت: متن پيش رو در برگيرنده يكي از انتقادات مكتوب نوبه‌اي يالثارات به عملكرد رسانه ملي و البته چندمين نقد اين هفته نامه به برنامه «خندوانه» است؛ برنامه‌اي که اين روزها از روانشناس و مداح، روحاني و دكتر، وكيل و استاندار و... سازندگان آن را با القابي چون مجاهد في سبيل الله و مبتكر تحول‌خواه و باني شادي در مملکت به ماتم نشسته(!) مي ستايند.

يالثارات بارها به عنوان يك مفروض اين مسئله را طرح كرده است كه دليل پرداختن به اشكالات اساسي جاري «خندوانه» اين است كه سازندگان آن به دلايل نامعلومي، در يك فرايند تدريجي سعي كرده‌اند، اين برنامه را با آرايه هاي مذهبي، تلفيق كنند.

حضور مناسبتي، روحانيون ، مداحان و... قرار دادن بيلبورد يا صاحب الزمان ادركني در تيتراژ پاياني اين برنامه، تنها اقدامات مقدماتي و البته حرفه‌اي براي مشروعيت بخشي به محتواي خندوانه محسوب مي‌شود كه مي‌توان بدعت‌گذار آن را «رشيد پور» در آخرين برنامه مفتضح «كي شبيه كيه» دانست. او درحالي به دنبال نمايش كلوز آپ و هدفمند چهره ناموس مسلمانان از زواياي مختلف مورد انتقاد جدي هيئت نظارت بر صدا و سيما قرار گرفته بود كه در قسمت پاياني برنامه با دعوت از امام جماعت يكي از مساجد اسلام شهر كه ظاهرا شبيه «محسن رضايي» بود، تلاش كرد تا با بیان احاديث جهت دار و يك سويه از زبان آن روحاني، جامعه منتقد خود را افراطي و تندرو جلوه دهد.

البته مقابله به مثل خام و دير هنگام «رشيد پور» نتوانست بقاي برنامه او بر آنتن سيما را ضمانت كند، اما به نظر مي رسد، آن اقدام، يك ايده خوب براي كل سازندگان برنامه‌هاي هجو باقي گذاشت كه البته «خندوانه» نيز در همان زمره قرار مي گيرد.

كساني (منظور افراد متعهد است) كه از «خندوانه» دفاع می‌كنند، يا به طور بخشي اين برنامه را نظاره‌گر بوده‌اند و يا آنكه در يك رودربايستي آشكار كه به مناسبت دعوت آنان در برنامه بوده است به مجيز گويي «رامبد جوان» مشغول شده و جايگاه او را تا حد يك ناجي براي جامعه غم زده و نيازمند شادي بالا برده اند. حتي مداحي كه «رامبد جوان» را مجاهد راه خدا خطاب كرده بود در اين باره مي گويد: «من حدود یک ماه پیش با ایشان تماس گرفتم و گفتم به نظر من تو مجاهدی در راه خدا(!!) من چون برنامه‌ات را کامل ندیدم نمی‌توانم راجع به همه‌اش اظهارنظر کنم...»

ادله‌اي براي دفاع

در اين ميان ممكن است نگاه ظاهر بين، اقداماتي نظير كمپين يك قطره آب، طرح مشكلات معلولين ذهني، خنديدن در مترو و... در برنامه خندوانه را مستندي براي باطل دانستن نقد نقادان اعلام كند. اما ما پيش از اين هم به اين مسئله اشاره كرده بوديم كه دعوي يالثارات بر سر مغلطه‌هاي خطرناكي است كه در لابلاي ، اقداماتي از اين دست زرورق پيچ مي شوند، نهادينه مي‌شوند و بعد از يك فرايند بلند مدت در زمره منكراتي قرار مي‌گيرند كه تبديل به معروف شده و هيچ قدرتي ياراي نهي از آنان را نخواهد داشت.

بنابراين حتي يك نگاه سطحي به روند اجراي «خندوانه» حاكي از اين است كه عليرغم تبلیغات دائمي دين در اين برنامه، سازندگان آن يا اساسا با مباني ديني بيگانه اند و يا آنكه آن را ناديده مي انگارند. بينندگان به كرّات ديده‌اند كه در اين برنامه توصيه مي شود، فارغ از همه غم و غصه هاي پيراموني، بي هدف قهقهه بزنيد، زيرا علم ثابت كرده كه ... انصافا كدام يك از روحانيون و مداحان مدعو در اين برنامه كه قطعا ناظر به اين فرايند پرتكرار در آن بوده اند، اين فرمايش رسول اکرم صلوات الله عليه را گوش زد كرده اند كه: «خندة زیاد دل را می میراند»؟!

رواج هاي اختلاط ها در خندوانه

اين حديث پر معنا بر اين نكته تاكيد دارد كه مسلمان نبايد به رخدادهاي اطراف خود بي تفاوت باشد، حال آنكه فلسفه خنديدن آنچناني در خندوانه بر مبناي تفسير مجريان آن ، تبديل كردن مردم به «الکی خوش های دوران» است كه بي تفاوت نسبت به هر چيزي بيهوده مي خندند. البته اين كار تئوريك در كنار سوال مجري برنامه از مدعوين كه حاضرند براي شادي مردم چه كار كنند در لفافه اغماض قرار گرفته است.

بي اطلاعي يا ناديده انگاري سازندگان «خندوانه» از امور مذهبي، در سوالاتي متجلي مي شود كه از ميهمانان مي پرسند و پاسخ آن را به عنوان يك جواب مشروع پخش مي‌كنند. مثلا از يك هنرپيشه فيلم هاي دختري - پسري سوال مي شود كه وقتي حالش خوب نيست چه مي كند و او مي گويد كه مقابل تلويزيون دراز مي كشد و كانال عوض مي كند! يا از فلان هنرپيشه مي پرسند كه آيا به مرگ فكر مي كند و او در پاسخ مي گويد كه اصلا!... يا آنكه به كرّات از سوي مدعوين در پاسخ به همين سوال پرتكرار شنيده شده كه از مرگ ترسي ندارند!

يكي ديگر از روندهاي جاري كه حكايت از بيگانگي مجري و سازندگان برنامه با شعائر ديني دارد، نحوه تعامل شخص «رامبد جوان» و افراد حاشيه اي اين برنامه با زنان نامحرم است. به عنوان مثال بد نيست كارشناسان ديدني اختلاط مجري با يكي از شخصيت هاي زن يك سريال مناسبتي ماه رمضان كه اخيرا از «خندوانه» پخش شد را بازبيني كنند و در مورد آن نظر بدهند. يا مثلا در برنامه‌اي كه يك زن و شوهر هنرپيشه، مهمان آن بودند، «خندوانه» در مورد شخصيت و رفتار هنر پيشه زنِ ميهمان، از يك هنر پيشه مردِ نامحرم كه در سريال طنز مهران مديري (درحاشيه) ايفاي نقش مي كرد سوال مي‌پرسيد و او با لحن و حالت زننده‌اي كه حكايت از وضعيت خيلي خودماني با ناموس يك مسلمان داشت درباره مهرباني و صفاتِ خوبِ هنرپيشه زنِ مورد اشاره ما، سخن مي گفت.

دليل اينگونه روند سازي ها از بي غيرتي مردان نسبت به همسرانشان كه كاملا در تضاد با آيات و روايات اسلامي سازماندهي شده اند، در بهترين حالت فقدان هر گونه درک ديني در قاموس سازندگان است و يا آنكه متاسفانه بايد گفت بر اساس تجربه هاي تلخ پيشين نشانه اي از يك جريان مخرّب خزنده جديد در سيماي جمهوري اسلامي ايران است.

فلسفه اشتباه

يكي ديگر از جنبه هاي مشروعيت بخشي نَرم به اعمال غير ديني، كه اتفاقا آزار دهنده‌ترين روند جاري در خندوانه نيز محسوب مي شود، الگو سازي است كه اين برنامه براي زنان محجبه جامعه در پيش گرفته است. همانطور كه پيش تر نيز اشاره شد، واقعا اين يك رویه مشكوك محسوب مي شود كه سوال قابل تاملي را در پي خود دارد. هدف «رامبد جوان» از شركت دادن فعال زنان و دختران چادري در اين برنامه التقاطي چيست؟!

به نظر مي رسد اين اقدام غلط در بهترين حالت ريشه در اين فلسفه اشتباه دارد كه طي سالهاي بعد از پيروزي انقلاب از سوي برخي صاحب نظران ديني براي توجيه مسئله حجاب در سطح گسترده اي رواج داده شد. اين طيف، طي سالها تلاش براي مقابله با هجمه به حجاب، اين نظريه را با حجم بالايي گسترش دادند كه «حجاب محدوديت نيست». کج فهمی و سوء استفاده از اين استدلال غلط، مبناي یله و رها کردن زنان در هر سطحي از جامعه اسلامي، بدون هيچ قيد و شرطي بوده است.

تنها بخشي از صدمات ناشي از عملياتي سازي اين نظريه كه با بهانه اعاده حقوق زنان اتفاق افتاده، از هم پاشيدگي خانواده هايي است كه بخشی از زنان شاغل در بيرون از منزل را گرفتار روابط غير شرعي ساخته است... يالثارات در اين نوشتار، قصد ورود به اين مبحث پردامنه را ندارد و مجددا به چارچوب «خندوانه» باز مي گردد. زيرا اعتقاد بر اين است كه برنامه هايي از اين دست به دليل كسب جايگاه بالا در بين مخاطب عام يك سَر پُلِ مهم براي نابودي هر آنچه در جامعه باقي مانده است محسوب مي شوند. اين ديدگاه از اين منظر اهميت مي يابد كه خود رسانه ملي ذاتا يك ابزار مشروعيت بخش محسوب مي شود. رسانه اي كه طي ۳۶ سال گذشته به عنوان يك ابزار حكومتي ، اطمينان جامعه را به خود جلب كرده است.حال آنكه برنامه اي مثل خندوانه به شكل مضاعف در حال مشروعيت بخشي تدریجی به منكرات و جا زدن آن در قالب معروف است.

حركات موزونِ زنان و دختران

«رامبد جوان» در حالي موفق شده نمايش حركات موزونِ زنان و دختران (تاكيد بر قشر چادري) را حداقل به عنوان يك هنجار تصويري در خندوانه جا بياندازد كه شواهد حكايت از تداوم و تسري اين روند در برنامه او دارند.

ممكن است مخاطبان يالثارات، برنامه شب سه شنبه۱۳مردادماهِ خندوانه را شاهد بوده باشند كه مدعوين آن را قهرمانان زورخانه اي و رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني تشكيل مي‌دادند. در واقع برنامه شب سه شنبه ۱۳مرداد ماه به عنوان جديدترين بدعت «خندوانه»، انگيزه يالثارات براي نقد دوباره اين برنامه خطرناك محسوب مي شد كه شايد بهتر بود در مدخل اين گزارش به آن پرداخته مي شد.

مخاطبان «خندوانه» شاهد بودند كه همه مدعوين همراه با «رامبد جوان» و زوج هنري او ، يك گود زورخانه را با همه ابعاد اجرايي آن در استوديوي خندوانه شبيه سازي كردند. با اين تفاوت كه براي اولين بار زنان (با تاكيد بر زنان محجبه چادري) در زمره تماشاچيان بيرون گود قرار داشتند. شايد توصيف اين صحنه در وهله اول خالي از اشكال به نظر برسد، اما وقتي كار به وصف هيبت ظاهري مدعوين ، رامبد جوان و زوج هنري او مي رسد، كار كمي بيخ پيدا مي كند.

بي‌غيرتي و حرام در زرورق صلوات

در خندوانه شب سه شنبه ۱۳مردادماه ، شاهد بوديم كه آقايان پهلوان با همان پوشش سنتي زورخانه‌اي كه بر اثر آن بخش هايي از پا و دستان آنان را در معرض عرياني قرار داده بود در مقابل زنان نامحرم به اجراي برنامه پرداختند. البته يالثارات به اين حكم واقف است كه حدود شرعي براي مردان در اين نوع پوشش رعايت شده بود، اما مسئله اينجاست كه طبق احكام مكمل ديگر، نگاه به بخش هايي از بدن مردان كه به دنبال استفاده از همين پوشش شرعي، عريان مانده‌اند براي زنان نامحرم به طور مستقیم حرام است.

مخاطبان يالثارات به خاطر دارند كه اساسا حكم محوري مراجع در رابطه با حرمت ورود زنان به ورزشگاه ها، همين مسئله نگاه كردن به بخش هاي عريان بدن مردان نامحرم بود. مسئله‌اي كه در لابلاي هوچي گري غائله‌گران، مغفول باقي ماند و متاسفانه جمعي از رجال منتقد نيز بدون توجه به آن، براي توجيه مخالفت خود با ورود زنان به ورزشگاه ها صرفا به استدلال هاي مدني در اين رابطه اكتفا كردند. حالا «خندوانه»، در يك برنامه تلويزيوني، ناموس مسلمانان را به ارتكاب در اين حرام قطعي ، مشغول كرده و در فرايند تغيير هنجاري خود، آن را به خورد مخاطب داده است.

نكته بد ماجرا كه طبق معمول به عنوان زرورق طلاييِ پوشش دهنده اين‌گونه اعمال در برنامه «خندوانه» ملازم آن بود، جوّ مذهبي بود كه بواسطه كلام مرشد، ذكر دعاي نادعلي و نيز دعاي پاياني برنامه، برخندوانه عارض شده بود.

هرچند در مورد سطح سواد ديني و انگيزه برنامه سازان در خندوانه باید دچار ترديد بود اما اين سوال از «فرهاد طلوع کیان» رئيس فدراسيون ورزش هاي پهلواني كه در ميانه اين مجلس حرام ذكر نادعلي گرفته بود جاي دارد كه آيا اين ماجرا و روايت معروف از امير المومنين علي عليه السلام به گوش وي رسيده است؟!

روزی به اميرالمومنين علي عليه اسلام اطلاع دادند ، زنان کوفه در مراکز تجاری و بازار رفت و آمد دارند، و شخصاً به خرید و فروش می پردازند، ايشان در یک سخنرانی خطاب به مردم کوفه فرمود:
أما تَستَحیُونَ وَ لا تُغارُونَ وَ نِسائُکُم یِخرُجنَ إلی الأسواقِ وَ یُزاحِمنَ العُلُوجَ

«آیا حیاء ندارید؟ و غیرت نمی ورزید که زن های شما به بازارها می روند و با جوانان قوی و خوش هیکل روبرو می شوند.؟» (۱)

اين گزارش نيز همچون ساير موارد در حالي به نظر مخاطبان مي رسد كه اميداوريم در اين شلم شورباي آخر الزماني كه همه چيز دستخوش وارونگي است ، حداقل مسئول غيوري پيدا شود و راه اين روند باطلِ خوش بر و رو كه با آرايه هاي مذهبي بزك مي شود را بگيرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جعفر

      خوب ناراحتی نداره یک برنامه سازین

      پاسخ ها

      • سعید

        کوبوندن ماه عسل تموم شد رفتند سراغ خندوانه
        چرا نمیتونند ببینید یک نفر یا یک گروه موفق

      • محمدرضا

        ماه عسل که نیاز به کوبوندن داشت دیگه داشت مزخرف میشد.ولی این برنامه این همه توضیح و تفسیر نداره که! ملت میشینند برنامه رو نگاه میکنند آخه چه ربطی به حجاب و این چرندیات داره حالا یه بار طرف با لباس زور خونه ای اومده آسمون به زمین اومده؟خود خدا هم انقدر سخت گیر نیست این چرندیات چیه که این ابله نوشته!

    • بدون نام

      عجب ......

    • بدون نام

      خندوانه خیلی هم برنامه خوبیه .

    • محمد

      ايكاش درمورد بقيه منكرات جامعه ازقبيل اختلاس ،اختلاف طبقاتي، عدالت اجتماعي و... به همين اندازه پيگيروريزبين بوديد!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اخه توی اون موضوعات خودشون شریکند

    • محمد

      فرا فکنی تا چه حد، هوچی گره تا چه اندازه آخه...
      اگه مملکتو دست شما بدن که از 365 روز سال 366 روزشو گریه میکنید و مملکتو به غمکده تبدیل میکنید...
      مشکل طیف شما اینه که نمیخواید قبول کنید که دیگه این حرفای شما تو جامعه خریداری نداره و مردم هم به خوبی میدونن که پشت پرده این کارای شما چه اهدافی وجود داره...

    • بدون نام

      وااااااااااای، کلافه کردین

    • بدون نام

      اینا با این حرفاشون بیشتر به ناموس مردم توهین میکنن

      پاسخ ها

      • ناشناس

        صددرصد واقعا" تماشاگرانی که درآنجا حضورداشتند به مخیله شان خطور میکرد که این پهلوانان اصلا" چی پوشیده اند چرااینقدر بد جنس هستید

    • حمید

      خدا بخیر کنه.

    • بدون نام

      دوباره باز دلواپسان مردم شروع به حرف زدن کردن . انگاری توی این مملکت گریه و زاری بیشتر از خندیدن ارج و قرب داره . بابا بی خیال مردم شین . بزارین تو این وانفسای مالی که دارند کمی هم خوش بگذرونن

    • بدون نام

      تا حدودی درست میگه

      پاسخ ها

      • رضا

        تا حدودی شما حالت خوب نیست!

      • بدون نام

        به نظر منم تا حدی داره درست میگه

    • معتضد

      یالثارات الحسین :کسانی که خنجر از پشت میزنند سید بزرگ را وسیله قرار دادند و به بهانه اسلام منفعت طلبی می کنند خداوند ریا کاران را رسوا کند

    • ara

      خدایا به تو پناه میبرم

    • بدون نام

      ای خدااااااااااا چه گرفتاری شدیم!!!!!!!

    • بدون نام

      درود بر رامبد جوان زنده باد خنده وانه .

    • سجاد

      خوب شما نگاه نکنید.مردم بلدن بد و از خوب تشخیص بدهند.والسلام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کجای تذکر دادن ایراد داره ؟میشه انتقاد کرد اما توهین نه

    • بدون نام

      این دوستان بد نیست که یه کم مطالعشونو بیشتر کنن، یه کم برن این ور و اونور دنیا رو ببینن.

      پاسخ ها

      • محمد

        تو پشت سر اینا از هر کافری بدترن فقط ریا ریا ریا

    • ara

      خدایا به تو پناه میبرم

    • بدون نام

      مهم نیس کی چی میگه
      خندوانه واسه مردمه
      مردمی که نزدیک 40 سال به خاطر انقلاب،جنگ،تحریم،مشکلات اقتصادی و....اذیت شدن.
      ایا شما سرگرمی بهتری سراغ دارید برای ما؟راه حلی دارید برای خنداندن ما؟
      ایا شما برنلمه سازید؟
      ایا شما توانایی ساختن برنامه ای به عظمت خندوانه را دارید؟
      ایا بهتر نیست در این موارد دخالت نکنید؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا میگن سرگرمی گناهه

      • بدون نام

        چقد ظرفیت انتقادت کمه (البته اینم یه انتقاده )

    • ایرانی

      واقعا که

    • taraneh

      چه حرفا!!!!!

    • سالار

      اینا از عربستان هم بدتر هستند...حالا اگه زنان چادری تو این برنامه شرکت نمی کردند همین آفایون تو بوق می کردند که ای وای برنامه خندوانه با چادر و در آخر ضد دینی است!!! بابا ولمون کنید انصافا..

    • بدون نام

      ديگه خنديدن هم گناه شد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روش خندیدنم مهمه

      • محمد حضرتی

        از نظر شما که میگید روش خندیدن مهمه، چه روش مناسبتری برای از ته دل خندیدن دارید؟
        از نظر شما بهترین روش خندیدن اینه که عروسک خنده دار رئیس جمهور کشورهای دیگه روی بسازن و باهاش ادا در بیارن و مسخشون کنن!!

    • رسول

      خندیدن که به مردم ما نیومده همین خندوانه رو هم جمع کنید که الکی خوشن.

    • زیبا

      خندیدن گناه داره ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلا مطلبو خوندین

    • كامبيز سليمي

      دوستان دلواپس يا خودسر يا انصار يا هراسم ديگه اي كه داريد بايد اينو تويه دوگولتون فرو كنيد كه مملكت ماله همست ارث پدري جماعت يا اقليت خاصي نيست.... يكم هم شما بشينيد ببينيد مردم چي دوست دارن

    • علی

      فکر کنم مثل طالبان لباس بپوشیم اینا راضی بشن .

    • بدون نام

      من فرزند یک جانباز اعصاب و روان هستم در طول زندگی 25 سالم ندیدم که پدرم انتظار برنامه ای رو بکشه و پیگیرش باشه و از دیدن برنامه اینقدر شاد بشه من به حرف های سیاسی کاری ندارم ولی به خاطر شادی که به خانواده همه اوردن تشکر می کنم

    • علیرضا

      اصن مگه میشه مگه داریم آدم انقدر...

    • مرتضی

      کی گفته خندوانه جمع شه

    • Baran

      شوخي مي كني!!!!!!!!!!!!
      بابا بيخبال

    • بدون نام

      مردم حرص نخورید؛ منم اومدم از رو عصبانیت یه چیزی بگم، یهو چشمم به تعداد پیام های غیر قابل انشار افتاد ترکیدم از خنده...
      بیخیال بابا دیوونه زیاده

      پاسخ ها

      • علی

        دقیقا نظر منم یکی از همون نظرات بود

    • جهان

      تلویزیون از بیست , یک میگیره .آنهم بخاطر همین خندوانه .آن را هم میخوان صفر کله گنده بگیره .
      خداااااااااااااااااااااااااااااااا

    • بدون نام

      نظرتون چيه رامبد جواد و عواملش رو اعدام كنيم؟
      راحت ميشيد؟
      مردم رو بيش از پيش از دين نزنيد
      شما اگه دغدغه دين داشتيد 4تا حديث و روايت درباره شادي و تفريح مردم كه پيامبر و ائمه فرمودن رو هم حفظ ميكرديد و دغدغه رفاه مردم رو داشتيد.

    • شازده

      با سلام به همه هموطنانم
      اساسا از بکاربردن لفظ محترم برای نویسنده این مطلب سراسر توهین خودداری میکنم
      1- آقای نویسنده، همانگونه که میدانید احادیث در زمانها و مکانها و تحت شرایطی خاص همان فضا بیان میشوند و تسری دادن تمام احادیث به تمام موقعیتها، از نظر من و مطمئنا جمع کثیری از هموطنان شاید خیلی منطقی نباشد. علی ایحال با فرض صحت حدیث و تسری دادن آن به تمام اماکن، شرایط و... طبق فرموده نبی اکرم(ع) خنده "زیادی" دل را میمیراند. هر طفلی توان تشخیص این را دارد که تاکید این جمله بر روی کلمه "زیادی" است. پر واضح است که در جامعه ای که از فقر شادی که چه عرض کنم از فقر لبخند رنج میبرد(به یمن وجود شمایان)، 30 ثانیه قهقهه بیخودی نه تنها "زیادی" محسوب نمیگردد بلکه لازم و حیاتیست. مثال فقر آهن است در بدن بیماری که میبایست قرص آهن مصرف کند، ولی بگوییم طبق یافته ها، زیادی آهن برای بدن خطرناک است!
      اگر خندیدن در این حد مردم را الکی خوش و بی تفاوت میکند، رنجها و مشقتها و برباد دادن منابع این کشور توسط شمایان، مردم را نسبت به خانواده، همسر و فرزند نه بی تفاوت، که چون گرگهایی گرسنه در پی هم کرده است.
      2- هراس نداشتن از مرگ همانگونه که نویسنده احتمالا به اصول و فروع دین مسلطند! جزو واجبات دین نیست. و هرکس میتواند از آن بهراسد یا نهراسد. و بحث در این باب مضحک مینماید.مرگ هراسان را هر روز دسته گلیست جدید، لطفا حواستان معطوف به مرگ هراسان در اطراف خودتان باشد.
      3- مورد بعدی که افاضات فرموده اید، و بنده از تکرار آن شرم دارم، حسی است که به شمایان دست میدهد از تعریف وجوه مختلف یک بازیگر زن، توسط یک بازیگر مرد! حقا عجیب احساساتی قوی دارید! فقط یک سوال، و آن اینکه مگر شما با حضرت فاطمه (سلام ا... علیهما) نامحرم نیستید؟ مگر با زینب کبری نامحرم نیستید؟ پس با چه مجوزی در درجه اول آنان را با نام کوچک میخوانید و در ثانی با چه مجوزی از تمامی وجوه شخصیتی و زندگی شخصی این بزرگواران در هر مراسمی با هر مناسبتی پرده برمیدارید؟ نکند خودمانی هستید....
      4- در مورد زنان و فلسفه حجاب فرمودید، اینطور که نوشته اید، گویا حجاب محدودیت است. و زنان با حجاب هم بدون رخصت شمایان حق تردد در هرجایی را ندارند. آقای نامحترم، زنان سرزمین من حشراتی نیستند در دست تو و امثال تو که از لفظ رها کردن در مورد آنان استفاده میکنی. به وقت خود تو و همداستانهایت را زیر پا له میکنند. شمایان اگر هنرمندید، زنان و دختران خودتان را کنترل کنید...
      5- در مورد اباطیل دیگری که حیف صرف زمان برای خواندن آنها، در حدی نیستند که نیاز به پاسخ باشد.
      باشد که این کشور هر چه سریعتر در سایه حضرت ولی عصر (عج) از لوث وجود شمایان پاک و منزه گردد.

    • محمد

      از برنامه های ماهواره که خیلی ها می بینند بهتره

    • وحدت

      واقعاً ؟
      بلد هستین شما شرعیشو بسازید ؟

      فقط می خواید ابراز وجود کنید که ...

    • بدون نام

      البته که دغدغه دین داشتن ضروری است اما اشکالاتی که مطرح شد قابل بررسی است و به نظر می آید مناسبتر است که مصادیقمذکور را دلیل بر رد کردن کلیت برنامه خندوانه ندانیم هرچند که برخی از مواردی که ذکر شد قابل اغماض نیست.
      بهتر است همه سعی کنیم بدون پیش فرضهای ذهنی و تعصب نظر دهیم چه ناقد محترم و چه نظردهندگان محترم.
      و دیگر این که اگر دلسوزی نقدی داشت دلیل بر این نیست که مخالف با خنده و خوشی مردم است(در این مورد خاص)، گاهی ممکن است که اکثریت اشتباه بکنند. انصاف و اعتدال در امور نجات بخش است.
      بنده هم از همه کسانی که برای خوب زندگی کردن دیگران تلاش میکنند از جمله برنامه خندوانه تشکر می کنم و هم از ناقد محترم که نکات خوبی را متذکر شدند.

    • بدون نام

      چه نقدای بیخودی ...همش دنبال بهانه گیری هستین تا یه برنامه پرطرفدار میشه همه زورشونو میزنن که بکوبنش اون از ماه عسل اینم از خندوانه. ..فکر کردین فقط شما خدا پیغمبر سرتون میشه؟ جمع کنید بابا

    • بچه طهرون

      اقا راست میگن چیه این خندوانه همش حرام اندر حرام. مردم ما نمافهمن دیگه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو بچه داعشی نه تهرون

    • احسان

      اینا کاسبیشون تو اشک مردمه همینا هستن که با ساختن ایام جعلی مثل صادقیه و ..... ملت رو از دین گریزان کردن . این رسانه وزین و مذهبی در مورد اختلاس نظری ندارن؟ در مورد محله های فقیر نشین عکسی و مطلبی ندارن؟

    • توحید

      اینایی که از خندوانه بنام انصارحزب ا... انتقاد میکنن و زورشون به آقا رامبد میرسه!جرات دارن برن حضور داعش و فیس تو فیس ازشون انتقاد کنن تا اونا مزایای برنامه خندوانه رو عملا به این منتقدین تفهیم کنن.جرات دارید بسم ا...

    • elham

      :|

    • بدون نام

      لبخند چهره را زیباتر میکند و بعضی ها این زیبایی رو دوست ندارن

    • بدون نام

      بعضیا هر چی مردم افسرده تر باشن خوشحالترن!!!! اینا کاسبان بدبختی مردمن!

    • حامد

      من نظرم اینه که از برنامه خندوانه معذرت خواهی کنید
      و نویسنده این مقاله را به دکتر بفرستید
      در ضمن ما هم مذهبی هستیم و این برنامه را پاس میداریم

    • بدون نام

      بابا توهین نکنید اینا درست میگن
      ای رامبد جوان وای برنو که که چه عقوبتی در انتظار توست
      خداوند یقینا تورا خواهد کشت
      بس کنید تورونتو بس کنید نگذارید اسم اسلام بیشتر از این خراب شه
      من مطمئنم که رامبد جوان یکی از بنده های محبوب خداست چون داره استرس و تنش و عقده رو برای دو ساعتم که شده ازمون دور میکنه
      الهی بحق آقای مهربانیها مولام علی ع خدا به رامبد جوان و برنامه اش برکت و نیرو بده

    • پیام

      شما اگه ایرانی بودی از 30 تا کلمه های که گفتی 31 ایش عربی نبود...
      خیلی برنامه خوبیه چشم حسوداش دربیاد

    • mahsa

      چه جالب ... چه قدر استدلال هاشون شبیه داعشی هاست

    • ناشناس

      بعضی از آقایان که مخواهند مردم مرتب گریه وزاری کنند رامی شناسم که مصداق کامل شعر حافظ هستند این واعظان که این جلوه درمهراب ومنبر میکنند .چو ن به خلوت میروند آن کار دیگر میکنند

    • بدون نام

      خسته شدیم از خیلی ازکسانی که تحت عناوین مختلف به جون مردم افتادن و وکیل وصی مردم شدن وبرای ما تصمیم میگیرن . بسه بخدا بسه بذارین نفس بکشیم .هرکسی رو توقبر خودش میذارن.

    • اسی

      یا خدا اینا دنبال قاتل بروسلین

    • الهام

      شما با زدن این حرف ها قصد دارید مردم رو از دین دلزده کنید. ای کاش تو مدرشه بیشتر از آیات عذاب، از مهربانی خدا می گفتند. خنده چه اشکالی داره؟ تو ماه رمضان، استفاده از عبارت یا صاحب الطمان ادرکنی، مشروعیت بخشی به چهره خندوانه است؟ مسائل رو با هم قاطی نکنید. چرا فکر نمی کنید این کشور حداقل چند میلیون استاد دانشگاه داره. آدم تحصیلکرده داره. تو کشوری که دزدی و فساد و ارتشا بیداد می کنه، اونم پشت پرچم دین، حرف از دینداری مضحک نیست؟ ترس از مرگ چه ربطی به دینداری آدم ها داره؟ من همیشه از خدا خواستم بهم کمک کنه که آدم درستی باشم. گناهم داشتم اما هیچ وقت از مرگ نمی ترسم. چون مرگ رو لقای پروردگار می دونم و بهش اعتقاد دارم. هر روز هم بهش فکر می کنم. من کاری به خندوانه ندارم اما بس کنید.

    • بدون نام

      برو بابا. کلا همه چی برا مردم ایران حرام محسوب میشه از نظر اینا. اخه به شما چ ربطی داره هرکسی مسئول کار خودشه. یعنی هر کسی رو تو قبر خودش میزارن

    • بدون نام

      خدایا اینا کین دیگه...
      چرا تازگیا همه به خودشون اجازه میدن به اسم نقد هر چرندی رو بنویسن یا به زبون بیارن?

    • بدون نام

      نویسنده از کلمه ی یله برای رها کردن زنان در جامعه استفاده کرده ! جالبه بدونید کلمه یله برای رها کردن احشام به کار گرفته میشه! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    • بدون نام

      نویسنده از کلمه ی یله برای رها کردن زنان در جامعه استفاده کرده ! جالبه بدونید کلمه یله برای رها کردن احشام به کار گرفته میشه! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    • بدون نام

      نویسنده از کلمه ی یله برای رها کردن زنان در جامعه استفاده کرده ! جالبه بدونید کلمه یله برای رها کردن احشام به کار گرفته میشه! تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل

    • بدون نام

      واقعا افرادی هستند که معتقدند شادی گناه است. ما توی یک عروسی بودیم که اول از طرف داماد یک نفر برای سرگرم کردن حاضران آمده بود. وسط کار اطرافیان عروس او را پایین کشیدند و بعد پدر عروس از مهمانان بدلیل حضور آن فرد عذر خواهی کرد !

    • مهرداد

      دوست عزیز و محترم نویسنده که به این زیبائی برنامه خندوانه رو نقد کردی آیا شما قاضی هستید یا علمی از قضاوت دارید که درمورد تک تک مهمانان برنامه قضاوت کرده و این حق رو برای خود قائل شدید که اینچنین مدافع ناموس مردم شدید......حضرت علی (ع)ان الله سبحانه فرض فی الاموال الاغنیاء اقوات الفقراء فما جاع فقیر الا بما منع به غنی والله تعالی سائلهم عن ذالک 7
      همانا خدای سبحان روزی فقرا را در اموال سرمایه داران قرار داده است، پس فقیری گرسنه نمی ماند جز به کامیابی توانگران و خداوند از آنان درباره گرسنگی گرسنگان خواهد پرسید....دوست عزیز مواردی واجب تر از نقد برنامه خندوانه در کشورمون داریم .....باشد که خداوند یاری دهنده تو در این راه باشد.

    • آرش

      البته دوستان عزیز زیاد جدی نگرید

    • حمید

      مضخرفه این مطالب
      تاوقتی این مسایل برای ما اهمیت داره و وقتمونو تلف می کنیم براش، هیچ آینده خوشی منتظر ما نیست.
      کمی به خودمان بیایم متوجه میشیم که چقد تو حاشیه و کوته فکری داریم دست و پا می زنیم.

    • خسته از نابساماني

      ايكاش درمورد مفاسد اقتصادي و فساد اداري كه رهبري هم باهاش صددرصد مخالفن نقدي مي نوشتي

    • نفس

      دوباره یه برنامه باعث شادی و خنده مردم شد و مردم بدبخت ایران و شاد کرد گیر دادن بهش که جلوشو بگیرن .......
      اصلاا مگه شادی گناهه چرا هی به خندیدن و شادی مخالفت می کنید...
      یعنی چی واقعا ؟ امام علی گقتند که شما غیرت ندارید چون زنهایتان به خرید می روند؟
      خواهش می کنم این چرت و پرتها را وارد دین نکنید

    • بدون نام

      خدابه هممون رحم کنه دوباره شروع شد...!!!

    • کاربر

      مردم انقدر عاقل هستن که نیاز به دلواپس نداشته باشند
      شما اگه راست میگی برو نگران اختلاسها و دکلهای گمشده نفتی باش

    • اسی

      نکنه حزب الله نیرو کم داره میخواد که خندوانه نبینیم و بریم واسشون بجنگیم؟

    • بدون نام

      این انصار حزب الله هم فقط میخان مردم به گریه باشن هیچ وقت نتونستن شادی وخوشی وخنده مردم راببینن.یکی نیس بهشون بگه ول کنید این مردم را بذارین به حال خودشون باشن.
      یکی فیلم میسازه انتقاد میکنن.خندوانه انتقاد میکنن.
      آقایان شما ناراحت هستین نگاه نکنید

    • اسی

      یه روز خوب میاد بی بهونه
      آروم آروم تو خنده جا میمونه
      یه حرفایی داریم شنیدنیه
      یه حسـایی داریم نگفتنیه
      دنیای ما مثل هندوونست
      یه تیکه ای که جاش تو خنده وونست
      همه آدما هم دونه هاشن
      میتونن با یه بشکن از جا پاشن

    • بدون نام

      خنده این مردم از زهر برای بعضیا و مقاصدشون بدنره! خندوانه براشون خطرناک شده! خوشحال باشین

    • دل نگران

      به قول بابا پنجعلي: الكي ميگي، تو حرف نزن

    • بدون نام

      من اين برنامه را خيلي کم ديدم
      ولي خيلي ها دوسش دارن
      من از رامبدم جوان و رفتاراش خوشم نمياد و نميبينم
      اما اينو ميخام بگم که باز لب مردم به خنده باز شد

    • بدون نام

      خندوانه عاليه هيچ مشكلى هم نداره

    • ستاره

      ای بابا ، بسه دیگه...تا کجا آخه؟زرت و زرت میزنین برنامه تعطیل میکنین.نوبت به خندوانه و رامبد رسید؟امثال شما هستن که ماها رو از دین زده میکنن . چیکار ماها دارین آخه...این همه فیلم تو سینما هی اکران میشه ، حجاب زنا کاملا توش رعایت شده؟؟؟فقط یه مشت چرت و پرت هر روز سر هم میکنن و برنامه تعطیل میکنن.آخه چه مشکلی با مردم دارین؟کم مونده نفس کشیدن هم جرم کنین،تا کجا اخه؟.ای بابا

    • ریحان

      زنده باد رامبد و خندوانه . . .:-)

    • مجتبی

      این برنامه حرام تلقی شد!!!!!!!!.وباز هم.....
      ریل گذاری وفاصله بین مردم انداختن (توصیه ی اخیر ولی امر مسلمین جهان : بین مردم تفرقه نیندازید و مردم را چند دسته نکنید)_آیا ناموس مسلمان حق حضور در جامعه را ندارد
      دین من :اسلام -مذهب من :تشیع
      دین ما ایرانی ها :اسلام -مذهب :تشیع
      خدا و پیغمبر برای همه است.

    • بدون نام

      اینها همون تندرو های افراطی یا همون داعشی های عراقین

    • ناصر

      بنده با هر گونه اظهار نظر گروه های (حزب الله و انصار الله و ---الله و ....) در جامعه مخالفم و حرکتهای انها را در باره بعضی موارد نادرست و مخالف رهبری می دانم و در شعار حزب اللهی دشمنی خود را به رهبری نشان می دهند .چرا ؟ چون ((((مارقین )))) زمان خود شدند .تلویزیون با منصوبین معظم اله اداره می شود . شما حق ندارید مخالفت کنید اصلا کی هستید ؟ مگر بقیه افغانی تشریف دارند که شما تصمیم بگیرید و پایتان را جلوتر از امام تان بالا می برید . این همان اصحاب شیعه کثیف علی ع بودند کارشکنی کردند . لطفا پشت سر امام باشید . همه انصار الله هستیم ولی کارت نداریم .

    • مجتبی

      یکم شادی رو هم میخان از مردم بگیرند
      رامبد جان دوست داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج