۲۳۲۳۳۱
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

زندگی به سبک شواینی

وقتی که از لوتار ماتئوس پرسیدند که چه کسی در تیم ملی فوتبال آلمان توانسته جانشین مناسبی برای تو باشد، اسطوره خوش مشرب فوتبال آلمان در پاسخ خود، فقط به نام «باستین شواین اشتایگر» اشاره کرد.

زندگی به سبک شواینی

همشهری تماشاگر: وقتی که از لوتار ماتئوس پرسیدند که چه کسی در تیم ملی فوتبال آلمان توانسته جانشین مناسبی برای تو باشد و یاد تو را در ذهن ها زنده کند، او پاسخی شایسته داد. اسطوره خوش مشرب فوتبال آلمان در پاسخ خود، فقط به نام «باستین شواین اشتایگر» اشاره کرد. این مهر تاییدی بود بر توانایی های ستاره ای که خیلی ها بازی اش را دوست دارند. شواینی از نظر افتخار شاید از ماتئوس هم اوضاع بهتری داشته باشد. او علاوه بر قهرمانی جام جهانی، قهرمانی در چمپیونزلیگ را هم به دست آورده است.

زندگی به سبک شواینی

شروع

۶ ساله بود که به تیم نونهالان اوبرادورف فرستاده شد تا آنجا فوتبال یاد بگیرد و بشود مثل برادرش. توبیاس دوسال بزرگ است از باستین است و دو سال هم زودتر به تیم اودبرادورف رفت. در سال ۱۹۹۲ دست در دست برادر به تیم تی اس وی ۱۸۶۰ روزنهایم رفت و تا سال ۱۹۹۸ در آنجا بازی کرد. در این دوران مشخص بود که از برادر بزرگ ترش مستعدتر است و می تواند آینده ای درخشان داشته باشد. به همین خاطر هم در سال ۱۹۹۸ سر از بایرن مونیخ درآورد و عضو تیم جوانان این باشگاه شد.

زندگی به سبک شواینی

بایرن مونیخ

سال ۲۰۰۱ این فرصت به شواینی رسید تا در ترکیب تیم ب بایرن مونیخ به میدان برود. سال بعد این شانس مهیا شد تا در ترکیب تیم اصلی هم حضور پیدا کند، اما به صورت رسمی هنوز بازیکن تیم ۲ بود. اما از فصل ۶-۲۰۰۵ او رسما بازیکن تیم اصلی شد و نشان داد که ستاره ای ارزشمند در قلب میدان است. او مجموعا ۵۰۰ بازی در ترکیب تیم اصلی بایرن مونیخ انجام داد و ۶۷ گل نیز به ثمر رساند.

زندگی به سبک شواینی

منچستر یونایتد

او در روزگاری که لویی فان خان هدایت بایرن مونیخ را برعهده داشت و باید مشکلات بسیاری را حل می کرد، عصای دست این هلندی خوش فکر بود. خاطرات خوش آن زمان باعث شد تا فان خال در منچستر یونایتد دست روی شواین اشتایگر بگذارد و این بازیکن را بخواهد. اما جدایی از بایرن مونیخ به این آسانی ها هم نبود. شواینی از سال ۱۹۹۸ با این باشگاه بود و کسی نمی توانست تصور کند او روزی بایرن را به مقصد یک تیم اروپایی بزرگ دیگر ترک کند. اما حدود یک ماه پیش سرای بایرن مونیخ خبر دادند که شواینی در حال ترک آلیانش آره نا است. روز سیزدهم ژوئیه قرارداد باستین شواین اشتایگر با منچستر یونایتد چیز جدیدی نیست، اما نادر است. درواقع آلمانی هایی که به منچستر یونایتد آمده اند اصلا اسم و رسمی همچون شواینی نداشته اند و او را باید به واقع نخستین ستاره آلمانی تاریخ یونایتد دانست.

زندگی به سبک شواینی

تیم ملی

نخستین بار توسط رودی فولر به تیم ملی آلمان دعوت شد و نخستین تجربه اش حضور در یورو ۲۰۰۴ بود. در تیم ضعیف و درجه دو آلمان، شواین اشتایگر ستاره ای بود آینده دار که بازی چشم نوازش امیدبخش روزهای تابناک آینده بود. او در جام های جهانی ۲۰۰۶، ۲۰۱۰، ۲۰۱۴ هم به میدان رفت که در هر سه بار مانشافت به نیمه نهایی رسید. شواینی از ارکان اصلی قهرمانی تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل بود. او همچنین در یورو ۲۰۰۸ و یورو ۲۰۱۲ هم برای تیم ملی آلمان بازی کرد. با توجه به سن و سال اش، شواین اشتایگر این شانس را دارد که در یک جام جهانی و یک جام ملت ها، تیم ملی آلمان را همراهی کند.

زندگی به سبک شواینی

زندگی شخصی

او پس از یک دوره تقریبا ۷ساله از نامزد گذشته اش جدا شد و اکنون با یک تنیسور صربستانی به نام آنا ایووانویچ نامزد است. او اکنون پس از سال ها زندگی در شهر مونیخ به منچستر رفته و سبک زندگی انگلیسی را در پیش گرفته است.

زندگی به سبک شواینی

از آئودی به شورولت

شواینی در مونیخ با آئودی این طرف و آن طرف می رفت؛ چرا که این برند، اسپانسر بایرن است. حالا اما او در منچستر باید شورولت سوار شود، چون اسپانسر منچستری ها این برند است. البته غیر از این ماشین ها که به خاطر حامیان مالی سوارش می شده و می شود، او مرسدس بنز هم زیاد عوض کرده است. حالا باید ببینیم در منچستر سوار بنز می شود یا بنتلی. البته حتما یک رنجرور اسپورت را فراموش نخواهدکرد؛ خودرویی که فوتبالیست های لیگ برتری عاشق آن هستند.

زندگی به سبک شواینی

حامی مالی

بزرگ ترین اسپانسر باستین شواین اشتایگر شرکت تولیدکننده و پوشاک ورزشی آدیداس است. نکته جالب اینجاست که به زودی قرارداد منچستریونایتد با نایکی به پایان می رسد و شواینی می تواند با پیراهن های آدیداس من یونایتد در میادین ظاهر شود.

زندگی به سبک شواینی

تولد

شنبه دهم مردادماه سالروز تولد شواین اشتایگر بود و وارد ۳۲سالگی شده است. این بار برخلاف سال های گذشته، جشن تولد شواینی در مونیخ و در کنار ستارگان بایرن نیست و حالا منچستری ها باید برایش جشن تولد بگیرند!

عملکرد ضعیف

تور پیش فصل منچستر یونایتد روزهای خوشی برای شواینی نیست. او کمی مصدوم است و نتوانسته آن گونه که انتظار می رود در میدان ظاهر شود. لویی فان خال هم با انتقاد از علمکرد ضعیف باستی، شاید کمی به فکر فرو رفته باشد که آیا پرداخت ۱۸ میلیون یورو برای آوردن او به اولدترافورد کار درستی بوده یا خیر؟

زندگی به سبک شواینی

روز قضاوت

رفتن شواین اشتایگر از بایرن مونیخ با آمدن آرتورو ویدال شیلیایی همراه بود. پپ گواردیولا ویدال را از یووتنوس خرید و جایگزین شواین اشتایگر کرد. اگرچه شخصیت و اقتدار شواینی را نمی توان در ویدال پیدا کرد، اما این بازیکن به مراتب جنگنده تر و شاداب تر از شواینی بازی می کند. اکنون باید کمی منتظر باشیم و ببینیم که آیا بایرنی ها سود کرده اند یا ضرر و پس از آن باید در مورد پپ گواردیولا دوباره نظر بدهیم.

زندگی به سبک شواینی

مشخصات

نام کامل: باستین شواین اشتایگر

تاریخ تولد: یکم آگوست 1984

محل تولد: کولبرمور- آلمان غربی

قد: 183 سانتی متر

وزن: 78 کیلوگرم

درآمد: 14 میلیون و 300 هزار پوند (2015)

باشگاه کنونی: منچستر یونایتد

پست: هافبک

شماره:؟

باشگاه های پیشین: بایرن مونیخ و بایرن مونیخ 2

بازی ملی: 111

گل ملی: 23

افتخارات

عضویت در بایرن مونیخ و بازی در تیم ملی آلمان برای شواینی افتخارات بسیاری زیادی را به ارمغان آورده است.

بایرن مونیخ

قهرمانی در بوندس لیگا: 15-2014، 14-2013، 13-2012، 10-2009، 8-2007، 6-2005، 5-2004، 3-2002

قهرمانی در جام حذفی: 14-2013، 13-2012، 10-2009، 8-2007، 6-2005، 5-2004، 3-2002

قهرمانی در سوپر جام آلمان: 2012 و 2010

قهرمانی در لیگ قهرمانان: 13-2012

قهرمانی در سوپر جام اروپا: 2013

قهرمانی در جام جهانی باشگاه ها: 2013

تیم ملی

قهرمانی در جام جهانی: 2014

کسب عنوان سوم جام جهانی: 1010 و 2006

نایب قهرمانی در جام ملت های اروپا: 2008

افتخارات شخصی

حضور در تیم رویایی جام جهانی: 2010

بازیکن سال آلمان: 2013


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پیمان

      مرموز ترین فوتبال دنیا برای همین المان هست

    • میثم

      خدای فوتبال،شواینی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج