۲۳۲۳۳۵
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

اين روزها در آشپزخانه ها از رنگ‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند اما حقيقت اين است كه رنگ‌هاي تند در آشپزخانه‌اي كه قرار است طراحي مينيماليستی داشته باشد، اصلا مناسب نيست.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه
مجله منزل: اين روزها در آشپزخانه ها از رنگ‌هاي مختلف استفاده مي‌كنند اما حقيقت اين است كه رنگ‌هاي تند در آشپزخانه‌اي كه قرار است طراحي مينيماليستی داشته باشد، اصلا مناسب نيست. آشپزخانه‌های مدرن امروزي بيشتر به رنگ تمام سفيد انتخاب مي‌شوند؛ يك‌دست و ساده. اگر هم از رنگ‌هاي ديگر استفاده شود، مشكلي نيست؛ همه‌چيز بسته به سليقه شماست. فقط نكته اين است كه بايد همه كابينت‌ها يك‌دست و يك‌رنگ باشند، مثلا خاکستری.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

نورپــــردازي در آشپزخانه‌هاي مينيماليستي هم با آشپزخانه‌هاي معمولي كمي متفاوت است. نورها معمولا با استفاده از چراغ‌هاي خاص تامين مي‌شوند. در اين فضاها با طراحي خاص‌شان از نور دريغ نمي‌شود ضمن اينكه نورها به صورتي تابيده مي‌شود كه فقط سطوح مورد نياز را روشن كند نه كل فضاي آشپزخانه را؛ مثلا نور بالاي كانتر آشپزخانه يك‌جور است و نور بالاي اجاق گاز هم جوري ديگر!

درست است كه صحبت از ساده‌گرايي در ميان است اما با اين حال قرار نيست زيبايي فداي سادگي‌ شود. در بيشتر آشپزخانه‌هاي امروزي كه تابع قانون مينيماليستي هستند حتما از عناصر طبيعت براي جلوه بخشيدن به محيط استفاده مي‌شود. يك سبد ميوه كاربرد زيادي دارد و زمان‌هايي هم از شيشه‌هاي رنگي استفاده مي‌كنند و طاقچه‌اي كوچك كه آنها را به نمايش مي‌گذارد. اين وسط مهم اين است كه سادگي حفظ شود ولي در عين حال روح تازه‌اي در فضا به جريان بيفتد. در آشپزخانه های مينيماليستي لازم است حتما يك المان براي شكستن فضاي ساده و خشك رنگ‌هاي خنثي وجود داشته باشد.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

كفپوش‌ها در آشپزخانه‌هاي مدرن ساده گرا اهميت زيادي دارند. شايد كمتر كسي اين روزها دلش بخواهد كه آشپزخانه‌اش را از كفپوش‌ها و لمينت‌هاي چوبي بپوشاند اما اين قاعده در آشپزخانه‌هاي ساده‌گرا تقريبا يك قانون است. در اين دسته از آشپزخانه‌ها كمتر مي‌شود سراغي از سنگ، سراميك و اين حرف‌ها گرفت. حرف اول را در آشپزخانه‌هاي مدرن ساده‌گرا كفپوش‌ها مي‌زنند. فرقي هم ندارد چوبي يا غير از آن؛ البته با رنگي خاص؛ قهوه‌اي روشن!

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

يكي از اصول آشپزخانه‌هاي ساده‌گرا جادادن همه وسايل داخل كابينت‌هاست. هيچ وسيله‌اي روي پيشخوان‌ها و ميزهاي كار قرار نمي‌گيرد به صورتي كه اگر كسي وارد خانه شود، اين تصور را دارد كه آشپزخانه تعطيل است. هيچ لوازم آشپزخانه‌اي نبايد از بيرون فضاي آن معلوم باشد. در اين آشپزخانه‌ها حتي از جاظرفي هم خبري نيست.

حقيقت اين است كه خانه‌هاي مينيماليستي براي خانواده‌هاي پرجمعيت مناسب نيستند چون بسيار ساده هستند و شايد نتوانند آن‌طور كه بايد نيازهاي يك خانواده بزرگ را برآورده كنند به‌خصوص در فضايي مانند آشپزخانه. معمولا خانواده‌هاي پرجمعيت ريخت‌وپاش‌هاي خاص خودشان را دارند كه اين با اصول يك آشپزخانه مدرن مينيماليست اصلا جور درنمي‌آيد. در آشپزخانه‌هاي ساده امروزي وسايل برقي هركدام يا جاي خاص خودشان را دارند يا اصلا پيداي‌شان نمي‌شود. آشپزخانه های ساده برخلاف آشپزخانه‌هاي معمولي اصلا جاي انبار كردن نيستند؛ ساده هستند و با لوازمي كه واقعا لازم است.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

پوشش‌هاي چوبي در آشپزخانه‌ها فقط به كف زمين مربوط نمي‌شود حتي سقف‌ها را هم مي‌توان از پوشش‌هاي چوبي يا غير از آن پوشاند. وقتی كابينت‌ها سفيد باشند در اين حالت براي روح دادن به فضاي غذاخوري خانه بهتر است سقف‌ رنگ و طرح خاصي داشته باشد. حتي اگر كفپوش‌هاي چوبي هم در آشپزخانه وجود داشته باشد باز هم مي‌توان سراغ سقفي چوبي رفت؛ فقط با يك درجه اختلاف رنگ.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه

در یک آشپزخانه ساده گرا فر و مايكروفر نقش مهمي دارند. حتي در آشپزخانه‌هاي مينيمالي ديگر خبري از اجاق گازهاي مجزا نيست. بيشتر اين آشپزخانه‌ها به سبب طراحي خاص كابينت‌ها از گازهاي توكار استفاده مي‌كنند. حالا بماند كه معمولا خود اجاق گازها بايد شكل ساده‌اي داشته باشند.

طراحی مینیمالیستی در آشپزخانه
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج