۲۳۲۴۳۹
۱ نظر
۵۱۷۸
۱ نظر
۵۱۷۸
پ

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

مجله آمریکایی «تایم» فهرستی از ثروتمندترین ۱۰ شخصیت در تاریخ بشریت منتشر کرد که در آن نام‌هایی همچون چنگیز خان و استالین درج شده است.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت




برترین ها: مجله آمریکایی «تایم» فهرستی از ثروتمندترین 10 شخصیت در تاریخ بشریت منتشر کرد که در آن نام‌هایی همچون چنگیز خان و استالین درج شده است.

مجله آمریکایی «تایم» فهرستی از ثروتمندترین 10 شخصیت در تاریخ بشریت منتشر کرد که در آن نام‌هایی همچون چنگیز خان و استالین درج شده است.

به گزارش العربیه، ثروت «مانسا موسی» حاکم مالی که در دوره قرون وسطی، بزرگترین تولید کننده طلای جهان بود را به سختی می توان برآورد کرد. او در پله نخست این فهرست قرار دارد.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

اوکتاویان اوگستوس موسس امپراتوری روم در مرتبه دوم قرار دارد. دانشمندان علوم اقتصادی ثروت این امپراتور را حدود ۴.۶ ترلیون دلار آمریکا با ارزش کنونی برآورد کرده اند.

در مرتبه سوم، چِن تسونگ امپراتور چین قرار دارد؛ رهبر بزرگترین قدرت اقتصادی جهان که در قرن یازدهم، ۳۰درصد از کل تولید ناخالص جهان را به خود اختصاص داده بود.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

اما در مرتبه چهارم، اکبر شاه اول، امپراتور مغولی هندوستان قرار دارد. امپراتوری او در قرن شانزدهم یک چهارم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می داد.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

جوزف استالین رهبر سابق اتحاد جماهیر شوروی، که بزرگترین اقتصاد جهان را رهبری می کرد، در مرتبه پنجم این فهرست قرار دارد. «تایم» نوشته که ثروت اتحاد جماهیر شوروی، ملک خاص او نبود اما او می توانست به طور شخصی در ثروت هنگفت این کشور دخل و تصرف کند.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

جان پی مورگان صاحب شرکت US Steel با ثروتی بالغ بر ۳۷۲ میلیارد دلار به نرخ کنونی، در مرتبه ششم این جدول قرار گرفته است.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

اما در پله هفتم، جان راکفلر بنیانگذار شرکت آمریکایی «استاندارد اویل» ایستاده است. ثروت او به نرخ کنونی دلار، ۳۴۱ میلیارد دلار برآورد می شود.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

آلان اوبران شوالیه اقلیم برایتون در بریتانیا، مرتبه هشتم این جدول را به خود اختصاص داده است. ثروت او هنگام مرگش در سال ۱۰۹۳ حدود ۷درصد تولید ناخالص ملی بریتانیا یا معادل ۱۹۴ میلیارد دلار به نرخ کنونی، برآورد می شد.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

بیل گیتس، بنیانگذار و مالک شرکت مایکروسافت که ثروتمندترین مرد جهان در عصر حاضر است، با ثروتی بالغ بر ۷۸.۹ میلیارد دلار، روی پله نهم این فهرست ایستاده است.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت

اما چنگیز خان بنیانگذار امپراتوری مغولستان که موفقترین فرمانده نظامی در تاریخ به شمار می آید، دهمین پله از این فهرست را به خود اختصاص داده است.

ثروتمندترین مردان تاریخ بشریت
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس قارون چی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج