جاباما
۲۳۲۹۰
۲۰ نظر
۵۰۲۱
۲۰ نظر
۵۰۲۱
پ

با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

هیچ وقت به این فكر افتاده‌اید كه زیورآلات مورد استفاده‌تان هم می‌تواند كاملا براساس فرهنگ و هنر كشورتان طراحی شده باشد؟ این گزارش را بخوانید تا ببینید می‌شود این اتفاق بیفتد

با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

برترین ها: خیلی خوشحال‌كننده است وقتی ببینی یك گروه جوان، دغدغه‌شان شده این‌كه بخواهند فرهنگ و هنر مملكت‌شان را به همه مردم بشناسانند و برای این كار، وقت بگذارند، مطالعه كنند، ایده‌پردازی كنند و زحمت بكشند. «گروه نیاكان» 2 سالی است كه تشكیل شده و اعضایش همه همت‌شان را گذاشته‌اند تا زیورآلاتی را به مردم ارائه كنند كه عناصر هنر و فرهنگ ایرانی ‌درون‌‌شان دیده ‌شود. گروه نیاكان تازه 2 سال است تشكیل شده اما در همین 2 سال هم خیلی‌ها با این گروه و كارهایش آشنا شده‌اند امسال قرار است اتفاق‌های جدید و خوبی برای این گروه بیفتد.


كاری كه به فرهنگ ایرانی وصل است

هرچند كه اعضای گروه نیاكان همه با هم دوست هستند و در یك فضای دوستانه كار می‌كنند اما امین ملا، سرپرست گروه است؛ «قبل از تشكیل این گروه در بازار طلای تهران، كار ساخت طلا و جواهر و مخراج‌كاری انجام می‌دادم. بعد از ۲ سال كار و كسب تجربه در بازار، تصمیم گرفتم كار نویی براساس علاقه‌ و تحصیلاتم (رشته گرافیك، شاخه تایپوگرافی) انجام بدهم. در سال ۸۸ یك نمایشگاه گروهی زیورآلات داشتیم. بعد از نمایشگاه تصمیم گرفتیم گروهی تشكیل بدهیم كه كارش ساخت زیورآلات است. در اوایل سال ۸۹ گروه نیاكان تشكیل شد. گروه نیاكان از ۳ نفر تشكیل شده، من، مزدك مقصودی و علیرضا طالبی. رشته همه ما گرافیك است. آن روزی كه تصمیم گرفتم كار را شروع كنم، هدفم این بود زیورآلاتی تولید كنم كه طراحی آن‌ها براساس تاریخ و فرهنگ خودمان باشد. در طول ۲ سالی كه در بازار طلا و جواهر تهران كار كرده بودم، می‌دیدم طرح‌هایی كه ساخته می‌شود با فرهنگ و تاریخ ما نقطه اشتراكی ندارد. به ذهنم رسید خوب است كه خطوط و نقوش فارسی و ایرانی را وارد طراحی‌های زیورآلات كنیم كه هم برای مردم جالب است و هم آن‌ها را به اصل خودشان باز می‌گرداند. همه كارهای ما با استفاده از خط فارسی طراحی نمی‌شود؛ بعضی‌ها براساس خط و بعضی دیگر با استفاده از نقوش اصیل ایرانی مثل نقوش اسلیمی و نقش‌برجسته‌های قدیمی طراحی شده‌اند.»تبلیغات نمونه‌كارهای گروه نیاكان تا الان فقط در فضای مجازی انجام شده است اما از این به بعد قرار است تبلیغات گسترده ‌شده و در بیرون از فضای مجازی هم انجام شود:« كارمان هنوز خیلی شناخته شده نیست و بازار خودش را كامل پیدا نكرده است، ما تولید انبوه نمی‌كنیم و بیشتر كارهای گروه براساس سفارش است.»


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

از كپی‌برداری از كارهای‌مان نمی‌ترسیم

امین ملا می‌گوید در این ۲ سالی كه گروه تشكیل شده، استقبال مردم از كارهای گروه خوب بوده است؛ «كارهای ما برای مردم جالب بوده و آن‌هایی كه كار را شناخته‌اند، استقبال خوبی كرده‌اند. طرح‌هایی كه ما تولید می‌كنیم ۲ دسته هستند: یك‌سری طرح‌هایی‌اند كه به ذهن خودمان می‌رسند و به قول معروف آن‌ها را برای دل خودمان تولید و ارائه می‌كنیم و دسته دیگر سفارش‌هایی هستند كه مردم به ما می‌دهند و زیورآلات را با نقش و طرح با خط مورد نظر آن‌ها می‌سازیم. فلزی كه در ساخت این زیورآلات استفاده می‌كنیم، استیل است اما اگر كسی مایل باشد طرح مورد نظرش را روی طلا یا نقره پیاده می‌كنیم. قیمت كارهای سفارشی‌مان به دلیل اختصاصی بودن‌شان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰هزار تومان و كارهای از پیش‌ساخته شده بین ۳۰ تا ۶۰ هزار تومان است. همزمان وقتی كه ما گروه را تشكیل دادیم، یكی، دو نفر دیگر هم طراحی كارهای مشابه را شروع كردند. انگار نیاز جامعه این بوده كه چنین طرح‌هایی تهیه و تولید شود؛ طرح‌هایی كه با فرهنگ و زبان ما سازگاری دارد. ما همیشه به طرح‌ها و ایده‌های جدیدتر فكر می‌كنیم. آن زمانی كه كار را شروع كردیم اصلا به فكر سود مادی نبودیم. آنقدر كارهای اولیه ما با استقبال روبه‌رو شد كه به این نتیجه رسیدیم انگار راهمان همین است. آن‌قدر طرح و ایده در ذهن ما هست كه اگر كسی از روی كارهای قبلی ما كپی‌برداری كند، ناراحت نشویم! پشت كارهای‌مان، لوگوی گروه را حكاكی می‌كنیم تا امتیاز كار برای خودمان محفوظ بماند و مشتری‌ها بتوانند كار ما را از كارهای مشابه تشخیص دهند.»


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

گردنبندهایی با گارانتی

مزدك مقصودی یكی از اعضای گروه نیاكان است. «با آقای ملا در دانشگاه همكلاس بودم و همین باعث شد عضو گروه شوم. تخصص اصلی‌ام تاریخ هنر است و در زمینه شناخت فرم‌ها و نقش‌های ایرانی تسلط دارم. گروه نیاكان فضای خوبی است كه بتوانیم در زمینه تخصص‌مان با هم، همفكری كنیم. بیشتر از این‌كه بخواهیم به‌عنوان پیشه به این كار نگاه كنیم، به‌عنوان لذت زندگی‌مان آن را در نظر می‌گیریم. همین باعث می‌شود همیشه ایده‌های جدید به ذهن‌مان برسد. هدف‌مان در حال حاضر فقط پیشرفت كار است. هرچند كارهای نزدیك به كار ما وجود دارد اما می‌توانم بگویم هیچ كدام‌شان واقعا شبیه كار ما نیستند. شناخت اعضای گروه از پیشینه هنر ایرانی و حساسیتی كه نسبت به تاریخ و فرهنگ ایران داریم، باعث می‌شود امید داشته باشیم كه آینده روشنی در انتظار ما باشد. نگاه ما تقلیدی نیست بلكه ما، ‌آنچه را كه از گذشته به یادگار مانده، متناسب با سلیقه‌های امروزی تغییر داده و ارائه می‌كنیم. قرار است طرح‌های جدیدمان در سال جدید، كارهای حجمی‌‌ای باشد كه به زودی آن‌ها را به علاقه‌مندان ارائه می‌كنیم. ایده اصلی ما در این گروه، ترویج فرهنگ ایرانی است و به وظیفه‌ای كه در قبال فرهنگ كشورمان داریم توجه می‌كنیم. این مستلزم این است كه قیمت‌ كارهای ما بالا نبوده باید طوری باشد كه مردم بتوانند آن‌ها را تهیه كنند. همه تولیدات گروه نیاكان با گارانتی عرضه می‌شود و بعد از فروش، درصورت خواست خریدار، این زیورآلات در زمان لازم پرداخت می‌شود تا مثل روز اول براق و درخشان شود.»


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

شعر«گفتا من آن ترنجم كاندر جهان نگنجم» روی این گردنبند كار شده است؛ طرحش را هم كه می‌دانید، بته‌جقه است.


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

توانستید شعر روی این گردنبند را بخوانید؟ «هیچ چیزم به جز از وصل تو خوشحال نكرد» باید به سلیقه شعری اعضای گروه نیاكان تبریك گفت.


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

«كسی مرا به مهمانی گنجشك‌ها نخواهد برد» ؛حالا حتما متوجه شده‌اید كه این گنجشك‌ها روی این گردنبند چه كار می‌كنند.


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

طراحی این گردنبند، حالت پرواز را القا می‌كند. شعر روی آن هم با طرحش بی‌تناسب نیست: «آسمان زیر بال اوج تو بود».


با این زیور آلات وطنی خود را متفاوت کنید!

این نمونه یكی از كارهای سفارشی گروه نیاكان است. در وسط این طوق، نام یك زوج و در ۲ طرف آن، نام فرزندان‌شان دیده می‌شود. طرح‌ روی قسمت چرمی هم برگرفته از كاشی‌‌كاری‌های مسجد امام اصفهان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ساینا

      وااای طرح اخر یعنی واقعا جالبه شیک اسپرت و کم

    • hoda

      واقعا قشنگن.اون که کسری نوشته بود خوشم اومد.

    • رها

      شیک بودن
      خوشم اومد ازشون

    • مهسا

      فوق العاده بودن.

      احسنـــــــــت!!

    • سارا

      خیلی عالی بودن.همشون زیبا و دوست داشتنی اند.نمیشه یه جوری سفارش داد؟

    • hln

      واقعاعالی بودن وشیک

    • sahar

      chejoori mishe sefaresh dad?

    • nini

      خیلی قشنگن.طرح های دیگه نزدین؟چه طوری میشه سفارش داد؟چرا یه مغازه نمیزنید؟

    • parisa

      salam
      karha kheyliiiii ziba hastan
      shoma kelashaye amuzeshi ham darid?

    • شهناز

      بسیار زیبا هستند خواهش میکنم ادرس و تلفن خود را برای من بفرستید یا اینکه چگونه با شما تماس بگیرم متشکرم

    • مریم

      بقیه ی طرح ها ؟ اسم من کو؟ چظو باید سفارش داد؟

    • بدون نام

      چه گونه و کجا باید این زیورالات را خریداری کرد؟؟؟
      در اصفهان شعبه دارید؟؟

    • ناهید

      به به ،چه سلیقه‌ای،واقعا بی نظیرن.اصلا یه حس خاص وعجیب ومعنوی به آدم دست میده وقتی نگاهشون میکنه و میخونتشون.
      لطفا بگید چجوری باید سفارش داد ممنون.

    • نعیمه

      خ عالی بود فقط کاش نام 5 تن هم طراحی میکردید.

    • ستاره

      سلام. خیلی قشنگن ولی اگه سفارش بدیم برامون طراحیم میکنین؟؟

    • sara

      سلام
      امکانش هست کارای دیگه تونو ببینم؟

    • arezoo

      بسیار عالی قیمت ؟من کار 2اسمی می خوام کف قیمت؟

    • ayda

      منم میخام :D
      خیلی خوووووب بود خسته نباشید :*
      منم دو اسمی میخام
      آیدا و علی :)))

    • راضی

      فووووق العاده هنری وخلاقانه و زیباست...اسم هم طراحی میکنین?

    • سمیرا

      واقعازیباوهنریه ودریک کلام شاهکاره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج