۲۳۳۱۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

گردشگری گوریل،‌ گنج اوگاندا

این کشور آفریقایی از حیات وحش خاص خود سود میبرد و تمامی استراتژیهای گردشگری خود را براساس آن توسعه داده است. در حال حاضر، اوگاندا و رواندا تنها زیستگاه اندک گوریل های کوهی باقیمانده هستند.

عصر ایران: اوگاندا چشم به راه گردشگران است. این کشور آفریقایی از حیات وحش خاص خود سود می برد و تمامی استراتژی های گردشگری خود را براساس آن توسعه داده است. در حال حاضر، اوگاندا و رواندا تنها زیستگاه اندک گوریل های کوهی باقیمانده هستند.

هر دو کشور برای حفاظت از این حیوانات در معرض خطر انقراض، پارکهای ملی زیادی ایجاد کرده اند و از درآمدهای ناشی از ورود گردشگران برای تقویت زیستگاهها و تامین امنیت کشورهای خود استفاده می کنند.

با این حال، اوگاندا به دلیل ناامنی و ضعف در زیرساختهای جاده ای،‌ تاکنون در رقابت با رواندا سهم کمتری از گردشگران داشت. این شرایط سبب شد که دولت اوگاندا به فکر جبران ضعف ها بیفتد و با تمرکز بر گردشگری و تامین زیرساخت های ورود گردشگران به مرور جایگاه خود را در بازار توریسم جهان بهبود بخشید. به نظر می رسد که آنها آینده روشن تری هم خواهند داشت. به خصوص آنکه مدتي پيش، پایگاه اینترنتی «تریپ ادوایزر» به ۵ پارک ملی اوگاندا، گواهینامه تعالی ۲۰۱۵ اعطا کرد.

این وبسایت بریتانیایی، تحقیقات گسترده ای در خصوص مقاصد گردشگری جهان انجام می دهد و به گردشگران غربی برای داشتن سفری خوشایند، مشاوره می دهد. در اهمیت و قدرت این پایگاه همین قدر کافی است که بگوییم برخی از کارشناسان معتقدند، که مهمترین دلیل شکست گردشگری پاکستان در چند سال اخیر، تبلیغات تریپ ادوایزر بوده است. دولت بریتانیا و این وبسایت در پی کشته شدن چند گردشگر انگلیسی در پاکستان، مدتها گردشگران را از سفر به آن باز می داشتند و این امر، توریسم پاکستان را با رکود مواجه کرده بود.

اوگاندا اکنون مورد توجه گردشگران بین المللی قرار گرفته است و می تواند با ادامه راهی که شروع کرده است،‌ به موفقیتهای بیشتری دست پیدا کند. راهی که در توجه به مزیت نسبی این کشور (حیات وحش خاص)، تامین امنیت و ایجاد زیرساختها خلاصه می شود اما نتایج آن برای اقتصاد اوگاندا بسیار پربار بوده است. گردشگری گوریل، گنجی برای اوگاندا بود که در رسیدن به آن از هیچ تلاشی فروگذار نکرد و اکنون زمان بهره بردن از منافع آن است.

گردشگری گوریل،‌ گنج اوگاندا

گردشگری گوریل،‌ گنج اوگاندا

گردشگری گوریل،‌ گنج اوگاندا

گردشگری گوریل،‌ گنج اوگاندا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج