۲۳۳۱۶
۳ نظر
۵۰۳۵
۳ نظر
۵۰۳۵
پ

اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

داشتن یك رژیم غذایی هوشمندانه یكی از كارهایی است كه می‌تواند خانم‌‌های بسیاری را از خطرات این بیماری دور نگه دارد. تنها با خوردن این خوراكی‌های لذیذ می‌توانید با سرطان سینه مبارزه كنید.

اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

برترین ها: سرطان سینه تقریبا كابوس همه خانم‌هاست. تمام زنان میانسال و حتی دختران جوان می‌ترسند از این‌كه با این بیماری خطرناك روبه‌رو شوند. خب، نگرانی در این‌باره طبیعی است‌ اما می‌توان با چند راهكار ساده كاری كرد كه از این بیماری خطرناك دور بمانید. داشتن یك رژیم غذایی هوشمندانه یكی از كارهایی است كه می‌تواند خانم‌‌های بسیاری را از خطرات این بیماری دور نگه دارد. تنها با خوردن این خوراكی‌های لذیذ می‌توانید با سرطان سینه مبارزه كنید.


اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

حبوبات نجات‌بخش

حبوبات

در مطالعات اخیر مشخص شده است، خانم‌هایی كه به طور ثابت از لوبیا و عدس در رژیم غذایی خود استفاده می‌كنند در مقایسه با زنانی كه از این خوراكی‌ها استفاده نمی‌كنند به احتمال كمتری به سرطان سینه مبتلا می‌شوند. رژیم غذایی پرچرب و كم‌فیبر باعث افزایش احتمال بروز سرطان‌ها می‌شوند اما رژیم غذایی غنی از حبوبات ضدسرطان هستند. حبوبات حاوی پروتئین زیاد، انواع آنتی‌اكسیدان‌ها و مقدار زیادی فیبرند.


اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

صبح را با نوشیدن یك ضدسرطان شروع كنید

چای سبز

خیلی خوب است كه از فردا صبح یك فنجان چای سبز را با صبحانه‌تان میل كنید. این چای منبع بسیار خوبی از انواع آنتی‌اكسیدان‌هاست. نوشیدن ۴-۳ فنجان چای سبز به طور روزانه موجب كاهش احتمال بروز سرطان سینه، به‌خصوص در دوران یائسگی می‌شود. چای سبز احتمال ابتلا به انواع دیگری از سرطان‌ها به خصوص سرطان تخمدان را هم كاهش می‌دهد.


اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

دریا به شما كمك می‌كند، سرطان نگیرید

ماهی‌های چرب

نتایج مطالعات متعدد نشان داده، ماهی‌هایی كه حاوی مقدار زیادی امگا۳ هستند در بالا بردن عملكرد سیستم ایمنی بدن نقش بسزایی دارند و در نهایت منجر به كاهش رشد غده‌های سرطانی می‌شوند. ماهی‌های چرب از جمله سالمون، ‌تن و خال مخال منبع مهمی از ویتامین D نیز هستند. ویتامین D كه آن را به نام ویتامین «آفتاب» هم می‌شناسند به طور طبیعی با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب در بدن تولید می‌شود. این ویتامین نه تنها برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید است بلكه مشخص شده تا ۵۰درصد احتمال ابتلا به سرطان سینه را نیز كاهش داده، همچنین این ویتامین ریسك بازگشت دوباره سرطان سینه در زنان مبتلا را هم كاهش می‌دهد.


اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

سالاد خام مفید

بـروكلی

اگر كلم بروكلی و دیگر اعضای خانواده كلم‌ها (مثل گل‌كلم، كلم‌پیچ و...) در رژیم غذایی شما جای بگیرند، به راحتی می‌توانید به جنگ سرطان سینه بروید. تحقیقات نشان داده، تركیباتی كه در بروكلی وجود دارد، رشد سلول‌های سرطانی را كاهش می‌دهد و همچنین تاثیر داروهای سرطانی را برای از بین بردن این سلول‌ها تقویت می‌كند. برای این‌كه بیشترین منفعت را از خوردن بروكلی ببرید یا آن را به صورت خام بخورید یا این‌كه آن را بسیار كم بپزید، زیرا تركیبات مفید آن بر اثر حرارت از بین می‌روند.


اگر از سرطان سینه می‌ترسید این مطلب را بخوانید

رنگ‌هایی كه به شما كمك می‌كنند

انواع میوه و سبزی

بر اساس پژوهش‌های موسسه مطالعات سرطانی در ایالات‌متحده، میوه‌ها وسبزی‌ها غنی از آنتی‌اكسیدان‌ها و تركیباتی هستند كه سطح سلامت بدن را ارتقا می‌دهند و همین‌طور از بروز برخی بیماری‌های خطرناك جلوگیری می‌كنند. انواع میوه‌ها و سبزی‌‌های زرد، قرمز تیره و سبز در مبارزه با سرطا‌ن‌ها بسیار مفید هستند پس با توقف در سوپرماركت‌ها یا از طریق خرید آن‌ها از مزارع، سفره‌ای رنگارنگ داشته باشید تا سلامت خود را تامین كنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فاران

      ميزان ابتلاي به سرطان سينه در ايران برابر يك به ۳۵ است ، اين در حاليست كه ميزان ابتلا به سرطان سينه در آمريكا يك نفر در هشت نفر و در كشورهاي اروپايي يك نفر در هر دوازده نفر است .

      دکتر فاطمه قائم مقامی ، فوق تخصص سرطانهای زنان .

    • رامین

      سلام
      من مرد هستم
      مشکل من این است که سینه چپ من بزرگ شده
      و از این میترسم که سرطان نباشد
      میشه کمک کنید

    • مرحبا

      سلام داکتر صبا مرحبا استم مدتی دوسال میشه ده سینه چپ یک نوا عده است بسیار درد میکنن ده امیی دو سال پشی زیاد داکتر ها رفتم کفتن چیز نست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج