۲۳۳۲۱
۱ نظر
۵۴۲۸
۱ نظر
۵۴۲۸
پ

چه رنگی شما را باهوش می​کند؟

شیوه درمانی رنگ‌درمانی از جمله تكنیك‌های درمانی طب مكمل و جایگزین است كه برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی، كاربردهای چشمگیر دارد.

چه رنگی شما را باهوش می​کند؟

چه رنگی شما را باهوش می​کند؟

برترین ها: شیوه درمانی رنگ‌درمانی از جمله تكنیك‌های درمانی طب مكمل و جایگزین است كه برای درمان بسیاری از بیماری‌های جسمی و روحی، كاربردهای چشمگیر دارد. این شیوه از جمله قدیمی‌ترین شیوه‌های درمان‌های طبیعی در جهان است كه در كنار تكنیك‌های دیگری چون نور درمانی و سنگ درمانی در كشورهای مختلف جهان از جمله مصر باستان، یونان، هندوستان و چین برای درمان انواع بیماری‌های جسم و روح به كار می‌رفته است. به اعتقاد متخصصان رنگ‌درمانی، رنگ‌ها تاثیرات متفاوتی بر ذهن و جسم انسان‌ها دارند و استفاده درست و نادرست از آن‌ها تاثیرات مثبت یا منفی را در زندگی ما به همراه خواهد داشت. درمانگران و متخصصان رنگ‌درمانی با كمك رنگ‌ها، درمان‌های منحصر‌به‌فردی را در حوزه سلامت جسم و روح و ایجاد تعادل فكری و روحی بیماران‌شان ارائه می‌كنند. آن‌ها با تجویز رنگ‌هایی خاص به بیماران‌شان، بیماری‌های جسمی و روحی آن‌ها را درمان می‌كنند.


رنگ‌درمانی چیست؟

شیوه درمانی رنگ‌درمانی اگر چه سابقه‌ای دور و دراز دارد و قدمت آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد اما این شیوه به‌صورت علمی و كاربردی از سال 1870 از سوی متخصصان و پزشكان به‌عنوان شیوه‌ای از درمان‌های طبیعی شناخته شد. سال‌ها بعد به‌ویژه در دهه‌های 1980 و 1990، كتاب‌های مختلفی درباره این شیوه درمانی و تاثیرات شفابخش آن در درمان بیماری‌ها به رشته تحریر درآمد و خواص درمانی رنگ‌ها بر فیزیولوژی، روح و روان افراد به ثبت رسید ولی نكته مهمی كه در شیوه درمانی رنگ‌درمانی وجود دارد پرهیز از استفاده سر خود از رنگ‌ها برای درمان بیماری‌هاست. انرژی و تاثیر رنگ‌ها بر روحیات و حالات انسان به حدی زیاد است كه استفاده نابجا و نامناسب از برخی رنگ‌ها ممكن است حالات ناخوشایندی را به فرد منتقل كرده و مانع از بازگرداندن سلامت به بدن بیمار شود. از این‌رو لازم است برای استفاده از این شیوه درمانی به‌صورت مستقیم تحت درمان و نظارت یك متخصص رنگ‌درمانی قرار بگیرید.


رنگی كه استخون‌های‌تان را ترسیم می‌كند

رنگ سبز یكی از ترمیم‌كننده‌های قوی برای بازسازی سلول‌های عضلانی، استخوان‌ها و سایر بافت‌های مشابه است. این رنگ به اعتقاد درمانگران شیوه رنگ‌درمانی، خواص ویژه‌ای برای ترمیم بافت‌های آسیب دیده عضلانی دارد و همچنین به دلیل ارتباطی كه با چاكرای قلب دارد موجب تنظیم انرژی حیاتی در قلب شده و حساسیت‌ها و احساسات انسان را تحت‌تاثیر خود قرار می‌دهد. رنگ سبز متعادل‌كننده رشد انسان است و خاصیت تسكین‌دهنده و آرامش‌بخش دارد و مانند رنگ آبی به كنترل فشار خون در بدن كمك كرده و اختلالات خواب و خستگی‌های مزمن را در بدن برطرف می‌كند.


با رنگ، فشار خون خود را تنظیم كنید

رنگ آبی یكی از رنگ‌هایی است كه تاثیر بسیار زیادی بر درمان بی‌خوابی و اختلالات خواب دارد. به اعتقاد كارشناسان، رنگ آبی آرامش‌بخش‌ترین رنگ‌ها در طبیعت است كه استفاده از آن در محیط زندگی افراد به درمان بی‌خوابی كمك می‌كند. به اعتقاد متخصصان رنگ‌درمانی، رنگ آبی علاوه‌بر درمان بیماری برای درمان برخی از اختلالات دستگاه تنفسی مثل بیماری‌های آسم و تنگی نفس نیز درمان مناسبی است و همچنین انرژی حیاتی بدن را تحریك كرده و موجب افزایش قدرت و ایمنی بدن می‌شود. این رنگ برای افرادی كه خیلی سریع دچار هیجانات عصبی و استرس می‌شوند بسیار مفید است و می‌تواند میزان ضربان قلب و فشار خون آن‌ها را كنترل كند. از طرفی استفاده از رنگ آبی در محیط زندگی می‌تواند به لحاظ روحی برای ایجاد فضایی آرامش‌بخش بسیار مناسب باشد. متخصصان حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) معتقدند كه رنگ آبی رنگ انبساط روح است، رنگی كه ضمیر ناخودآگاه انسان را فعال كرده و روحیه از خودگذشتگی، آرامش و صمیمیت را در انسان تقویت می‌كند.


چه رنگی شما را باهوش می​کند؟

اگر می‌خواهید باهوش شوید، دیوارهای خانه‌تان را رنگ بزنید

متخصصان رنگ‌درمانی معتقدند، رنگ زرد با چاكرای خورشیدی كه به‌طور مستقیم با هوش و قوه ادراك انسان در ارتباط است وابستگی دارد. به اعتقاد این درمانگران استفاده از رنگ زرد در محیط زندگی یا محل كار كمك می‌كند تا توانایی ذهنی انسان و میزان تمركز و توجه او افزایش پیدا كند. از این‌رو بسیاری از متخصصان رنگ‌درمانی استفاده از این رنگ را در محیط‌های آموزشی كه محل یادگیری علم و دانش است، توصیه می‌كنند. از طرفی رنگ زرد به لحاظ جسمی نیز خاصیت‌های قابل توجهی دارد و با تاثیری كه بر سلول‌های عصبی در اندام‌های بدن می‌گذارد، می‌تواند انرژی عضلانی و حركتی را در اندام‌ها تحت‌تاثیر خود قرار داده و آن را فعال كند. رنگ زرد یكی از مهم‌ترین رنگ‌هایی است كه توسط روان‌شناسان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌شود و همچنین باعث ایجاد روحیه سرزندگی و شادمانی در افراد شده و میل به زندگی را در انسان تقویت می‌كند.


رنگی كه سوخت‌و‌ساز بدن‌تان را تنظیم می‌كند

تنظیم جریان گردش خون و چگونگی سوخت و ساز بدن بر عهده چاكرای طحال است و این چاكرا به‌شدت تحت‌تاثیر رنگ نارنجی قرار دارد. این رنگ از جمله رنگ‌هایی است كه موجب نشاط و شادمانی در فرد شده و توسط روان‌شناسان و روان‌پزشكان برای درمان افسردگی به بیماران توصیه می‌شود. به اعتقاد درمانگران رنگ‌درمانی، رنگ نارنجی تنظیم‌كننده عملكرد و فعالیت ریه‌ها در بدن است و به درمان بسیاری از بیماری‌ها و اختلالات تنفسی چون آسم و برونشیت كمك می‌كند. این رنگ یكی از رنگ‌هایی است كه درمانگران طب سنتی هند و حركات كششی ذهن و جسم از آن برای ایجاد اندیشه‌های متعالی و تصویرهای ذهنی مثبت در شاگردان و مراجعه‌كنندگان خود بهره می‌برند و همچنین این رنگ سنبل تعادل، موفقیت، شادكامی و اراده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • موسوی

      بسیار خوب بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج