۲۳۳۴۶۰
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

رجب طیب اردوغان، سلفی بازترین سیاستمدار ترکیه هست که در سال‌های اخیر، سلفی‌های بسیاری از ایشان در فضای شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های وب، منتشر شده است.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
برترین ها: سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها ظرف چند ماه اخیر تلاش کرده است تا شخصیت‌های فرهنگی، هنری، سیاسی و حتی ورزشی امروز جهان را از قاب یک مفهوم جدید، مشاهده و بررسی کند. نگاه به شخصیت‌های مشهور جهان از قاب تصاویر سلفی شبکه‌های اجتماعی؛ همواره جالب و جذاب بوده و مخاطبان زیادی دارد. اگر همراه همیشگی ما بوده باشید، در چند ماه گذشته، سلفی شخصیت‌های مختلفی از جمله، مدونا، کیم کارداشیان، جان کری، باراک اوباما، ولادیمیر پوتین و حتی براد پیت و نیمار برزیلی بارسلونا را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

امروز، سرویس چهره‌های پرتال برترین‌ها تلاش کرده است تا سلفی‌های یک رییس جمهور سلفی باز را مرور کند. رجب طیب اردوغان، رییس جمهور جنجالی و محبوب ترکیه، امروز در شبکه‌های اجتماعی به ویژه در باشگاه سلفی بازان میلیونی دنیا، یک چهره شناخته شده است. همسر محجبه آقای اردوغان، در یک کشور لاییک، همواره سوژه رسانه‌های جهان بوده است.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

اردوغان که علاقه بسیاری به حضور در محافل رسمی و عمومی به همراه همسر محجبه‌اش دارد، یکی از سلفی بازترین روسای جمهور جهان هست که به سلفی بازی و شبکه‌های اجتماعی علاقه وافری دارد. رسانه‌های ترکیه، بارها در قالب کاریکاتور، این علاقه وافر رییس جمهور کشورشان به سلفی گرفتن را مورد نقد و بررسی قرار دادند که نمونه ای از آن را مشاهده می‌کنید.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(کاریکاتوری از سلفی بازی‌های آقای رییس جمهور و همسر و دیگران)

معمولاً، در سرویس چهره‌ها، وقتی قصد معرفی سلفی‌های اشخاص را داریم، یاد گذشته می‌کنیم! اگر یادتان باشد، آقای اردوغان، یکی از ضد اسراییل ترین روسای جمهور ترکیه در چند دهه اخیر می‌باشد که اظهارات تندش در برابر رییس رژیم صهیونیستی در انجمن بین‌المللی اقتصادی داووس سوئیس در بهمن ماه 1387، یکی از ماندگارترین رفتارهای دیپلماتیک رسمی در برابر رژیم تروریست طلب صهیونیستی می‌باشد. نخست‌وزیر ترکیه خطاب به شیمون پرز گفت: «شما در حال کشتن مردم هستید». پرز جواب داد: «اگر موشک‌ها به استانبول برخورد می‌کردند، شما هم همین کار را انجام می‌دادید.».

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

البته وی، در سال‌های اخیر، یکی از متهمان کمک به تروریست‌های داعش (که به قول بی بی سی فارسی: پیکارجویان گروه اسلامی... ..!!!) بوده و با انتقادات گسترده ای هم رو به رو شده است. ویدئوی آن را در زیر مشاهده کنید.



سلفی‌های آقای رییس جمهور، بعضاً با روسای جمهور جهان نیز بوده هست و تنها به حوزه مخاطبان و طرفدارانش خلاصه نمی‌شود.

به هر حال با ماه همراه باشید با دنیای سلفی بازی‌های آقای رجب طیب اردوغان در شبکه‌های اجتماعی و سایبر دیپلماسی ایشان در فضای مجازی.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(سلفی آقای اردوغان با نجیب رزاک، نخست وزیر مالزی)

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

نخست وزیر مالزی، این تصویر را سریعاً، بر روی توییتر خود منتشر کرد که با استقبال صدها نفر از مخاطبانش مواجه شد.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(سلفی رجب طیب اردوغان با سخنگوی پارلمان اندونزی)

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(سلفی آقای اردوغان در حلقه طرفدارانش در دانشگاهی در ترکیه)

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(سلفی با آقای اردوغان پس از شرکت در یک انتخابات در ترکیه - خرداد ۹۴)

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
( مجسمه پرنس عثمان در حال سلفی گیری برای جذب گردشگر!)

اگر فکر می‌کنید این عکس فتوشاپ هست، متأسفانه شدیداً دراشتباه هستید. چرا که خبر زیر را ملاحظه کنید.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(خبر نشریه دیلی نیوز درباره مجسمه سلفی گیری عثمان Ottoman prince برای جذب گردشگر)

خوب وقتی شما مجسمه سلفی باز درست می‌کنید، باید انتظار عکس زیر هم داشته باشید!

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(سلفی در سلفی)

اینستاگرام این رییس جمهور سلفی باز، با 200 هزار فالوور، در نشانی /instagram.com/rterdogan قرار دارد.

گفتنی است، رجب طیب اردوغان (به ترکی: Recep Tayyip Erdoğan) (زاده ۲۶ فوریه ۱۹۵۴) رییس جمهور کنونی ترکیه است. وی در ۱۴ مارس ۲۰۰۳ به عنوان بیست و هفتمین نخست‌وزیر این کشور انتخاب شد. او رهبر حزب عدالت و توسعه ترکیه است. در مرداد ۱۳۹۳، رجب طیب اردوغان توانست با کسب بیش از ۵۰ در صد از کل آرا در دور اول انتخابات به پیروزی دست یافته و دوازدهمین رییس جمهور ترکیه شود. اردوغان در دوره نخست وزیری خود چهره‌ای کاملاً متفاوت با دیدگاه دینی‌اش به نمایش گذاشت و از دیدگاه‌های خود درباره حجاب، عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو عقب نشینی کرد. در اولین سفرش به آمریکا جایزه کمیته آمریکایی یهودیان به وی اهدا شد. او اولین فرد مسلمانی است که این جایزه را دریافت کرده است.

در زمان تصدی وی ترکیه هم با اسرائیل و هم با فلسطین ارتباط داشت. اردوغان به هر دو سرزمین هم سفر کرده بود. اردوغان در داووس، سوئیس در برنامه‌ای که پیرامون موضوع غزه برگزار شده بود شرکت کرده بود و پس از سخنرانی شیمون پرز که در حمایت از نبرد علیه حماس بود، شروع به سخنرانی کرد و در مخالفت با این جنگ گفت:

جناب پرز! شما از من مسن‌تر هستی، صدایت هم خیلی بالا می‌رود. معتقدم که این طور بالا رفتن صدای شما ریشه در یک احساس روانی گناه دارد، اما مطمئن باش که صدای من این طور بالا نخواهد رفت. پای کشتار که وسط بیاید، شما خوب بلدید بکشید. من خوب می‌دانم که شما در سواحل چطور بچه‌ها را هدف می‌گیرید و می‌کشید. در سرزمین شما دو نخست وزیر پیشین بودند که حرف‌هایی دارند که برای من مهم است.

شما نخست وزیرانی داشتید که می‌گفتند: «وقتی بر روی تانک وارد سرزمین‌های فلسطین می‌شوم، در خود احساس لذت می‌کنم». شما با من با ارقام صحبت کردید، من هم حاضرم نام این افراد را ببرم، شاید در میان شما کسی کنجکاو باشد که بداند. من کسانی را هم که برای چنین ظلمی کف می‌زنند تقبیح می‌کنم، زیرا فکر می‌کنم تشویق این قاتلان کودکان، و این قاتلان انسان‌ها، خود نوعی جنایت علیه بشریت است. توجه کنید. در این جا نمی‌توانیم از یک حقیقت صرف نظر کنیم!!!

این اظهارات، رییس جمهور ترکیه را به یکی از ضد اسراییلی ترین روسای جمهور ترکیه مبدل کرد. کاریکاتورهایی که درباره آقای اردوغان و توییتر توسط منتقدانش طراحی شده است، جالب توجه می‌باشد.

اردوغان، رییس جمهور سلفی باز ترکیه
(اردوغان و مقابله با توییتر و آزادی بیان)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با حال بود. مخصوصا کاریکاتورش

    • یونس

      با اینحال ترکیه خیلی دمکراتیک تر از کشورهای منطقه هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا مگه کشورهای منطقه چی هستند که دموکراتیک بودن یک کشور باهاشون قیاس بشه؟ ترکیه در قیاس با سایر کشورهای منطقه یعنی عربا و ایرانیا و افغانیا دموکراتیک محسوب میشه، درست مثل حکایت آدم یکچشم که در شهر کورها شاهه یا حکایت لنگه دمپایی کهنه در بیابون برهوت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج