جاباما
۲۳۳۵۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

یک پیرزن کهنسال اهل جمهوری چک باوجود کهولت سن، علاقه زیادی به کشیدن نقاشی روی دیوار دارد. جالب اینجاست این مادربزرگ هنرمند بسیار خوب و ماهرانه این کار را انجام می دهد.

وبسایت مجله مهر- عطیه همتی: یک پیرزن کهنسال اهل جمهوری چک باوجود کهولت سن، علاقه زیادی به کشیدن نقاشی روی دیوار دارد. جالب اینجاست این مادربزرگ هنرمند بسیار خوب و ماهرانه این کار را انجام می دهد.

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

عده ای معتقدند که سن تنها یک عدد است و برای انسان هیچ ارزش خاصی ندارد. خانم «اگنس کاسپارکوا» ۸۷ ساله شاید یک نمونه کامل برای این جمله باشد. این مادربزرگ هنرمند در روستای «لوکا» جمهوری چک زندگی می کند و بیشتر وقت آزاد خود را صرف کشیدن نقوش سنتی روی دیوار می کند.

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

خانم اگنس ۳۰ سال پیش در شغلی که در بخش کشاورزی داشت بازنشسته شد و از همان زمان کشیدن نقاشی را در خانه آغاز کرد. اگنس با وجود دستهای ضعیفش موفق به زیباسازی ساختمانهای مختلف با استفاده از طرح های پیچیده و نقوش سنتی شده است. او در این باره فروتنانه می گوید: «من فقط دوست داشتم کمی به تزئین بخشی از جهان کمک کنم.»

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

این مادربزرگ نمونه زندگی بدون کار برایش قابل تصور نیست. ظاهرا اگنس این هنردستی را از خانم دیگری به نام « ماناکوا» یاد گرفته است و بعد از درگذشت وی تصمیم گرفته راهش را ادامه دهد. مهم ترین ویژگی نقاشی های خانم اگنس استفاده از رنگ لاجوردی روی دیوارهای سفید است. دیگر ویژگی این هنرمند استفاده از گلهای پر و در هم تنیده در نقاشی است و هیچ اصراری برای تغییر رویه و پیشرفت نقاشی هایش ندارد اما در عوض تمام سعی خود را می کند که رنگ مرغوبی برای این کار استفاده کند تا چندسالی این نقوش با شفافیت روی دیوار باقی بماند.

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

اگنس می گوید بعضی اوقات به خصوص زمستان ها ادامه دادن این فعالیت باتوجه به کهولت سنی که دارد دشوار می شود. اما او با این حال هیچ گاه فعالیت هایش را متوقف نمی کند و حتی گاهی اوقات مجبور می شود برای نقاشی در ارتفاعات بالاتر، از نردبان بالا برود.

نقاشی دیواری های یک مادربزرگ ۸۷ ساله

احتمالا مادربزرگ نمونه اهل جمهوری چک الگوی بسیار مناسبی برای دیگر افراد هم سن و سالش در روستای « لوکا» است و آنها نیز با دیدن هنرنمایی های این هنرمند خوش ذوق سن و سالشان را فراموش می کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج