۲۳۳۵۶۷
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

آلفابت متولد شد : گوگل زیر مجموعه می شود !

کمپانی معظم گوگل دستخوش تغییرات ساختاری بزرگی شد.مسئولین این شرکت در اقدامی غیرمنتظره از تاسیس یک کمپانی مادر با نام آلفابت خبر دادند که از این پس به عنوان شرکت سرشاخه گوگل و تمام کمپانی ها و سرویس های زیر مجموعه آن فعالیت خواهد کرد.

وب سایت گجت نیوز: کمپانی معظم گوگل دستخوش تغییرات ساختاری بزرگی شد.مسئولین این شرکت در اقدامی غیرمنتظره از تاسیس یک کمپانی مادر با نام آلفابت خبر دادند که از این پس به عنوان شرکت سرشاخه گوگل و تمام کمپانی ها و سرویس های زیر مجموعه آن فعالیت خواهد کرد.

آلفابت متولد شد : گوگل زیر مجموعه می شود !

لری پیج٬ مدیرعامل و یکی از دو بنیان‌گذار گوگل٬ روز دوشنبه (۱۹ مرداد٬ ۱۰ اوت) در یادداشتی در بلاگ گوگل اعلام کرد که در تحولی آینده‌نگرانه٬ گوگل زیر چتر کمپانی تازه‌ای موسوم به "آلفابت" خواهد رفت تا شاخه‌های گوناگون کسب‌وکار و پژوهش و تولید در این کمپانی بتوانند فعالیت‌های خود را مستقلانه و در گسترده‌ای وسیع‌تر دنبال کنند.

گوگل در ابتدا به عنوان تسهیل‌گر جست‌وجوهای آنلاین راه‌اندازی شد٬ اما با گذشت زمان گستره فعالیت‌ها و حوزه عملیاتی‌اش گسترده‌تر شد و شاخه‌های گوناگونی را در بر گرفت؛ از راه‌اندازی سیستم‌عامل اندروید و تسخیر بازار موبایل گرفته تا توسعه پهپادها، ماشین‌های بدون سرنشین، سرمایه‌گذاری در دنیای استارتاپ‌ها و ده‌ها حوزه تحول‌ساز دیگر که در آینده هر یک دنیای مستقلی خواهد داشت.

آلفابت متولد شد : گوگل زیر مجموعه می شود !
گوگل در طرح‌های بی‌سابقه‌ای در حال سرمایه‌گذاری است، از جمله رساندن اینترنت به روستاها به کمک بالون

برای سازگاری گوگل با تحولات زمانه٬ لری پیج و سرگی برین٬ دیگر بنیان‌گذار گوگل٬ تصمیم گرفتند تا در ساختار کمپانی‌ای که ۱۷ سال پیش آفریدند این تحول بنیادین را ایجاد کنند. حالا "آلفابت" کمپانی مادر خواهد بود و چندین کمپانی دیگر زیر چتر آن فعالیت خواهند کرد که بزرگ‌ترین آنها گوگل خواهد بود با هسته مرکزی درآمدزایی‌اش که تبلیغات آنلاین است.

لری پیج در این‌باره نوشت: «برای من و سرگی تولد آلفابت آغاز فصل بسیار هیجان‌انگیزی از زندگی گوگل خواهد بود و نام آلفابت را هم به این خاطر برایش انتخاب کرده‌ایم که نمایانگر زبان است؛ یکی از مهم‌ترین اختراعات و نوآوری‌های بشر٬ که هسته مرکزی سیستم پیمایش اطلاعات در جست‌وجوهای گوگل است».

با اعمال این تحول ساختاری٬ گوگل فایبر٬ سرویس اینترنت فوق‌سریع گوگل یکی از کمپانی‌های تابع آلفابت خواهد بود و گوگل ونچرز٬ بازوی سرمایه‌گذاری گوگل هم فعالیت مستقلی زیر چتر آلفابت خواهد داشت. گوگل ایکس٬ که پروژه‌هایی نظیر خودروهای بدون سرنشین٬ پهپادها و بالون‌های اینترنت‌رسان را در بر می‌گیرد هم، به واحدی مجزا تبدیل خواهد شد که مستقیما زیر نظر سرگی برین فعالیت خواهد کرد. واحد گوگل در کنار جست‌وجوهای آنلاین٬ گوگل مپس و یوتیوب را هم در بر خواهد گرفت و بزرگ‌ترین واحد مجموعه آلفابت خواهد بود.

جهش ارزش سهام گوگل در پی اعلام خبر تولد "آلفابت"

با اعمال تغییرات اساسی در ساختار عملیاتی گوگل٬ لری پیج که پیش‌تر مدیرعامل این کمپانی بود٬ حالا مدیرعامل کمپانی مادر٬ یعنی آلفابت خواهد شد و سرگی برین رئیس کل (پرزیدنت) آلفابت. سوندار پیچای٬ نایب رئیس گوگل که از دیرباز مدیر اجرایی کمپانی هم بوده حالا مدیرعامل جدید گوگل خواهد بود. اریک اشمیت٬ رئیس کنونی گوگل هم رئیس اجرایی کمپانی مادر خواهد شد.سوندار پیچای که حالا در پی تغییرات ساختاری بر مسند رهبری گوگل نشسته٬ از دیرباز مدیر اجرایی کمپانی بوده و مدتی هم بر توسعه اندروید و کروم در این کمپانی نظارت داشته است. او در سیلیکون ولی به خاطر جذب مهندسان و متخصصان برتر تکنولوژی مشهور است.غول جست‌وجوهای آنلاین حالا تحولی بزرگ را پشت‌سر می‌گذارد تا تمرکز روی پروژه‌های بلندپروازانه و خلاقانه در این کمپانی آسان‌تر از گذشته شود. با اعلام خبر تولد آلفابت٬ ارزش سهام گوگل با افزایشی هفت‌درصدی به ۷۰۸ دلار برای هر سهم رسید.

سهام‌داران گوگل هم حالا در ساختار جدید٬ سهام‌داران آلفابت خواهند بود و به همان میزان سهمی که از گوگل داشتند٬ حالا از کمپانی مادر سهم خواهند داشت. سهام‌داران از اعمال تغییرات جدید استقبال کرده‌اند٬ چون شفافیت‌های اقتصادی بیشتری را برای آنها در پی خواهد داشت.

جابجایی مدیران

در جریان پستی که امروز لری پیج در بلاگ گوگل منتشر کرد،سرگئی برین و لری پیج به عنوان مدیرعامل به شرکت هلدینگ تازه‌تاسیس آلفابت (Alphabet) خواهند رفت و ساندار پیچای (Sundar Pichai) - که پیش از این مدیریت تیم اندروید و کروم را در اختار داشت و از اواخر سال گذشته مبلادی، مدیریت کسب‌کارهای اینترنتی گوگل را بر عهده گرفته‌بود - به‌عنوان مدیر عامل، بر صندلی آن‌ها در گوگل تکیه خواهد زد. آلفابت قرار است مجموعه‌ای از چندین شرکت باشد که مسلما بزرگ‌ترین‌شان گوگل (Google) است. این اقدام مدیران گوگل در واقع برندسازی مجدد (Rebranding) گوگل است؛ در حال حاضر تمام سهام گوگل به دارایی‌های آلفابت تبدیل شده و گوگل رسما به زیرمجموعه آلفابت درآمده‌است.

آلفابت متولد شد : گوگل زیر مجموعه می شود !

پیج در پست‌اش، از گوگل جدید به‌عنوان شرکتی کوچک‌تر شده یاد می‌کند که هنوز هم بخش زیادی از محصولاتی که تحت عنوان گوگل می‌شناسیم‌ را تحت اختیار خود دارد؛ گوگل ناو (Google Now)، گوگل فوتوز (Google Photos) و گوگل مپس (Google Maps) سرویس‌هایی هستند که لری پیج از تحت مالکیت گوگل بودن‌شان اطمینان داده‌است. کروم و اندروید هم تحت لوای گوگل به حیات خود ادامه خواهند داد. سرویس ویدیوی یوتوب (YouTube) که قبل از این اتفاق هم کاملا مجزای از گوگل بود و با مدیریت خانم سوزان ووچیکی (Susan Wohcicki) اداره می‌شد، هنوز در زمره نام‌هایی است که به دنبال نام گوگل خواهند آمد.

در طرف مقابل، پروژه‌هایی از قبیل کنترل سلامتی کالیکو (Calico)، نست (Nest) برای کنترل هوشمند منزل، فایبر (Fiber) برای ارایه سرویس اینترنت، سرمایه‌گذاری گوگل ونچرز (Google Ventures)، گوگل کپیتال (Google Capital) و گوگل اکس (Google X) به مالکیت آلفابت درآمده‌اند. البته هنوز لیست نهایی مالکیت برندها و اینکه هر کدام از این دو مجموعه، چه محصولاتی را در اختیار خواهند داشت منتشر نشده‌است.

گوگل که در سال ۱۹۹۸ با هدف سامان‌دهی جست‌وجوی آنلاین آفریده شد٬ توسعه‌ای کم‌نظیر را تجربه کرده و به شرکتی تبدیل شده که بیش از ۴۰ هزار نفر را در سراسر جهان استخدام کرده است. زیر چتر آلفابت٬ حالا واحدهای گوناگون کسب‌وکار روی حوزه‌های تخصصی مشخص متمرکز خواهند شد. لری پیج امیدوارانه می‌گوید «ساختار جدید این امکان را به ما خواهد داد که به‌طور بی‌سابقه‌ای روی فرصت‌های خارق‌العاده‌ای که در درون مجموعه گوگل داریم متمرکز شویم.»

در انتها باید گفت آلفابت همان گوگل است و گوگل همان آلفابت؛ نه چیزی به‌وجود آمده و نه چیزی از بین رفته‌است. مطمئنا یادتان هست که انرژی نه به وجود می‌آید و نه از بین می‌رود و تنها از شکلی به شکل دیگر تبدیل می‌شود؛ قضیه‌ی گوگل و آلفابت، دقیقا قضیه‌ی بقای انرژی است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج